Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 906
Hei. Googlet meg opp og ned nå. Dersom jeg selger godt «brukte» ting og skal ta i mot betaling via gavekort på feks zalando/Elkjøp osv. vil dette være anonymt når kjøper sender det til e-posten min? Eller vil kjøperen av gavekortet få opp informasjon når jeg da bruker gavekortet via min «ekte» konto på
Zalando eller Elkjøp?

Jeg har en anonym e-post som er ment at de skal sende gavekortet til og får da bare en kode via denne. Er redd kjøper av gavekortet skal få kvittering på at kortet er blitt brukt.
Men lurer jo virkelig på om det kan spores om det er brukt og hvem det er brukt av.

Er dette helt anonymt? Jeg ønsker meg bare nye truser og sokker og kanskje en fin kjole
På zalando kan du vel kjøpe gavekort til folk bare med å oppgi mailadressen deres? Da kan jo vedkommende bare kjøpe ett gavekort til , så er jeg veldig sikker på at han ikke kan få noe videre info om deg på den måten.

Eventuelt så kan du vell bruke paypal? Eller crypto? Jeg regner ikke med målet ditt bare er å skifte ut trusene dine med gavekort til nye truser.

Det er er helt lættis at det faktisk er en greie. Lurer på hva de som betaler for dette tenker om seg selv. Det er jo helt tragisk.

By the way.. det lukter litt snikreklame for de brukte trusene dine her.
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Kjøper får nok ingen info om hva gavekortet blir brukt til, men som alltid kan ingen garantere dette uten å ha testet systemet selv. Det ville jo vært rart om jeg kunne kjøpt gavekort i bursdagsgave, og etterpå fått se hva det brukes til.
Jeg har jo fått engangs-kredittkort som gavekort. Ingen andre enn meg ser hva de brukes til. Men dette var jo litt off-topic da.
Det blir vel isåfall kun hvilken butikk, tid, og hva du kjøpte?

Om du bor på et større sted så er det ganske anonymt vil jeg si