Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1282
Hei alle sammen, sitter veldig mye og drømmer om å flytte vekk i fra Norge og bo og jobbe i utlandet, vil gjerne vite hva dere jobber med og hvilket land dere valgte og deres erfaringer

takk
Jeg gjør i grunn det samme da det er lite som holder meg igjen her. Er spent på svar
the dragon
2 13
Jeg er 53 år og utflyttet Bergenser…

Slutten av 80 tallet, 2.nd officer på cruise skip, blåøyd og lettlurt.

Så militæret og ble hanket inn til litt ekstra jobb i Nato, lettere (tyngre) adhd og data geek, så gjorde mase rart innen GTA systemer (ikke spillet…hehe)…i både europa og US.

Mid.90 tallet jobb i Russland, Ukraina, Estland og Latvia, programmering og utvikling av styre systemer.

Fra millenium skiftet ble jeg vel det en i dag kaller full stack developer, jobbet all over, og min største «bragd» var vell som IT sjef for en av europas største MLM skandaler med titalls utviklere under meg på DC i både Riga og Kalkota….litt tid i buret Norge etter dette.

2012 skilte meg i Norge, flyttet til Kina hvor jeg på reise hadde møtt en 23 år yngre lekker jente, giftet meg her og har ikke satt mine bein i Norge siden 2013, er vell nærmest pensjonist nå, men jobber litt med en del IOT prosjekter og QA for norske bedrifter som produserer varer her i Kina, samt blitt deltids skuespiller i kinesiske filmer der de trenger en blåøyd med litt pondus, så spiller stort sett sjef for bedrifter, en kan se meg i noen storproduksjoner – The Wandering Earth 2, China Ping Pong etc….

Fruen er simultan tolk for CCTV (statlig kinesisk tv), og datter av statsadvokat her, så vi har et ganske behagelig liv her.

Kaller meg vell egentlig ikke Norsk lengre, da jeg har bodd mesteparten av livet utenfor Norge.

Kan sikkert aldri returnere til Norge nå, blir vell arrestert på flyplassen....
Barcelona, Dublin og Gøteborg. De trenger nordmenn overalt. Top language jobs. Google is your friend
London- som tenåring var jeg anleggsgartner. Jobbet med å reise rundt hele London og klippet gress, bygde fiskedammer og stelte blomsterbed for rike russere og ambassader samt rike lokale. Dro tilbake med bedre yrkesfagkompetanse i starten av 30 årene til London med kone fra Asia og jobbet som International business dev manager over hele Europa. Fikk 2 barn og reiste til Norge når tredje var på vei fordi eks ville til familie der og jeg ønsket ikke å miste barna.
Ble skilt etter noen år og reiste til Filippinene og arbeidet innen IT og egne online salgs selskap, ganske vild historie hvor jeg endte opp med å reise gjennom hele Filippinene og over til Malaysia i fjor under radaren.

Før London har jeg jobbet på ett call center i Barcelona og hadde lederansvar for 20 nordmenn på det meste. Var da forlovet med en dame fra Galicia, som drev ett eget reisebyrå i Barcelona.

Var en kort tur innom Fuengirora etter Barcelona men ble for mye festing med noen argentinere jeg ble kjent med.

Nå bor jeg i Lusaka Zambia. Jobber med egne forretninger. Går i utlån av penger men ser etter noe annet å drive med. Forlovet med en lærer, hennes familie har ordfører i nabofylket. Vi har bedrevet mye tid på å feste og håper det blir litt annet livsinnhold snart.

Lusaka og Zambia er ett fint sted hvor det er veldig mye å gjøre og interessange mennesker møter man på.
Jeg flyttet til Tsjekkia for noen år siden og startet som oversetter (engelsk til tysk og norsk) for et lite lokalt selskap (startup) her nede. Dette var opprinnelig ment som et engasjement på et halvt års tid, men jeg fikk etter hvert tilbud om å bli, steg etter hvert i gradene og endte opp i ledelsen med folk under meg. Jeg har kun bakgrunn fra helsevesenet og måtte lære «alt», så jeg har investert mye tid i å tilegne meg mye ny kunnskap, og fant etter hvert ut at jeg liker å jobbe med tall og data.
Jeg fant også ut at jeg ikke liker å ha en lederstilling med personalansvar, uendelig med møter som bare kaster bort tid, så jeg sa opp jobben min i Tsjekkia og jobber nå for et selskap i Østerrike som dataanalytiker. Er fortsatt bosatt i Tsjekkia så jeg pendler 1-2 ganger i uka til Østerrike og det går helt fint ettersom det ikke er mer enn 90 minutter fra dør til dør med toget som jeg for øvrig også kan jobbe fra. Jeg tjener også langt bedre enn det jeg ville gjort for en tilsvarende stilling i Tsjekkia, så økonomien er mer romslig enn tidligere.
Bodd i Spania de siste 5 årene.

Jobber med telefonsalg, og har gjort det siden jeg var 18, er nå 27.

Jobber kun hjemmefra // har en deal med et firma i Norge. Jobber da kun ut ifra provisjon, men lengde på arbeidsøkt og innsats styrer jeg selv.

Bodd en del forskjellige plasser i Spania, er nå bosatt i valenica området og har ingen planer om å vende hjem. Leie, mat , vær , alt er mye bedre her nede!