Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 3217
Hva syns dere om skinnbukse på menn? Om han har kropp og stil til det ?
Synes folk skal få lov til å gå i akkurat hva de ønsker, føler seg komfortable i og liker uavhengig av om man har "riktig" kropp eller stil.
Det synes jeg ikke noe om men det er bare min personlige mening. Ser jeg noen med skinnbukse gir jeg totalt faen.
Sitat av Rockdude Vis innlegg
Hva syns dere om skinnbukse på menn? Om han har kropp og stil til det ?
Vis hele sitatet...
Tja. Yngwie Malmsteen er en av veldig få som jeg syns kler det, men det hører litt til musikksjangeren og.
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Ville heller gått for linbukser
Kun akseptabelt hvis du er rockestjerne. Ser jeg noen med det antar jeg automatisk at personen er skeiv eller lettere autistisk, ikke at det er noe galt med det, men det er sånn jeg ser på det.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Kun akseptabelt hvis du er rockestjerne. Ser jeg noen med det antar jeg automatisk at personen er skeiv eller lettere autistisk, ikke at det er noe galt med det, men det er sånn jeg ser på det.
Vis hele sitatet...
Dont judge a book by it's covers
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Syntes det ser veldig varmt og klamt ut
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
24 3
Nå er den prøvd ut. Fikk tips om ekte skinnbukse . Digg å gå med . Får stort sett bare positive tilbakemeldinger .
BRAND ∞ STRONG
Back to the 80`s ?
Trådstarter
24 3
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Back to the 80`s ?
Vis hele sitatet...
🤣🤣🤣ja eller 90’s.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Kun akseptabelt hvis du er rockestjerne. Ser jeg noen med det antar jeg automatisk at personen er skeiv eller lettere autistisk, ikke at det er noe galt med det, men det er sånn jeg ser på det.
Vis hele sitatet...
Ja og selv da er det vel egentlig temmelig kleint om skinnbuksa benyttes utenfor scenen?
Trådstarter
24 3
Syns det blir kult , men kommen an på kor en styler den�� kan bli krampe.
ER du rocker og har en gjennomført stil på scenen og gigs så er det vel greit nok, som ennå et lag til musikken. Men ute i det sivile liv, hente unger barnehagen, foreldremøte og dugnad, veldig kleint. Men er du ikke rocker, bare en som digger rock og som en godt voksen mann går på butikken i "rocke outfit" med skinnbukse osv så ville nok jeg også tenkt at her er det vel psykose, bipolar eller autisme.

Men for all del, jeg skal ikke fortelle deg hvordan du lever ditt liv. U do U.

Jeg bare sier hva jeg ville tenkt. Og hadde du forsøkt å snakke til meg ville jeg nok bare gått videre eller dratt en hvit en. For jeg hadde tenkt at det mennesket blir fort et klistremerke om det får oppmerksomhet.
Sist endret av _abc_; 14. mai 2023 kl. 18:23.
Trådstarter
24 3
Er ikke rocker på scenen. Mer framfor scenen, den er ikke mye brukt enda.. men brukte den på siste frisørbesøk �� hun syns den var kul. Blir en partypants ikke på dugnad i idrettslaget !
Vel om du benytter din skinnbukse i settinger hvor det er "sosialt akseptert" eller hvor du i det minste ikke fremstår som en raring blir det jo mindre kleint. Men å gå til frisør i skinnbukse etter fylte 30 det er vel, tja spesielt. Frisøren sa vel hva hun tenkte du ville høre for at hun ikke skulle gi deg "noe slags anfall", hun sa sikkert en ting og tenkte kanskje noe helt annet?

Men ok, du skal ha for å gi faen. Det er jo en god ting.
Sist endret av _abc_; 14. mai 2023 kl. 18:36.
Trådstarter
24 3
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Vel om du benytter din skinnbukse i settinger hvor det er "sosialt akseptert" eller hvor du i det minste ikke fremstår som en raring blir det jo mindre kleint. Men å gå til frisør i skinnbukse etter fylte 30 det er vel, tja spesielt. Frisøren sa vel hva hun tenkte du ville høre for at hun ikke skulle gi deg "noe slags anfall", hun sa sikkert en ting og tenkte kanskje noe helt annet?

Men ok, du skal ha for å gi faen. Det er jo en god ting.
Vis hele sitatet...
Kansje , hun taklet det i så fall perfekt. Vil tro det lager mer styr å gå uten bukse , men takk for ærlige tilbakemeldinger .
BRAND ∞ STRONG
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Men ute i det sivile liv, hente unger barnehagen, foreldremøte og dugnad, veldig kleint.
Vis hele sitatet...
Den glamrock stilen man sikkert kunne komme unna med på 80/90 tallet
virker vel mer parodisk i dag, men det ville sikkert blitt stas i barnehagen
eller på dugnaden når den gjengen har møter opp.
Ser bare for meg en episode av serien Friends jeg
Trådstarter
24 3
Den husker jeg ogs�����
Hvordan føles det å gå med skinnbukse egentlig? Hvordan går det med dick&balls? Er det generelt varmt og klamt? Er det stramt?

Noe jeg aldri kommer til å teste tror jeg og kjenner heller ingen som klær seg på den måten så hadde vært ålreit å vite.
Trådstarter
24 3
Sitat av Source Vis innlegg
Hvordan føles det å gå med skinnbukse egentlig? Hvordan går det med dick&balls? Er det generelt varmt og klamt? Er det stramt?

Noe jeg aldri kommer til å teste tror jeg og kjenner heller ingen som klær seg på den måten så hadde vært ålreit å vite.
Vis hele sitatet...
Viss du prøver får du svar .
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Rockdude Vis innlegg
Er ikke rocker på scenen. Mer framfor scenen, den er ikke mye brukt enda.. men brukte den på siste frisørbesøk �� hun syns den var kul. Blir en partypants ikke på dugnad i idrettslaget !
Vis hele sitatet...
Hvordan fit er det, tights eller mer som en vanlig bukse?
Begge er vel uvanlig, men jeg tror det ville vært avgjørende for hva jeg tenkte hvis jeg møtte deg og
det foreløpige resultatet er ikke favør tights-mannen.

Vet ikke hvordan du har opplevd bukse-jurien (her) så langt, men vil understreke at jeg i møte med folk aldri ville
vært kjip eller gjort narr av noen samme hva de var kledd i. I hvert fall ikke i den hensikten.
Sist endret av vindaloo; 15. mai 2023 kl. 16:03.
Trådstarter
24 3
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hvordan fit er det, tights eller mer som en vanlig bukse?
Begge er vel uvanlig, men jeg tror det ville vært avgjørende for hva jeg tenkte hvis jeg møtte deg og
det foreløpige resultatet er ikke favør tights-mannen.

Vet ikke hvordan du har opplevd bukse-jurien (her) så langt, men vil understreke at jeg i møte med folk aldri ville
vært kjip eller gjort narr av noen samme hva de var kledd i. I hvert fall ikke i den hensikten.
Vis hele sitatet...
Tights utgår. Helt vanlig «comfort jeans» fit.
Ofte innenfor techno og rave sjangeren går en god del jenter og en del gutter også i skinnbukser, men da helst som baggy / cargo pants
Jeg tenker ikke så mye over hva folk går med, men synest det er kult om noen går litt annerledes og tørr og utfordre normene. Jeg hadde personlig aldrig gått i skinnbukse fordi jeg tror jeg kommer til å se løk ut, men har en kompis som bruker det av og til og synest det passer han og hans stil. Om han dermed bare hadde gått i skinnbukser hadde jeg sikkert spurt hva som var greien
Vet ikke hvordan du har opplevd bukse-jurien (her) så langt, men vil understreke at jeg i møte med folk aldri ville
vært kjip eller gjort narr av noen samme hva de var kledd i. I hvert fall ikke i den hensikten.
Vis hele sitatet...
Tror jeg skrev noe av det samme tidligere, at jeg bare ville lusket stille bort om ts forsøkte å innlede en samtale med meg i offentlig rom iført skinnbuksa si. Står fortsatt inne for at jeg ville tenkt mitt pga hans valg om skinnbukse, men jeg ville ikke blitt ufin eller dissa buksa hans.

Det er en tid for alt. Å skille seg ut, vise i klesveien at en er rebell eller punker etc er helt normalt og litt gøyalt i ungdommen. En plass i 20 åra er det andre forventninger fra samfunnet og det å fronte en spesiell stil blir fort i overkant.

Litt spesielt er det jo at en rockefyr som nærmer seg middagshøyda ønsker å kle seg opp i sceneantrekket til rockemusikere. For rockemusikerne er det jo uniformen, arbeidsantrekket om du vil. For meg blir det rart at en voksen fyr skal kle seg opp i andres "arbeidstøy" for å vise tilhørighet til rockegeneren. Vil ikke det blitt som om en formel 1 fan drar til frisøren i brannsikker racing drakt? Eller en som digger redningshelikoptere skaffer seg pilotlookalike tøy og stikker til frisøren?

Jeg hadde aldri turt å bevege med rundt i det offentlige rom slik. Men mindre det var en dare, veddemål eller kanskje utdrikkingslag eller noe slikt. Så samtidig som jeg finner det rart at han velger skinnbukser respekterer jeg valget hans og tenker også kudos for å gi totalt faen. Er sikkert digg å bare gi bængen.
Trådstarter
24 3
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Tror jeg skrev noe av det samme tidligere, at jeg bare ville lusket stille bort om ts forsøkte å innlede en samtale med meg i offentlig rom iført skinnbuksa si. Står fortsatt inne for at jeg ville tenkt mitt pga hans valg om skinnbukse, men jeg ville ikke blitt ufin eller dissa buksa hans.

Det er en tid for alt. Å skille seg ut, vise i klesveien at en er rebell eller punker etc er helt normalt og litt gøyalt i ungdommen. En plass i 20 åra er det andre forventninger fra samfunnet og det å fronte en spesiell stil blir fort i overkant.

Litt spesielt er det jo at en rockefyr som nærmer seg middagshøyda ønsker å kle seg opp i sceneantrekket til rockemusikere. For rockemusikerne er det jo uniformen, arbeidsantrekket om du vil. For meg blir det rart at en voksen fyr skal kle seg opp i andres "arbeidstøy" for å vise tilhørighet til rockegeneren. Vil ikke det blitt som om en formel 1 fan drar til frisøren i brannsikker racing drakt? Eller en som digger redningshelikoptere skaffer seg pilotlookalike tøy og stikker til frisøren?

Jeg hadde aldri turt å bevege med rundt i det offentlige rom slik. Men mindre det var en dare, veddemål eller kanskje utdrikkingslag eller noe slikt. Så samtidig som jeg finner det rart at han velger skinnbukser respekterer jeg valget hans og tenker også kudos for å gi totalt faen. Er sikkert digg å bare gi bængen.
Vis hele sitatet...
Om du ikke tørr å snakke med en i skinnbukse er det vel mye annet som er skummelt også ?
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Rockdude Vis innlegg
Om du ikke tørr å snakke med en i skinnbukse er det vel mye annet som er skummelt også ?
Vis hele sitatet...
Tenk deg når han får se LatexBunaden din
Sitat av Rockdude Vis innlegg
Om du ikke tørr å snakke med en i skinnbukse er det vel mye annet som er skummelt også ?
Vis hele sitatet...
Åja den lista er lang, har c ptsd så det er veldig mye jeg ikke fikser. 17 mai fikser jeg ikke, for mye folk, for mye lyd og for mye trengsel. Kø generelt er jeg elendig på. Om jeg klarer å bruke teknikker for å holde ut er jeg så gåen når køen er over at jeg like godt bare kan dra hjem for er jeg sliten og skvetten. Offentlig transport om det er mye folk eller jeg er stressa i utgangspunktet, har jeg en litt dårlig dag velger jeg å gå eller sykle fremfor bane, trikk eller buss. Noen ganger kan jeg bli helt satt ut bare av lukt. Da er som regel dagen tapt og jeg må dra hjem.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Åja den lista er lang, har c ptsd så det er veldig mye jeg ikke fikser. 17 mai fikser jeg ikke, for mye folk, for mye lyd og for mye trengsel. Kø generelt er jeg elendig på. Om jeg klarer å bruke teknikker for å holde ut er jeg så gåen når køen er over at jeg like godt bare kan dra hjem for er jeg sliten og skvetten. Offentlig transport om det er mye folk eller jeg er stressa i utgangspunktet, har jeg en litt dårlig dag velger jeg å gå eller sykle fremfor bane, trikk eller buss. Noen ganger kan jeg bli helt satt ut bare av lukt. Da er som regel dagen tapt og jeg må dra hjem.
Vis hele sitatet...
Kan skjønne at en mann i skinnbukser som ikke er i rockeband men som prater til deg på matbutikken kan bli mye da.

Hva er skjedd som gjør at køen er så ulidelig? Jeg mener, det er få som liker å stå der fra før av
BRAND ∞ STRONG
Jeg liker å stå i kø, men bare i rød skinnbukser
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Jeg liker å stå i kø, men bare i rød skinnbukser
Vis hele sitatet...
Bare du er helt stille i køen og ikke snakker til de rundt deg går det sikkert bra. Menn over middagshøyden i rød skinnbukse er om mulig ennå mer kleint enn en sort skinnbukse.

Men for all del gutter, kult at dere klarer gi bængen.
Morsomt at ingen har nevnt motorsykkelfolket de går jo i skinnklær når det er sesong.
Sitat av Jerna Vis innlegg
Morsomt at ingen har nevnt motorsykkelfolket de går jo i skinnklær når det er sesong.
Vis hele sitatet...
Vi kjører i skinnklær, går minst mulig og det er for beskyttelse såklart
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Jerna Vis innlegg
Morsomt at ingen har nevnt motorsykkelfolket de går jo i skinnklær når det er sesong.
Vis hele sitatet...
Det er ok å gå i skinnklær hvis man tilhører en kultur hvor det er naturlig, som mc eller black metal, eventuelt goth.

Det blir bare patetisk når posører som ikke har funnet seg selv driver å kler seg ut, og ingen gidder vel å snakke med slike...

Heller vær deg selv, og finn ei ny dame hvis det er det at dama som tenner på rocka typer som gjør at du kaver så jævlig.
Sist endret av DigDug; 18. juni 2023 kl. 16:42.
Jeg kan ikke forstå at noen ønsker å få trødd det original stempelet nedover hode ved å stikke seg såpass mye ut at dem velger å kle seg i skinnbukse som hverdagsantrekk. Du ser ikke Ozzy ta den så langt engang lengre.



Litt Off-topic, men relevant allikevel;
Jeg vet dette kan høres litt trangsynt ut, men du må tenke på barna dine også, særlig i den alderen de er nå. Det er ikke så kult når pappa kommer med helsetrøye i netting, svær mage og trange skinnbukser.
Ser for meg at det fort kan føre til mye mobbing.

Nå har ikke jeg noen barn selv, men jeg har reflektert litt rundt temaet, og må si at jeg nærmest er så skremt at jeg ikke vet om jeg tørr få barn med tanke på hvor brutalt det kan være med mobbing om dagen.
Før i tiden fikk barna som ble mobbet fri når skoledagen var over, men nå følger den dem gjennom hele dagen, helgen og ferier, takket være SoMe.

Er jo ikke alle som blir mobbet, men det skal ikke mye til for å havne på utsiden.
Jeg syntes det er veldig ubehagelig å tenke på, men når jeg var i barne og ungdomsskolealder så var jeg selv en av de som kunne finne på å mobbe andre, det er sykt å tenke på hvordan jeg har oppført meg mot enkelte, helt uskyldige medelever.

Kan informere om at jeg prøvde MDMA(og sopp, mm) rett etter 10ende klasse, og at det sikkert var en stor faktor i at jeg plutselig utviklet ganske sterke empatiske evner. Har fått høre at jeg har blitt for snill og empatisk

Ser at dette kanskje ble litt mer off topic enn jeg først hadde planlagt, men la gå.
Før i tiden fikk barna som ble mobbet fri når skoledagen var over, men nå følger den dem gjennom hele dagen, helgen og ferier, takket være SoMe.
Vis hele sitatet...
Nja noen av de som ble mobbet hadde det nok nesten like ille hjemme, så de fikk ikke fred da heller. Men det er klart, SoMe gjør jo at mobberne kan herje med ofrene døgnet rundt.
Kanskje ts ikke ble lagt merke til som barn, men barna legger nok merke til han nå som han kler seg ut.

Hvor lenge kan en person uten personlighet bli hakket på når han henter i barnehagen før han skifter stil igjen?

Selv om man tar på skinnbukse så er det jo fremdeles det indre som teller.
Sist endret av DigDug; 19. juni 2023 kl. 08:29.
Sitat av Source Vis innlegg
Hvordan føles det å gå med skinnbukse egentlig? Hvordan går det med dick&balls? Er det generelt varmt og klamt? Er det stramt?

Noe jeg aldri kommer til å teste tror jeg og kjenner heller ingen som klær seg på den måten så hadde vært ålreit å vite.
Vis hele sitatet...
Leste en gang en bok om Jim Morrison hvor det sto at bandkollegaene hans holdt på å krepere av stanken som kom fra de skinnbuksene hans