Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 520
Jeg bor rett ved en pub som har gratis wifi. Denne låner jeg fritt fra min egen eiendom, men bare fra området som ligger nærme puben.

Er det noen mulighet for å sette opp en "extender" som tar imot wifisignalet og sender det videre, enten med kabel eller som trådløst signal, videre inn på min eiendom?

Jeg vet dette er litt sneaky, men puben er bare åpen på kveldstid, og resten av døgnet blir nettet der ikke brukt.

Fint hvis noen kan foreslå et produkt eller liknende som jeg kan bruke
Sneaky av deg, men også veldig idiotisk da nettverket fort kan brukes til å stjele din informasjon.
Du vil nok ikke få noe bedre connection uten å fysisk ha tilgang til nettverket for å koble en extender/repeater til det og det vil også de som eier det fort legge merke til.
Står det så dårlig til at du tenker det er like greit å sende all din trafikk over et nettverk som enten er åpent, eller som en haug med ukjente folk også har tilgang til? Med dagens mobilabonnementer så trenger man jo ikke koble seg på wifi noen steder, eller ha dedikert linje hjemme, med mindre du bor på et veldig avsidesliggende sted.

Ellers er det en grei oversikt her:
https://www.madebywifi.com/blog/best...wifi-extender/

Hvis du gjør det bør du sette den opp til å gi deg et nytt nettverksnavn, slik at du unngår at folk blir lett mistenksomme.
Sist endret av mentalmelt; 26. april 2023 kl. 19:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.