Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1268
Hvordan kan man hente ut data /filer fra en disk som er kryptert med bitlocker? Windows 10
Finner ikke krypteringsnøkkelen og ukjent passord.
Litt av poenget er jo at du ikke skal klare å hente ut filene.
Bare å glemme, ingen klarer å decrypte key uansett, som han over skriver er litt av poenget.
Uvaksinert 👍
Har du hatt Office 365 på maskinen kan den ligge der.
Hvis maskinen var innlogget med Microsoft konto er det en sjangse at dere kan hente ut recovery key her

https://account.microsoft.com/devices/recoverykey
Lagret den med/i Microsoft Kontoen?

Det er så vidt jeg husker et av valgene man får for lagring av nøkkelen.
kan sånn nøkkel ukryptert ligge i flash-minne på noe chip etsted på enheten?
YuCum
JosvaKimvik's Avatar
Trådstarter
15 0
Må jo være mulig på etslags vis? som feks Utilman trikset
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Sitat av JosvaKimvik Vis innlegg
Må jo være mulig på etslags vis? som feks Utilman trikset
Vis hele sitatet...
Javisst, hvis du har uendelig mye tid.
Sitat av sinsenkrysset Vis innlegg
kan sånn nøkkel ukryptert ligge i flash-minne på noe chip etsted på enheten?
Vis hele sitatet...
Bitlocker må vel være ett av de mest brukte disk krypteringsverktøyene på moderne maskiner? (ikke siter meg på det, men gitt at det er en "standard" Windows funksjon gir det mening).

Så hvis det var fryktelig enkelt å bryte eller finne nøkkelen ville det antagelig vært greit mye omtalt på nett rundt om kring tenker jeg.
Jo-tenker at den kanskje ikke ligger i noe flash-minne. Men om den gjør det så er det vel vanskelig uansett å få den derifra uten å kunne
noe om lodding-chipen må fjernes fra moderkortet for å hente ut flash-minnet. Kan man ikke det selv koster det fort mye mer ennå kjøpe ny pc. En artikel fra 2019 om å hente bitlocker key fra tpm -chipen:
https://pulsesecurity.co.nz/articles/TPM-sniffing