Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1236
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

I går røyka en joint med noen venner mens vi feiret 17. mai. Jeg røyker ikke så ofte, kanskje annenhver uke, så jeg blir som regel pangfjern. Kompisen min satt på noe elektronisk musikk jeg ikke hadde hørt, og jeg følte jeg nesten ble hypnotisert og fanget inn i musikken.

Jeg liker fortsatt musikken godt, men det er noe helt spesielt når man røyker eller tar andre psykedeliske rusmidler.

Så jeg lurer litt på hvorfor? Selv merker jeg at jeg ofte legger merke til instrumentene som er litt i bakgrunnen fremfor hovedmelodien osv., så kanskje det er noe av grunnen. Jeg personlig blir langt mer fokusert på musikken, og alt annet rundt meg forsvinner litt. En virkelig behagelig følelse

Jeg spiller selv instrumenter, så kanskje jeg nerder litt mer på dette enn andre. Men det hadde vært gøy å høre hvordan dere opplever musikk på cannabis
Personlig så foretrekker jeg veldig rolig musikk, slik at jeg synker heeelt ned i sofaen. Men selvom det jeg hører på kanskje har litt enkel instrumentbruk så kjenner jeg meg godt igjen i det du sier, med at jeg også setter mye mer pris på hver note og streng. Tror Mary Jane generellt bare får en til å fokusere litt bedre. De sier jo også det om bilkjøring, og at i noen tilfeller blir man faktisk tryggere sjåfører på weed (Ikke prøv dette.)
Sist endret av SmokeBuddah17; 18. mai 2022 kl. 16:09. Grunn: punktum og sånn
Fordi du tuner inn med ditt tredje øye som oppfatter vibrasjoner og frekvenser på andre bølgelengder enn hva vi vanligvis gjør. Det er derfor cannabisplanten er sentral i enkelte religioner også. Neida, jeg vetta faen med noe third eye hehe men rus kan gjøre så å si alt bedre (og verre) mens man er påvirka enten det er musikk, dokumentar eller film, salt eller søt mat, søvn eller sex.
Det påvirker jo hjernen og endrer hvordan den opererer. Det er også naturlig å tenke at når man stresser ned har hjernen overskudd til å oppfatte lyder og ting man ellers ikke legger like godt merke til, og tankemåten kan også endres av rus på godt og vondt. Å tenke på den fantastiske pinneskrapen i bakgrunnen man ikke har lagt merke til før som man plutselig føler er hele grunnpilaren for låta, eller at man hører alt mye sterkere eller ting som ikke er der så man får noia.
jeg har det helt likt, digger å høre på musikk når jeg er fjern
Anonym bruker
"Avhengig Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For de av dere som spiller instrumenter, hvordan oppleves musikken annerledes fjern? Er det lettere å skille alle instrumenter, selv de langt bak i miksen? Oppleves overtoner forskjellig eller er det mer en dypere forståelse av det hele? At du raskt vet tonearten? Eller at du får ideer til riffs eller fills? Blir du kreativ på en ny måte? At du velger andre skalaer, dropper femmer'n bare fordi, eller velger 9'er eller 13 akkord?

Det er jo skrevet masse musikk i rus. Hvordan er din opplevelse? Husker du ta opp? Eller skrive ned? Eller jammer du skakk og fjern for så å glemme alt dagen etter?
Cannabis forsterker sansene som mange andre psykedeliske stoffer, gir jo mening at det har noe med det å gjøre.
Sitat av SmokeBuddah17 Vis innlegg
Personlig så foretrekker jeg veldig rolig musikk, slik at jeg synker heeelt ned i sofaen. Men selvom det jeg hører på kanskje har litt enkel instrumentbruk så kjenner jeg meg godt igjen i det du sier, med at jeg også setter mye mer pris på hver note og streng. Tror Mary Jane generellt bare får en til å fokusere litt bedre. De sier jo også det om bilkjøring, og at i noen tilfeller blir man faktisk tryggere sjåfører på weed (Ikke prøv dette.)
Vis hele sitatet...
Fordi en hasjnisse har mistet konsentrasjon over all hasj misbruket sitt, ergo hasj kanskje gjør han til en bedre sjåfør, men en edru sjåfør er bedre.

Hadde jeg røkt hasj å kjørt bil, hadde jeg mest sannsynlig kjørt rett inn i nabohuset, også flirt meg i hjel mens bilen brenner opp.

Hadde min kompis (hasjnisse) kjørt bil under hasj rus, hadde han bare vært normal, men uten hasj hadde han vært en katastrofe.

Til TS sitt spørsmål, jeg som røyker svært sjeldent (1 - 3 ganger) på 2 - 3 år, så opplever jeg akkurat det samme. Til og med reklamer på TV blir bra.