Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3512
Hei.
Jeg prøver å få gjort unna yoga og styrketrening på morgenen.
Da stiller jeg vekkeklokken til kl 05.00.

Men noen ganger klarer jeg ikke å komme meg ut av sengen tidlig nok.
Så vekkerklokken fortsetter uten at jeg får slått den av.

Har en nabo under, som hører vekkerklokken.
Så han blir sint på meg.

Løsningen på problemet mitt, blir å lage en lydfil med alarm på begynnelsen, så mange timer Langt med stillhet.
Så bruke vekkerklokke-app som spiller av lydfilen på telefonen.

Hvor mange minutter med alarm tror dere er nok får å våkne på morgenen?
2 minutter
BRAND ∞ STRONG
Sitat av davidentotre Vis innlegg
Men noen ganger klarer jeg ikke å komme meg ut av sengen tidlig nok.
Så vekkerklokken fortsetter uten at jeg får slått den av.
Vis hele sitatet...
Hva mener du?
  • At du står opp tidligere en kl fem å stikker på yoga så ingen er hjemme å kan slå den av?
  • Eller at du ikke står opp i det hele tatt og sover gjennom alarmen?
Har man ikke mulighet til å stille inn lengde på alarm, lengden på snooze o.l. på mange klokker?
Husker ikke helt hvordan det funker for jeg har ikke brukt vekkerklokke på mange år. Kombinasjonen av å ikke jobbe + å bruke
masse speed gjør at jeg enten er våken til alle døgnets tider eller sover i 24 timer. Sånn går nu dagan.
Takk Rosander og vindaloo.
Jeg fant ut av det.

Fikk stilt inn vekkerklokke-appen på 2 min.
Så har jeg en badass alarmlyd.
Kjøp deg en vibrasjonsvekkerklokke sånn at naboen din kan få sove i fred.
Sist endret av Fekillix; 29. april 2022 kl. 19:22.
det er veldig digg med en dedikert vekkeklokke.
etter at jeg forsov meg 3 dager på rad til jobb så kjøpte jeg "sonic bomb alarm clock"
har den sånn at jeg må opp av senga for å skru den av.

ganske god mode, kan stå opp 03:00 med 7 minutter søvn om jeg må.
Helt klart det beste alternativet er at man må stå opp av sengen for å slå av alarmen. ellers er det lett man bare slumrer. Men om naboen din hører alarmen din må det være veldig lytt der du bor, stakkars han om du har dame på besøk jeg mener at ingen kan klage på en man har på mobilen, da får den heller flytte. folk må leve og annet lyd vil også naboen høre. annet tips er å fast rytme når du legger deg for natta, nok søvn vil man også vånke lettere siden man er utvilt
Irriterende for naboen å våkne hver morra kl 05 når han kunne sovet til 07-07.30 kanskje og trenger den tiden ekstra på øyet pga lang arbeidsdag. Ta hensyn..
Å stå opp når vekkerklokka ringer er en vanesak, jeg pleide å snooze før men nå våkner jeg sekundet alarmenringer, skrur den av og teller til 15 så spretter jeg opp. Gjør det til en vane å ikke bli liggende å dra deg etter alarmen har ringt ��
Hopp ut av senga når alarmen piper.
Wow.. Bare wow....
Tviler på at det finnes noe forskning på hvor mange minutter den skal ringe
Da jeg var i militæret var jeg utav senga før ringeklokka ringte.
Sitat av RapTouR Vis innlegg
Helt klart det beste alternativet er at man må stå opp av sengen for å slå av alarmen. ellers er det lett man bare slumrer. Men om naboen din hører alarmen din må det være veldig lytt der du bor, stakkars han om du har dame på besøk jeg mener at ingen kan klage på en man har på mobilen, da får den heller flytte. folk må leve og annet lyd vil også naboen høre. annet tips er å fast rytme når du legger deg for natta, nok søvn vil man også vånke lettere siden man er utvilt
Vis hele sitatet...
Ikke hvis han bor i blokk El bygård hvor alle soverom ligger oppå hverandre og folk sover med vinduet oppe. Da hører man en fuckings vekke klokka kl 5 om morningen ja.

Jeg kunne vært naboen til ts for jeg også sa fra om denne vekkerkl og jeg måtte bli sint og dundre på døra hans i kun boxern og trua med å sparke inn døra hans hvis han ikke kom seg opp å skrudde av det levernet. Jeg tok den klokka og til intetgjorde den
Kan jo anskaffe deg en Clocky. Denne kjører ned fra nattbordet etter at du har snoozet den en gang. Da er den eneste muligheten til å få stoppet den, og stå opp av sengen og fange den.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Kan jo anskaffe deg en Clocky. Denne kjører ned fra nattbordet etter at du har snoozet den en gang. Da er den eneste muligheten til å få stoppet den, og stå opp av sengen og fange den.
Vis hele sitatet...
Fett hvis du har en tøff liten terrier eller noe sånt sovende på rommet da. Så må du styrte ut av senga og bryte opp kampen før den kvester klokka
Hei Montezuma.
Fordi yoga på morgenen påvirker hvordan man tåler stress resten av dagen(mindre fight and flight response).
Hjelper også mot angst.
Før trente jeg også styrke-trening 4 ganger i uken sammen med yoga.
Men i den siste tiden har jeg ikke klart å komme meg opp fra sengen slik jeg klarte før.
Så jeg klarer ikke å slå av vekkerklokke-appen på mobilen før etter noen timer.

Tenkte ikke noe om det helt til jeg møtte naboen ved utgangsdøren.
Så han kjeftet på meg.
Har bodd her i over 1 år.
Men aldri fått kjeft for det før.
Men nå har jeg byttet vekkerklokke-app på mobilen.
Så den ringer bare 2 minutter med en høy diskant lyd.
Har også satt mobilen på en stol rett ved senga.
Klarte å våkene av den.
En god gammeldags vekkerklokke som lager mekanisk lyd, plassert to meter fra sengen. Funker som f!
legg deg tidligere så du kommer deg opp når du skal.
Fuck Mr. Plod!
Er det bare meg som har prøvd slike "bråkete" alarmer men som bare ender opp med å ligge våken hele natta med sykt angst for den vekkerklokken som kommer til å dundre løs 0600?

Jeg klarer ikke slappe av hvis jeg vet jeg må løpe rundt om morgenen