Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1761
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som har erfaring eller peiling på kombinasjonen av aduvanz og tramadol? Fått et par stk gratis av en kompis men står fast på aduvanz så er litt usikker på om det er så lurt.

Har også fentanyl i bakhodet, but thats beside the point.
https://www.felleskatalogen.no/medisin/interaksjon#

Sitat av Felleskatalogen
Ingen relevante interaksjoner ble funnet.

Databasen inneholder ingen informasjon om interaksjoner som gjelder denne/disse substansen(e). Noen typer interaksjoner er utelatt fra databasen. Dette gjelder blant annet interaksjoner mellom legemidler som åpenbart forsterker hverandres effekter/gir samme type bivirkning og interaksjoner mellom legemidler som tilhører samme legemiddelgruppe. Se fullstendig oversikt over hvilke typer interaksjoner som er inkludert og utelatt på denne siden.
Vis hele sitatet...
Dum blanding, fare for kramper.


Ta aduvanz en annen dag en tramadol, dem har litt motsatt virkning også. Aduvanz+alkohol er deilig (relativt ufarlig). Tramadol+benzo er deilig. Men anbefaler ingen av dem blandingene jeg nevnte heller!


Unngå å blande aduvanz og tramadol. Tramadol i seg selv har stor risiko for å gi kramper og det blir enda verre på et stoff som aduvanz.
Amfetamin og andre stimulerende stoffer har ingenting sammen med Tramadol å gjøre, med mindre du vil få anfall, kramper og svi i stykker hjernen din som følge av Serotoninsyndrom/Serotonergt syndrom.

Folk har strøket med av dette.

"Symptomene er forvirring, uro, redusert konsentrasjonsevne, stive muskler, skjelving (tremor), ufrivillige muskelrykninger, lavt blodtrykk (hypotensjon) og økte reflekser. Ved mer uttalte tilfeller sees også feber og eventuelt krampeanfall som medfører at kroppen bøyes som en bue bakover (opistotonus)."

https://nhi.no/sykdommer/psykisk-hel...tonin-syndrom/

Tramadol blander du KUN med Benzodiazepiner. Og selv da må du være forsiktig. Tramadol er en enhjørning i rusverdenen med tanke på at det er veldig lite kompatibelt med nesten alt annet av rusmidler/rusgivende medikamenter.
Tram har utrolig ubehagelige og farlige interaksjoner med visse stoffer. Som for eksempel Amfetamin. Aduvanz er amfetamin, det må bare omdannes fra lisdeksamfetamin i leveren før det er psykoaktivt. Det vil si at leveren må gjøre det om fra lisdeks til deks før du opplever at du blir speeda.
Sist endret av krystallkongen; 24. april 2022 kl. 00:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har kombinert Tramadol og amfetamin flere ganger (uten benzo i systemet) og det har gått fint. Opptil 150 mg IR Tramadol og ukjente mengder med amfetamin (mange lisser). Har observert en kompis innta bortimot 500 mg IR Tramadol sammen med en del amfetamin uten benzo også.

Med det sagt - en dum kombo som fort kan føre til overstimulering og andre kjipe/farlige bivirkninger.

Serotonerg syndrom er ikke veldig sannsynlig mtp. at amfetamin (eurospeed) er lite serotonerg, den virker for det meste via dopamin og noradrenalin. Metamfetamin og MDMA derimot...

Verdt å merke seg at serotonerge stoffer i kombinasjon med SSRI/SNRI sjeldent fører til serotonerg syndrom (men det kan skje!), det er MAOIs man skal være OBS på ifbm. økt serotoninutslipp.

Vær på den sikre siden da. Får ikke noe superdigg form av komboen anyways. Tramadol og Lyrica er mye tryggere og kan anbefales. Evt. benzo, men Lyrica har en spesiell synergi med Tramadol.

PS: Glemte å nevne at fare for krampeanfall øker dess lenger man bruker Tramadol. Så paradoksalt nok har du større sjanse for å oppleve anfall dess mer toleranse for Tramadol du har.
Over and out.
Sist endret av Stray Wanderer; 24. april 2022 kl. 01:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over et år senere ... ▼
Merkelig folk er så hysteriske med dette er jo helt spørs på bruken. Jeg ligger nå her med prolaps og står fast på 50mg Aduvanz om dagen og nå tatt 100mg tramadol og har det helt fint. Jeg spurte på forhånd og de sa det går bra, tar allergi tabletter på siden så man ikke ender opp med opiat kløe også hehehe. Nei men uansett det skal gå fint så lenge du ikke sitter å knasker på dette som godteri eller går på noe anti depressiva osv.

Alt med måte ikke kødd med tramadol lissom
Sist endret av Banan-tryne69; 21. juni 2023 kl. 16:29.
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg blandet cipralex og tramadol.
I følge en psykiater kunne man ta opp til 150mg tramadol på 20mg cipralex (max dose).

Det gikk bra og fikk helt vanlig funk, men et par dager senere fikk jeg en veldig vond, sår og stikkende følelse på ryggen… noen som har noen formeninger om dette?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Pass opp for serotonin syndrom sier nå bare jeg. Funker for en kort stund kanskje fint men etterhvert så blir vell hodet grilla. Sånn verste man kan vell kombinere med tramadol er jo antidepressiva, alkohol, andre opiater osv... Jeg kan forstå det er vanskelig å være uten medisiner men om du klarer så forhold deg til tramadolen og kutte ut cipralex hadde vært best! Jeg har ihvertfall prolaps her nå og prøver å holde meg unna alt som er skadelig men tar ADHD medisiner igjen nå etter 1uke pause