Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2602
Har det noe og si på hvem leverandør som har lavest ping/ms? Men dette kommer vel kanskje an på område til område?
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
har ice og aldri under 50 ping. Hadde Nextgentel og syntes det var det samme der og. Umulig å spille multiplayer melee fps spill xD
Ligger vanligvis rundt 80, men høyere når det er mye bruk i området eller noe sånt(???)
Sist endret av Bothrops; 31. mars 2022 kl. 03:55.
Med allente 5G ligger jeg på 18ms, 200mbit ned og 100mbit opp.
Sitat av Poppyfan Vis innlegg
Har det noe og si på hvem leverandør som har lavest ping/ms? Men dette kommer vel kanskje an på område til område?
Vis hele sitatet...
Det har ikke nødvendigvis noe å si hvor lav pingen er, du har nett uansett, men det er helt klart en stor fordel.

Det avhenger av hvor nærme du er mobilsenderen deres, og hvordan de router trafikken, men det er ikke så enkelt å spå hvem som er best på det. Du burde bare enkelt og greit ta i utgangspunkt hvor nær du er mobilsenderen til hvilken IP, uavhengig av routing
Det er noen krav på at det skal ligge under 20ms under normaliserte forhold. Gjelder for mobilselskapene ihvertfall.
Skal du game fra delt nett fra mobil eller skal du ha dedikert ruter og antenne?

Ice blir jo kjøpt opp av Lyse/Altibox, og vil tro at Telia og Telenor også har god kontroll nettverksinfrastruktur.

Skyt gjerne innlegget mitt ned om jeg tar feil, men jeg tror at pingen du får nå til dags skal være ganske akseptabel til gaming i disse dager

Du kan jo prøve å teste en usb-delt 4g og 5g connection fra telefonen din, og ta en extended ping og jitter test?

Det er jitteren som er den største synderen når det gjelder gaming, som jeg regner med er grunnen til at du spør. Ser for meg at 5G er mer motstandsdyktig til jitter, men du må nok regne med med at det alltid vil komme bittelitt småjitter her og der il.a dagen, spesielt hvis det er ambulanse-helikopter eller annet diverse offentlig-tjeneste-fattøy ute.

Spiller du league of legends tviler jeg på at du vil ha store problemer... Spiller du csgo ser jeg for meg at du kan bli fucked at litt hikking på nettet every now and then...