Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2045
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har en ekstremt hektisk hverdag, så stresser mye, og har mye uro i kroppen. Finnes det noe lovlig som funker mot dette? Har prøvd alt fra ashwagandha, til magnesium, til l-theanin, alt er bare tull hos meg.

Noe annet?
Rip 8-4-23
Gaba 5-htp og tryptopan hjalp meg skitbra når jeg kutta ut flerårig daglig benzo misbruk.. barefor og si det sånn. Du merker absolutt ikke noe rus effekt. Men er du i abstinens helvete så er man overfølsom,og jeg vartfall merket veldig bra beroligende og avslappende effekt. Fikk sove ogsånoe som var helt umulig ellers. RLS forsvant og tankekjøret. Aldri spist legemiddler igjen etter den økte ,bare kosttilskudd som de 3 nevnte.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vurdert å gå en tur ute i naturen?

Det høres sikkert ut som en kjedelig løsning, men prøv det heller en gang for mye enn for lite. Ta med en venn, bror, søster eller nabobikkja?

Man pleier som regel aldri å angre når man har begynt å gå i noen minutter

Og om du ikke har tid idag eller i morgen, sett av tid i kalenderen din neste uke!
Adaptogener kan hjelpe. Selv veksler jeg mellom forskjellige adaptogener, en til to mnd på ett før jeg skifter til et annet. Mot uro vil jeg tro Reishi er et bra valg. For fokus er Rosenrot,cordyceps sinensis bra. Så har man chaga og mye mer. En annen ting som kan få opp igjenn balansen på diverse kjemiske substanser i hjernen er rå kakao som og er et adaptogen. Men husk at adaptogener ikke er hurtigvirkende, de fungerer over tid. Men stor forskjell merkes fra en til to uker avhengig av hva adaptogen man tar.

Ellers anbefaler jeg melatonin når du skal sove, men 3 doble dosen(til 3 mg) i forhold til det de overkonservative norske myndigheter annbefaler. Det er litt dyrt om man kjøper det i norge, men det er nok av billige plasser på nettet hvor man kan bestille. Husk at det i norge som kansje eneste land i verden ikke er lov å bestille sterkere mengder en 1.mg. Melatonin er hurtigvirkende, og det beroliger tankekjør.
Sist endret av aldarico; 31. mars 2022 kl. 09:57.
Sjekk med lege at du har alle nødvendige vitaminer. Sleit jævligt når eg låg eindel under grensen på någen vitaminer i blodet.


Ellers kan du alltid begynne med snus. Ein sigar i helgå skade heller iche.
Høres vel ut som du først og fremst trenger en mindre hektisk hverdag. Sikkert ikke det du var ute etter, men det er ikke noe du kan putte i deg som kan erstatte restitusjon for hjernen din i lengden.
Ting som er lovlig har sjelden noen reell effekt.
Ting som er ulovlig har effekt, men du tisser i buksa for å holde deg varm. Når tisset blir nedkjølt vil du bare fryse enda mer.
Sitat av drewjuice Vis innlegg
Ting som er lovlig har sjelden noen reell effekt.
Ting som er ulovlig har effekt, men du tisser i buksa for å holde deg varm. Når tisset blir nedkjølt vil du bare fryse enda mer.
Vis hele sitatet...
Nei lovlige ting funker også, som vival f. eks.
Men det jeg synes funker best mot stress/uro/tankekjør osv er noen dager med telt og fiske langt uti marka. Etter jeg fikk øynene opp for friluftsliv (har jakta før også men) så innså jeg hvor mye vi blir påvirka av ting vi leser på nett, media, sosiale medier osv.
Uti skogen er det ingen bekymringer annet enn om fisken biter eller ikke.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Nei lovlige ting funker også, som vival f. eks.
Men det jeg synes funker best mot stress/uro/tankekjør osv er noen dager med telt og fiske langt uti marka. Etter jeg fikk øynene opp for friluftsliv (har jakta før også men) så innså jeg hvor mye vi blir påvirka av ting vi leser på nett, media, sosiale medier osv.
Uti skogen er det ingen bekymringer annet enn om fisken biter eller ikke.
Vis hele sitatet...
Lovlig og ulovlig ble kanskje litt missvisende. I denne konteksten tenkte jeg på lovlig som reseptfritt og ulovlig som reseptbelagte og/eller ulovlige stoffer. Jeg skulle heller bare skrevet reseptfritt og resepbelagt.

Jeg mener fortsatt at resepbelagte legemidler blir som i tisse i buksa for de fleste, selv om det kan være løsningen for noen. Jeg hadde heller gått for å finne noe annet enn legemidler, noe ala friluftsliv som hjelper for deg Ikke at det heller hjelper for alle, men om problemet er stress fra en hektisk hverdag bør man heller få hverdagen mindre hektisk, eller finne måter å koble ut i fritiden.
Sitat av drewjuice Vis innlegg
Lovlig og ulovlig ble kanskje litt missvisende. I denne konteksten tenkte jeg på lovlig som reseptfritt og ulovlig som reseptbelagte og/eller ulovlige stoffer. Jeg skulle heller bare skrevet reseptfritt og resepbelagt.

Jeg mener fortsatt at resepbelagte legemidler blir som i tisse i buksa for de fleste, selv om det kan være løsningen for noen. Jeg hadde heller gått for å finne noe annet enn legemidler, noe ala friluftsliv som hjelper for deg Ikke at det heller hjelper for alle, men om problemet er stress fra en hektisk hverdag bør man heller få hverdagen mindre hektisk, eller finne måter å koble ut i fritiden.
Vis hele sitatet...
Hehe skulle bare pirke litt, men det å koble av fra sosiale media å bare dra ut uten å være så jævla tilgjengelig på tlf er undervurdert
Trening funker bra mot stress. Stikk innom nærmeste treningssenter og spør om gratis prøvetime. Utrolig hva en time med styrketrening gjør for både sjela og kroppen
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ta i mot aksepten over at du har en stresset livstil, hvordan du havnet her, og hvorfor. Hva gjør du, hva vil du? Du finner svaret ditt hvis du tar deg tid til å reflektere over det.

Gjør du dette for deg eller noen andre?

Du har lov å si nei, du har lov til å tape.

Når du får kontroll over situasjonen så er det ikke like hektisk lenger

Sett av 20 minutter til å meditere hver dag, hvis du ikke har tid til 20 minutt, ta 60.

Du har tatt deg vann over hodet men det går fint for tidevann løfter alle skip.