Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2795
Mulig å bygge en brukbar gaming pc til rundt 3k? Er veldig casual gamer så skal kun brukes til minecraft og csgo egentlig.

Vurderer å selge macen så kan legge til rundt 5 k, så 8-9 k totalt.
Sist endret av mordi123; 10. mars 2022 kl. 21:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vel nei, ikke med mindre du skal ut på brukt markedet.. Minerne har fucka over gpu markedet og generell chip-shortage gjør at prisene er idiotiske..

Edit, for 8-9k får du nok til noe..
Sist endret av NoillStress; 10. mars 2022 kl. 21:53.
Trådstarter
Sitat av ztaale Vis innlegg
Vel nei, ikke med mindre du skal ut på brukt markedet.. Minerne har fucka over gpu markedet og generell chip-shortage gjør at prisene er idiotiske..

Edit, for 8-9k får du nok til noe..
Vis hele sitatet...
Har ingenting i mot å kjøpe brukt. Hvilke deler bør jeg se etter i et strup for 8-9 k?
8-9k var da heftig for en brukt gaming pc til de spillene. 5k på en brukt gaming stasjonær vil være nok.
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Har ingenting i mot å kjøpe brukt. Hvilke deler bør jeg se etter i et strup for 8-9 k?
Vis hele sitatet...
For rundt 9k bør du minst kunne få:
Ryzen 3600/Intel 8700
16gb ram
Gtx 1660/rx 5500/gtx 1650 super gpu
500gb ssd

Om du kjøper helt nytt kan du få:
I3 12100F 1200,-
Asrock B660 hdv 1300,-
2x8 3600 ram 800,-
Rtx 3050 4000,-
Kabinett og strøm 1000,-
500gb wd sn550 600,-
=8900,-
Brukt pc til den prisen hadde fungert, kjøpte pc som kjører fleste spill greit til 4k for noen månder siden
Kan gjøre kupp på finn.

Kjøpte min der fot to år siden og må si jeg gjorde ett kupp. Grafikkortet (GTX 970) var verdt nærmere 4000kr kun i seg selv. Og det drar de fleste spille på 60 fps på ultra.

Og husk at det er jo alltid mulig og oppgradere pc-en også
Du kan om du vil sende meg linker fra aktuelle PCer på Finn på PM så kan jeg hjelpe deg finne den mest kurante.

For 9000 burde du ihvertfall klare å få en maskin med ett GTX 1660TI som jeg tror du vil være fornøyd med.
Fikset en helt OK maskin til nevøen min for et års tid siden til 4k, med et GTX1060 skjermkort blant annet. Du kan gjøre noen skikkelig gode deals på bruktmarkedet, men jeg måtte sifte gjennom mye tull før jeg fant den, så vær litt forsiktig. Det er mange som prøver å utnytte prisene på nytt hardware ved å selge eldgammelt skrot til blodpriser.