Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3469
Forord

Turen tok sted Lørdag som var på et småbruk i Nord-Hordaland.. Eller Sør-Vestland som det heter i moderne tider. Ble invitert av min gode venn Mr.Rølp. En kar jeg har kjent siden jeg møtte han på danskebåten for 10 år siden. Fyren er klin gal, helt oppriktig. Første gang jeg møtte han trødde han en agurk på privatpartiet og sjekket opp damer på båten.. Klarte å havne i fyllearresten, og det uten å ha drukket en dråpe. Han har gjort seg fortjent til kallenavnet "Rølp". Han er av det kaliber at han kan finne på å spille Bjørn Hellfuck på full guffe så hele nabolaget våkner kl 6 på morningen.. Han er rett og slett ikke ritkig sammenskrudd. Det som gjør han så spesiell er at han aldri har drukket eller røykt i løpet av sitt liv. Galskapen kommer naturlig til han. Han var dog ivrig på å prøve LSD etter å ha lest biografiet til Steve Jobs og hans livsendrende erfaring. Hadde to tabs liggende som egentlig skulle konsumeres på nyttårsaften men av diverse årsaker ble erstattet med fyllefest. Anledningen var nå riktig og jeg tok turen til Mr.Rølp mot kveldingen.

TUREN BEGYNNER - Lørdag 22 Januar


Frimerkene var konsumert, pizza i ovnen, bordtennis mens vi venta.. Tapte tre av tre ganger fordi jeg tydeligvis suger i bordtennis. Musikk i bakgrunnen.. Mest rap fordi Rølp tydeligvis liker sånt søppel. Spurte gjentatte ganger om han kunne være så vennlig å skifte over til klassisk rock. Han mente slik musikk var, og la meg sitere: "For satanister med pappa-komplekser". Som en genuin klassisk rock fanatiker falt dette selvsagt ikke i god smak, og mens diskusjonen pågikk observerte vi at noe luktet brent. Glemte selvsagt pizzaen i ovnen, den var køllsvart og helt uspiselig. Ga den til fuglene og satt på en ny pizza. Rølp begynte å merke litt kribling og sånt, han følte noe stort var i ferd med å skje. Forsikret han om at det var et godt tegn og at jeg følte stortsett det samme. Men la ikke skjul på at musikksmaken hans suger balleflass. Satt meg ned for å rulle en feiting, spurte om Rølp ville ha seg noen trekk men han stod sterkt på sitt.. Og la meg sitere nok en gang: "Røyking for for miljøaktivister". Ikke vet jeg hvordan han klarte å dra denne forskrudde konklusjonen men der og da synes jeg denne kommentaren var hysterisk morsom. Legg merke til at jeg ikke har mye til humor og det er svært sjeldent jeg ler men klarte ikke styre meg.

+2 Timer

Og mens latteren pågikk gikk det opp for meg at syren var i ferd med å kicke inn for fullt. Kjente en form for eufori, jointen kan ha påvirket utfallet til en viss grad. Rølp konstaterte at han oppfattet farger på en helt annen måte enn vanlig og at han ble overveldet av positivitet. Tenkte ufrivillig positive tanker og han ville absolutt klemme meg... Han omtaler seg selv som "Matcho" så dette var en smule out of character. Er ikke noe klemme-type selv men jeg lot det gå.. Har egentlig aldri kjøpt dette med syre og peace and love og alt dette her men ville ikke sette en demper for stemningen. Han ble plutselig ivrig etter å ringe sin mor, satt på høyttaler og jeg vitnet en svært interessant samtale. Han påpekte flere ganger hvor glad han var i hun og hvor god jobb hun gjorde med oppdragelse og sånt... Endte opp med å bli en tårefull og over-emosjonell samtale. Kunne ikke hjelpe for å bli litt rørt av det selv.. Ville plutselig ringe min egen mor men vi har et litt komplisert forhold så jeg valgte å unngå det. Vi ble lysten på å ta oss en tur ut for å se på stjernehimmelen som var tildekket av skyer, men det gjorde ingen verdens ting. Det småregnet litt men det var bare positivt. Vi la oss ned på det våte gresset og glante litt ut i mørket. Rølp påpekte at nabohuset så animert ut, som om det ble tatt rett ut fra en Tom & Jerry episode. Han nevnte flere ganger at han aldri har hatt det så bra i sitt liv, påpekte at han var glad over at jeg kom på besøk osv.. Han var i klemme-humør for å si det mildt, var i overkant ivrig etter å klemme meg hele tiden.. Er generelt ikke komfortabel med klemming. Kunne ikke si dette høyt i frykt for å såre han så jeg måtte bare godta det. For han var LSD helt nytt men for meg som har noen turer på nakken ble det lettere irriterende i det lange løp. Foreslo at vi skulle gå inn igjen da jeg begynte å fryse litt. På veien inn gjentok han setningen: "Glad du kom på besøk, har aldri hatt det bedre enn jeg har det nå!" Først da han satt seg ned i sofaen gikk det opp for meg at han var i en tankeloop. Har selv gått gjennom dette noen ganger på LSD.

+4 Timer

Skifta klær etter å ha tilbragt ca 1 time utendørs på vått gress og i regnvær, Rølp var fortsatt i Peace and Love modus mens han lå flat på sofaen og gjentok seg selv. Prøvde å ha en samtale med han men fikk ikke mye respons. Han var i sin helt egen verden. Lot han være litt i fred, fant frem laptop og headset og sonet helt ut. Satt på spillelisten og lot musikken ta meg der den ville ta meg. Verdsatte musikken på en helt annen måte enn til vanlig. Hørte lyder jeg aldri før har hørt osv.
Da jeg åpnet øynene virket det som om jeg hadde hvert ute i flere timer men i realiteten hadde det ikke gått mer enn 15 minutter. Tok syren litt for gitt først, glemte hvor innsiktsvekkende det kan være. Gikk så ut igjen i stua og vitnet Rølp gå rundt i sirkel, fortsatt i Peace and Love modus. Han ble skremt da han observerte meg, sa han skulle betale meg tilbake når han hadde anledning.. Ikke at han skyldte meg penger men han trodde tydeligvis at han gjorde det. Før han for alvor våknet opp igjen med svaret på livets mysterier. Hevdet han hadde knekt den store gåten og han visste nå hva meningen med livet var.. Da jeg spurte hva det var han refererte til sonet han ut igjen.
La seg så ned på sofaen og begynte å synge den der irriterende Beatles sangen med Desmond og Molly.. Ob-la-di-ob-la-da. Og enda mer urovekkende ble det da han tilstod sin dypeste hemmelighet. Han sa, og nok en gang siterer jeg: "Det jeg nå sier må bli mellom oss". Kanskje litt råttent av meg å poste det offentlig men klarer ikke styre meg lol. Han har tydeligvis en crush på Snorkfrøken.. Han tok det ikke så ille opp som jeg trodde da jeg begynte å le ukontrollert. Et slikt gullkorn er det vanskelig å ikke flire av. Virket tidvis som om han ikke visste hvem jeg var, jo mer jeg prøvde å forklare jo fjernere ble han.
Prøvde å avklare situasjonen, sa vi har kjent hverandre i 10 år og at han inviterte meg på syrekveld dagen før men han var tydeligvis ikke interessert i å kjøpe peanutter...

+7 Timer

7 timer ish passert og jeg begynte å lande, det samme kan sies om Rølp. Han fikk samlet sine tanker og da jeg konfronterte han på denne Snorkfrøken kommentaren ble han skrekkslagen. Lurte på hvor i all verden jeg fikk denne informasjonen fra. Spøkte med å si at jeg var tankeleser, han svarer med å si at syren var mektigere enn han trodde og at han hadde stor respekt for den. Sa han var mer enn villig til å prøve det igjen i fremtiden med riktig setting og sa jeg var velkommen til å bli med. Resten av natten gikk på småprat om alt og ingenting, hoppet på en buss neste morgen og turet hjemmover.


Til ettertanke

Kjente ikke Rølp så godt i forkant av dette, har stortsett kun hengt med han i sammenheng med festing og lignende. Kjenner han ikke så godt personlig men han var alt i alt en grei trippe-partner. Snålt er det at han virket mer normal på LSD enn han gjør i edru tilstand. Galskapen var det fortsatt men i mindre grad enn til vanlig. Fikk egentlig ikke så mye ut av denne turen selv annet enn litt varm latter og litt bedre bekjennskap til Rølp. Han ringte meg i dag morges og sa at syren inspirerte han til å få seg jobb som misjonærarbeider i Sentral-Afrika.. Litt av en type ^^

Uansett takk for meg!
Takk for historien, den lysnet arbeidsdagen min litt!
Sitat av Gnarve Vis innlegg
Forord
Klarte å havne i fyllearresten, og det uten å ha drukket en dråpe.
Vis hele sitatet...

Lo godt av denne.

Takk for fin rapport!
Kan jeg spørre hvor gamle dere er?
Trådstarter
Sitat av Marlboro666 Vis innlegg

Lo godt av denne.

Takk for fin rapport!
Kan jeg spørre hvor gamle dere er?
Vis hele sitatet...
Selv er jeg 32 og han er 36.
Hahah, tror alle kjenner en "Mr. Rølp" i livet sitt på en eller annen måte Utrolig bra skrevet - takk!
Takk for god lesning. Godt skrevet snedig type mr rølp ja
Trådstarter
Kanskje litt urelatert men jeg fikk akkurat en sms fra Rølp hvor det står at han knakk sammen da Joffrey daua og at han trengte mental terapi etter at Ramsay ble spist av sine egne hunder.. Herre Jesus lol.