Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4118
skal bli brukt til å motta ting som rus
Det beste er etter min erfaring bare å bestille hjem til seg selv. Gjort det i alle år. EN gang bestilte jeg fra utlandet ved en feil. Ble innkalt til avhør, og forklart at det hadde blitt stoppet et brev i tollen med mitt navn på og nark inni. Men at tollen stopper et brev er ikke bevis nok for å ta deg på det. Om du skal bli straffet for en bestilling, må de bevise det med en transaksjon, eller en form for ordrebekreftelse. Det skjer nemlig ofte at folk bestiller til tilfeldige personer, eller folk de ikke liker;

https://www.adressa.no/nyheter/trond...r-14083636.ece

https://www.vestnytt.no/nyheter/i/P3...a-i-postkassen

Min sak ble henlagt.

OBS! Her må du ta hensyn til tidligere historikk osv. Skjer det 1 gang vil du nok komme unna det, men skjer det 3-4 ganger og du har en del nark på rullebladet fra før, risikerer du at retten ikke tror på deg;
https://www.smp.no/nyheter/article185277.ece

Her er eksempel på en som ble frikjent;
"Den tiltalte 48-åringen benekta imidlertid en hver kjennskap til postforsendelsen med hans navn på, og i vurderinga si peker Senja tingrett på at det ikke er noe konkret som knytter ham til postforsendelsen - ut over at den er adressert til ham. Det vises også til at det ikke er lagt fram noen korrespondanse som tilsier at tiltalte har bestilt hasjen."

https://www.folkebladet.no/nyheter/article396370.ece

Ved å styre med falske postkasser osv. blir det vanskelig å komme seg unna om f.eks politiet lar sendingen gå igjennom og overvåker postkassa til du går og henter pakken.
Sist endret av frukoman; 20. juni 2021 kl. 01:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tror du ikke postmann kjenner ruta si? Hvis du vil skru opp sannsynligheten for å bli busta- kjør på! Sett opp en falsk postkasse, for det vekker jo IKKE mistanke!
Frukoman gikk di gjennom transaksjoner på kontoen din og beslagla pc og mobil for å se etter kommunikasjon eller?
BRAND ∞ STRONG
Sitat av eXplode Vis innlegg
Tror du ikke postmann kjenner ruta si?
Vis hele sitatet...
Postmannen gjør sikkert bare som han får beskjed om.
Men brev og pakker kommer er jo først innom en omfordelings sentral (eller hva man skal kalle det)
der brev blir sortert etter postnummer og gjort klar for utlevering på den spesifikke ruten.

I det leddet ville det vært mulig for posten å sjekke om det er ett samsvar mellom navn og adresse,
i folkeregisteret eller der man har meldt fra til posten at man skal motta post.
Om de faktisk gjør det vet jeg ikke.
Sitat av Mk1 Vis innlegg
Frukoman gikk di gjennom transaksjoner på kontoen din og beslagla pc og mobil for å se etter kommunikasjon eller?
Vis hele sitatet...
Nei, var rimelig amatørmessig hele greia. Ser ikke ut til at de gjorde det i noen av sakene jeg linket over heller.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Er det virkelig bare å sette opp en postkasse og deretter sende ting?
Altså må det ikke folkeregistreres eller noe?
1. Finn nabolaget, lavutdannet, noe imigrasjon, Helst hus, ikke blokker, utenfor bykjerne,få Teslaer.
#Bruk god tid på dette, det mer du vet om omgivelsene det bedre.

2. Finn et Postkasse STATIV, med flere postkasser samlet, men med plass til flere(!) legg merke til hus med Kjellerinngang. Husk Addressen.

3. Kjøp en vanlig billig postkassse, Clas Ohlson f.eks.

4. Merk postkassa, med adressen til huset/leilighetshuset du fant, men legg til bokstaven B, evt. (husk navn) om det finnes A, B, legg til C.

5. Skru opp postkassen, (Husk EL drill & Skruer) dette gjøres helst rundt 04.00ish, med minst mulige vitner.
Om du suger på sløyd, Øv på å skru opp postkassa, så skal det gå på under 60 sekunder.

6. Sjekk om den får henge i fred, anonymt selvfølgelig.

7. Når forsendelsen er merket ankommet, sjekk nabolaget, både på kveldstid og dagtid, FØR du sjekker postkassa, i et paranoid tilfelle av at noen følger med.

8. Hent posten din så anonymt som mulig.

Dette er høyrisko og du burde ikke bruke Samme postkasse lenge.

Dette burde kun sees på som et alternativ om du ikke kan sende til deg selv av uante grunner, eller til andre mennesker.

***

× DISCLAIMER: I DO NOT CONDONE any of these acts or associated suggested acts.
Sist endret av revo85; 4. april 2022 kl. 18:58. Grunn: Tillegg
Sitat av revo85 Vis innlegg
1. Finn nabolaget, lavutdannet, noe imigrasjon, Helst hus, ikke blokker, utenfor bykjerne,få Teslaer.
#Bruk god tid på dette, det mer du vet om omgivelsene det bedre.

2. Finn et Postkasse STATIV, med flere postkasser samlet, men med plass til flere(!) legg merke til hus med Kjellerinngang. Husk Addressen.

3. Kjøp en vanlig billig postkassse, Clas Ohlson f.eks.

4. Merk postkassa, med adressen til huset/leilighetshuset du fant, men legg til bokstaven B, evt. (husk navn) om det finnes A, B, legg til C.

5. Skru opp postkassen, (Husk EL drill & Skruer) dette gjøres helst rundt 04.00ish, med minst mulige vitner.
Om du suger på sløyd, Øv på å skru opp postkassa, så skal det gå på under 60 sekunder.

6. Sjekk om den får henge i fred, anonymt selvfølgelig.

7. Når forsendelsen er merket ankommet, sjekk nabolaget, både på kveldstid og dagtid, FØR du sjekker postkassa, i et paranoid tilfelle av at noen følger med.

8. Hent posten din så anonymt som mulig.

Dette er høyrisko og du burde ikke bruke Samme postkasse lenge.

Dette burde kun sees på som et alternativ om du ikke kan sende til deg selv av uante grunner, eller til andre mennesker.

***

× DISCLAIMER: I DO NOT CONDONE any of these acts or associated suggested acts.
Vis hele sitatet...
Så hvis jeg forstår deg riktig, så trenger man ikke å registrere en postkasse på posten.no med bankID ?

På forhånd sier jeg takk for svar
Ingen registrering nødvendig, postmannen bare leverer
Sitat av revo85 Vis innlegg
Ingen registrering nødvendig, postmannen bare leverer
Vis hele sitatet...
Tusen takk
Noen som har erfaring med leie av postbokser? Altså de røde boksene som ligger spredt rundt omkring i byen. Å bestille droger til leid postboks er vel den mest tryggeste løsninga da det ikke vekker like mye mistanke som ei falskt postboks og vendoren veit ikke hvor du bor?
Sitat av lokomokokoko Vis innlegg
Noen som har erfaring med leie av postbokser? Altså de røde boksene som ligger spredt rundt omkring i byen. Å bestille droger til leid postboks er vel den mest tryggeste løsninga da det ikke vekker like mye mistanke som ei falskt postboks og vendoren veit ikke hvor du bor?
Vis hele sitatet...

For å leie postboks må du ha enten bankid eller buypass ID.
BuypassID kan du anskaffe via flask legitimasjon.
De røde postkassene er innleveringskasser hvor du putter brev su skal sente. Posten tømmer dem minst annenhver dag. Du kan ikke leie dem eller få post til dem. Mottakspostkasser er som regel grønne, av og til blå. Det er ikke forbudt å ha rød postkasse, men det frarådes da folk som skal sende post kan ta feil.

Eller tenker du på de røde reolene med postbokser som er inne på postkontoret? De kan du leie.
Sitat av kenny_1995 Vis innlegg
For å leie postboks må du ha enten bankid eller buypass ID.
BuypassID kan du anskaffe via flask legitimasjon.
Vis hele sitatet...
Joa, men hvordan skal du betale for leia anonymt?

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Eller tenker du på de røde reolene med postbokser som er inne på postkontoret? De kan du leie.
Vis hele sitatet...

Ja, det er var de jeg tenkte på. Har sett dem utafor postkontoret og så vidt eg husker? Sånn rundt bussterminaler og butikk.
Sist endret av lokomokokoko; 5. april 2022 kl. 17:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
De du ser ute i byen (ikke nødvendigvis ved postkontor) med mange rom er såkalt utleverings-/pakke-automat. Du får tilsendt en pakke, så gir posten deg en kode du taster inn, også kan du åpne anvist dør og da ut pakken din. De kan ikke leies, du får bare tildelt en boks når pakken din kommer. (Ordentlige) postbokser er bare inne på, eller rett utenfor postkontoret. De står ofte på hjul for å trilles inn ved stengetid.

Kan kanskje forklare hvordan det er på senteret mitt. Posten er en del av Coop Extra. Den er i underetasjen på senteret mitt. Postboksene står inne i butikken, rett innen for kassa. I første etasje, rett over postkontoret, på utsiden av senteret er det en pakkeautomat. Det er altså 2 forskjellige typer "postbokser".
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
De du ser ute i byen (ikke nødvendigvis ved postkontor) med mange rom er såkalt utleverings-/pakke-automat. Du får tilsendt en pakke, så gir posten deg en kode du taster inn, også kan du åpne anvist dør og da ut pakken din. De kan ikke leies, du får bare tildelt en boks når pakken din kommer. (Ordentlige) postbokser er bare inne på, eller rett utenfor postkontoret. De står ofte på hjul for å trilles inn ved stengetid.

Kan kanskje forklare hvordan det er på senteret mitt. Posten er en del av Coop Extra. Den er i underetasjen på senteret mitt. Postboksene står inne i butikken, rett innen for kassa. I første etasje, rett over postkontoret, på utsiden av senteret er det en pakkeautomat. Det er altså 2 forskjellige typer "postbokser".
Vis hele sitatet...
Aight, skjønner’en. Takk fer forklaring ivar. Kvor ville du personlig bestilt droger til: postkassa heime eller tel den leide postboksa i butikk/postkontor?
Si man bor i et bygg med mange leiligheter og derfor mange postkasser, kan man da få det tilsendt til et falskt navn som man har skrevet på sin egen postkasse?
En postkasse som tilhører et kollektiv for eksempel, mange navn, noen gamle og utdaterte osv.
Sist endret av Majao Gibensis; 5. april 2022 kl. 21:33.