Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 3933
Hei, dette er min første post men har lenge vært på denne siden når jeg har lurt på saker og ting tidligere

Akkurat nå sitter jeg og vurderer og tatovere meg, og jeg ønsker ikke noen slags mainstream dritt tribal tatovering, det synes jeg bare er flaut!
jeg har skikkelig lyst på en QR barcode tatovering på håndleddet, en sånn som du kan skanne med telefonen din som linker deg til ett eller annet, jeg tenkte kanskje den kunne vært linket til facebooken min eller noe helt meningsløst.

http://www.bitrebels.com/wp-content/uploads/2011/04/Barcode-QR-Code-Tattoo-2.jpg

men så lurer jeg på: er dette en god idé?

tenker det at det er jo ikke sikkert at slike QR koder kommer til å eksistere lenge eller at det kommer noe annet, eller at facebook blir lagt ned og at tatovering sender personen til en død link, skjønner?

synes selv dette virker som en fantastisk bra idé akkurat nå, men vist denne teknologien er utdatert om noen år er jo tatoveringen ganske bortkastet.

hva tror du?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Kan virke kult nå, (ikke for meg) men jeg lover deg att du kommer ikke til å synes dette er like kult om noen år.
Du vet att det finnes utrolig mye fett uten om tribal..?
Tribal er for fantasiløse amatører!
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Det er vel bare å spørre deg selv om det er verdt det.. Som sagt, den greia der er nok ikke like morsom om 5 år...
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Høres kult ut, tenk å stikke på speeddating å bare si "Skann QR-koden min, da kommer du direkte til facebooken med all infoen om meg" XD

Tror nok at QR-koder kommer til å leve i minst 5 år.

Skal nevnes at jeg selv heller hadde tatt en tatovering med navnet mitt i Binary eller en kode i Java.

Eller kanskje "powered by sugar" i samme stil som en Intel/Nvidia sticker har (Powered by Nvidia og Powered by intel har jeg sett begge 2)
Sist endret av Freddy_fred5; 3. mars 2012 kl. 21:37.
Min mening:

Spesielt fint er det ikke, men likevel ganske artig, og du kan få mye gøy med den den første tida, men så går du nok lei.

Et annet problem som du selv sier, er at det du linker til, vil neppe finnes for alltid. Og da blir det bare et abstrakt bilde til slutt.
Sist endret av Fuzzybossen; 3. mars 2012 kl. 21:41.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Og siste tingen fra meg:

Tenk når/om du får barn.

"Da jeg var ung kunne man skanne en sånn med telefonen, og bli sendt videre til fantastiske tilbud og nettsider"

"Pssht, *Går tilbake til å spille Playbox 75* "
Trådstarter
5 2
Vil bare ha en totalt meningsløs liten tatovering, ikke noe som bare er fett.
har tenkt litt på forskjellige ting, bar codes, trademark logoer, made in china, facebook thumb på tommelen etc. og det er noe slikt jeg ønsker, noe jeg vet at det ikke er mange andre som har eller noe folk vanligvis ikke ville tatovert vist dere skjønner hva jeg mener.

Binary kunne vært litt fett, men samtidig litt for geeky fra min side.

Noen ideér?
Parkettetterligning
Hadde det vært en tatovering som hadde vart i ei uke hadde det vært drittkult, du kan jo se om det finnes sånne vannmerketattisser du kan designe selv. Kjøp heller en t-skjorte med samme mønster istedenfor dette konseptet blir bare dumt som tattis
Jeg har null peiling på akkurat disse, men er det ikke mulig å linke til en egen side, som automatisk sender deg videre? Isåfall kan man jo alltids oppdatere "linken"? Uansett, vil det være mulig å scanne denne etter...10 år?
Hvis du først skal gjøre det. Link til rotten.com. Har vært her siden 1996. Klassiker som aldri går av moten!
Vet ikke hvor lenge disse digre, klossete firkantene forblir aktive. Litt kjipt om du har tattovert noe så godt som en VHStape om 5 år, og at noe annet har tatt over som er så og si det samme, men mer stilig, effektivt og moderne.
Trådstarter
5 2
http://qrcode.kaywa.com/img.php?s=8&d=blir%20en%20slik%20tatovering%21
SKANN DEN
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
På grunn av feilhåndtering kan man være litt kreativ me qr kodene.

eks. http://mashable.com/2011/07/23/creat...Tourism-Bureau

Så dersom du faktisk ønsker informasjonen i koden kan du jo gjøre noe slikt. Dersom du ønsker den p.g.a. utseendet som en standard qr kode. du kan jo også legge annen data en url i en qr kode.

Selv ser jeg ikke hvordan dette er mindre mainstream en f.eks strekkoden som var populær for en tid tilbake. ihvertfall ikke når det gjelder imaget i seg selv. Data kan mulignes være fett om du f.eks mister hukomelsen og glemmer hvor du er fra, og kan da finne ut at det er jo ei lita bygd på internett.
Vil bare føye til at QR koder er ikke kun for linker, du kan fint ha tekst der.. Så du kan jo finne en morsom tekst som kommer opp når folk scanner armen din =) Ta den et sted som ikke er så vanskelig å ta en tattis over^^ Denna kan være hysterisk i flere år fremover, men når du går lei av den så kan du tenke på at du kan ta noe over. Om du syns det er en god idè så kan du jo beholde den for alltid, som et minne om alle gode lattrene den skapte eller hva du syns var morsomt en gang i tiden Jeg hadde sakt go for it, syns det virker som en morsom idè^^
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av olaPola Vis innlegg
Vet ikke hvor lenge disse digre, klossete firkantene forblir aktive. Litt kjipt om du har tattovert noe så godt som en VHStape om 5 år, og at noe annet har tatt over som er så og si det samme, men mer stilig, effektivt og moderne.
Vis hele sitatet...
why? da blir det jo retro og for spesielt interesserte etterhvert
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Ser for meg den kommer til å faile etter et par år, når huden strekkes litt her og der, men det får jo du selv se..
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av Volch0k Vis innlegg
Jeg har null peiling på akkurat disse, men er det ikke mulig å linke til en egen side, som automatisk sender deg videre? Isåfall kan man jo alltids oppdatere "linken"? Uansett, vil det være mulig å scanne denne etter...10 år?
Vis hele sitatet...
selvfølgelig. Men hva om man mister domenet sitt til en gammel nabo som nå hater deg, og redirecter til allskens søppelsider eller hva onskapsfult han finner på
Trådstarter
5 2
synes faktisk de ser ganske stilige ut, spesiellt vist jeg vet at de gjemmer en slags informasjon som den kommer til å holde på for alltid.
blir en slik tatovering, fordi jeg fant ut at det trenger ikke være en gjemt link, kan være skrift og nummer også!
vurderer og skrive inn navn, land, fødslelsdato.
GENIUS!
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Da kan du likegodt skaffe deg normale strekkoder, men man vet jo aldri hvor lang tid disse vil vare, har jo tross alt vært på markedet en god stund.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
du kan også legge inn et bilde av en annen QR kode eller kanskje av en tatovering du KUNNE valg i stedet
Sitat av z0p Vis innlegg
why? da blir det jo retro og for spesielt interesserte etterhvert
Vis hele sitatet...
Tattovere noe som er retro FØR det er retro? Joa, føre var enn etter snar, men dette er vel og rushe litt.
Kanskje jeg skal tattovere 3D på rævskalken?

TS for gjøre som han vil, men jeg ville hatt noe litt kulere og mer personlig enn en facebook-qrkode.
Jo, fb er sikkert personlig for noen, men jeg bruker det kun til chat

Tattover den gamle og blå freakforum logoen, da snakker vi "retro".
*insert tittel her*
Dra en hitman, strek kode i nakken er altid en klassiker.
Sitat av kodi4k Vis innlegg
Dra en hitman, strek kode i nakken er altid en klassiker.
Vis hele sitatet...
QR kode i nakken da vett
Konseptet er vel kult hvis du er fan av den type humor, men det spørs om eventuelle damer hadde vært skrekkelig imponert hvis du skal be dem "Scan armen min, da, du kommer rett til Facen min, er det ikke fett?!?!" på første date. Kan ikke akkurat se for meg at det er et langvarig, godt førsteinntrykk. Men hey, smak og behag, kjør på hvis du vil .
1, først kjøper du et domene.
2, så lager du en QR kode som sender deg til det domenet.
3, nå kan du linke det domenet til facebooken din om du vil, og skulle du skifte til futurebook i framtiden så kan du også bare skifte domenet ditt til den nye futurebooken. at den videresender alle som scanner QR koden altså.

slik at, så lenge du eier domenet så vil QR koden alltid sende folk dit du vil, enten det er om 2 år eller 20 år.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Jeg synes denne idèen er meget kul. Alt snakket om retro kjenner jeg meg igjen i. Jeg tok tattoo av USB-logoen på armen og dagen etter leste jeg i nettaviser at USB skulle erstattes med Intel Lightpeak. Jeg har hatt min i et år nå og liker den like godt enda
Sist endret av CakeZ; 3. mars 2012 kl. 23:49.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sist endret av Ignifer; 3. mars 2012 kl. 23:50.
Året er 2030 og du kan kjøpe en privat robotslave som tar seg av alt husholdningsarbeidet i huset ditt. De er veldig menneskeaktig, eneste som skiller dem er QR-koden. You might be a robot o_O
Jeg hadde lagt inn personalinfo i form av text! Da kan du ha navn, fødselsnummer, personnummer, foreldre, fødested.

Blir jo harry med åra, men kult å vise til venner + at du kan ha et motto i slutten av texten!
Som noen over her sa, QR koder er ikke bare for linker, f.eks på den tatoveringen TS har så er innholdet i QR koden "june 24, 1986"
Tror ting vil forandre seg mye i løpet av 20 år, tenk hvor vi var for 20 år siden!
Facebook kan dø ut på et halvt år hvis noe bedre kommer, QR kodene kommer til å være byttet ut i løpet av noen år.
Om 10 år sitter du med en QR kode som ingen kan lese av, med en link til noe som er like dødt som den gamle MSN profilen din.
Teknologi går rasende fort, ville aldri funnet på å tattovere noe sånt.
Sitat av stukeren Vis innlegg
Jeg hadde lagt inn personalinfo i form av text! Da kan du ha navn, fødselsnummer, personnummer, foreldre, fødested.

Blir jo harry med åra, men kult å vise til venner + at du kan ha et motto i slutten av texten!
Vis hele sitatet...
Personnummer? Really?
Det er nok alltid sånn med alle tatoveringer som ikke er tatt fordi man skal minnes noen. Flamme, tribal, limstift.. Det har ikke noe å si hva du tattoverer, det som har noe å si er hva det betyr for deg. Dersom du tar en QR nå, og få en fet historie av det, er det jo alltids verdt det.

Jeg bruker kroppen min til å tegne det jeg synes ser bra ut dersom det betyr noe for meg. Om 10 år er nok en elle to av dem "ut", men jeg kan uansett fortelle hva det betyr når noe spør. Husk at det er din hud. Ikke flaming freaks som skal fortelle deg hva du skal gjøre med den.

Hvor gammel er du?
Hvis du må spørre om ditt valg av tattovering er lurt, kult eller du stiller noen spørsmål ved den overhode, bør du ikke ta den.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av Mussgaas Vis innlegg
Hvis du må spørre om ditt valg av tattovering er lurt, kult eller du stiller noen spørsmål ved den overhode, bør du ikke ta den.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke ikke sakt det bedre selv.
Jeg driver med paragliding, og der har vi ett uttrykk som sier:
"Er du i tvil, er du ikke i tvil"
Synes det funker bra på tattoo og!
Sitat av uriNation Vis innlegg
har tenkt litt på forskjellige ting, bar codes, trademark logoer, made in china, facebook thumb på tommelen etc. og det er noe slikt jeg ønsker
Vis hele sitatet...
Hva med en kamel på tåa? If you know what I mean