Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  117 15476
Hei.

Har lagt merke til en veldig populær russeknyte.

24 øl på 24 Timer

Har hørt at dette er fryktelig farlig, faktisk livsfarlig.

Er det noen som kan svare meg på dette, om det er "lett" å fullføre dette, eller om det faktisk er bare folk som "skryter" og sier dem klarer det bare for creds.

Lurer også på hvor mye promille det gir, å drikke 1 øl i timen, på 24 timer.

Håper på nyttige svar
Kan ikke tenke meg at det er spesielt farlig hvis man ikke aldri har drukket alkohol før.

Har selv drukket 15 rusbrus på 5 timer.
24 øl på 24 timer er da ikke så mye? Jeg mener å ha hørt at lokalknuta her er på 6 timer.
mitt tips til deg om du skal prøve dette er: Ikke gå på dass for tidlig, hold deg lengst mulig, da slipper du å løpe mye senere

Om du inntar 1 øl i timen, så tror jeg ikke det skal være så farlig. På en fest inntar jeg ofte 12 øl på 6 - 8 timer, men har ikke dødd av det enda.
Ja, det er faktisk livsfarlig. Indre organer som hjerne, galleblære og tykktarm kan sprenge. Dette av for stor mengde humle over lang tid.
Sist endret av ali88; 2. november 2011 kl. 23:23.
Vel, det er kun en måte å finne det ut på...

Ring 1881 å spør ^^ (Selvom jeg ville tro det ikke er skummelt så lenge du ikke styrter alle i løpet av de 3 første timene.)
Må du bruke 24 timer? Viss det er tilfelle er vell det største problemet og holde seg våken. Viss ikke skal gå ganske greit med mindre du tåler lite, men full blir du nok ganske sikkert.
1 øl i timen? Kan ikke være så farlig, drikker du litt vann i tillegg, kommer du sikkert til å ikke få så høy promille.
Tar det litt tilbake da det ikke kan stemme. Sjekket prommillekalkulatoren akkurat og om jeg hadde drukket så mye hadde jeg hatt en promille på 5.6 i løpet av 24 timer.
Problemet vil vel egentlig være å ikke drikke mere enn 24 øl på 24 timer, det blir rett og slett for lite når man først kommer igang..

Sitat av gotejds Vis innlegg
Ja, det er faktisk livsfarlig. Indre organer som hjerne, galleblære og tykktarm kan sprenge. Dette av for stor mengde humle over lang tid.
Vis hele sitatet...
Bullshit, pure and utter bullshit..
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Kan ikke tenke meg at det er spesielt farlig hvis man ikke aldri har drukket alkohol før.

Har selv drukket 15 rusbrus på 5 timer.
Vis hele sitatet...
0,8L 40% på 45min :/

OT: Selv trodde jeg ikke at man ble så veldig full på dette, men fra hva jeg har hørt fra russen ifjor, så blir man visstnok ganske full. Om dette er full eller pumpe-full, vet jeg ikke.
Tror ikke alkoholen er farlig her, det er nok vannmengden i ølet som ikke er heldig. For mye vann, typ 9 liter, kan være dødelig. 9 liter øl kan vel være dødelig det òg.
"Alkoholforbrenningen foregår vanligvis med konstant hastighet, slik at alkoholpromillen i blodet synker med 0,12-0,18 promille per time hos de fleste, med 0,15 promille per time som gjennomsnittsverdi for begge kjønn."

En øl gir en promille på ca. 0.20 - 0,15 -> 0.5*24 = 1,2 i promille. Noe som er langt under dødelighetgrensen.

24 øl på såpass lang tid er ikke noe mye uansett, ikke hvis du tenker på ett typisk vorspiel med ett kjapt konsum av 3-6øl og endel vodka som foregår på mye kortere tid.

---

Angående vannmengder så tror jeg det har fint lite og si for en person med normal kroppsbygning når det går over såpass lang tid. Jeg har selv drukket en kasse med pils på vorspiel på langt kortere tid uten og ta skade av det. (dog man kan ikke gå utifra at min erfaring vil gjelde absolutt alle, men jeg betviler at det er spesielt farlig uansett)
Sist endret av Tihi; 2. november 2011 kl. 23:30.
Jeg har ingen anelse, men virker som at det å være våken i 24 timer, samt. å drikke 1 øl i timen kan være veldig "trøttende" samtidig som man faktisk blir små full for hver time som går.

Men har vært litt på nyhetene osv.. Går 2 året på helse og sosial og min kontaktlærer ville absolutt IKKE anbefale meg å prøve dette i russetiden neste år, men i dont know.
Sitat av gotejds Vis innlegg
Ja, det er faktisk livsfarlig. Indre organer som hjerne, galleblære og tykktarm kan sprenge. Dette av for stor mengde humle over lang tid.
Vis hele sitatet...
Kilde? Har ALDRI hørt at noen har fått hjernen sin sprengt for å drikke 24 øl.
24 på 12 går glatt.... kommer ann på hva du takler av alkohol rett og slett..
Klarer du få i deg 4 pils i timen (Noe som ikke er vanskelig) klarer du dette på 6 timer.
Dessuten er det 0,33 flasker det er snakk om å ikke 0,5.
"In 2008, Jacqueline Henson, a 40-year-old British woman, died after drinking four liters of water in under two hours as part of her LighterLife diet plan." Hmm .. Virket skremmende lite som skulle til for å få vannforgiftning. Måtte bare lese litt ettersom det ble nevt i tråden.
Kilde.
Skjønner ikke denne tråden her. Hvorfor i all verden skulle det være farlig å drikke 24 øl på 24 timer? Har da holdt det gående mye lengre enn det før, med bare små pauser men med mye mer øl
Veldig opp til hver enkelt person, men om det er snakk om 0,33L tror jeg ikke det er skadelig. Ifjor sommer hadde jeg en ekstrem tolleranse for alkohol, og drakk fra 18:00 til 06:00 om morgenen 18 halvlitere. Var riktig nok på dette tidspunkt veldig full, men ikke nærme et "pumpe-stadium". Jeg går selv for denne russeknuten i år, selv om jeg nå har en ekstremt lavere tolleranse for alkohol.
Sitat av Iamnaabcake Vis innlegg
"In 2008, Jacqueline Henson, a 40-year-old British woman, died after drinking four liters of water in under two hours as part of her LighterLife diet plan." Hmm .. Virket skremmende lite som skulle til for å få vannforgiftning. Måtte bare lese litt ettersom det ble nevt i tråden.
Kilde.
Vis hele sitatet...
Det er nok mange faktorer som spiller inn i et slikt dødsfall.

Selv drikker jeg gjerne 4-7 liter saft\brus\vann per dag.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Tar det litt tilbake da det ikke kan stemme. Sjekket prommillekalkulatoren akkurat og om jeg hadde drukket så mye hadde jeg hatt en promille på 5.6 i løpet av 24 timer.
Vis hele sitatet...
Gjorde det samme. 24 stk 4.5%, og "24 timer siden du begynte å drikke".
0 i promille på meg gitt. SKÅL!
Sitat av Iamnaabcake Vis innlegg
"In 2008, Jacqueline Henson, a 40-year-old British woman, died after drinking four liters of water in under two hours as part of her LighterLife diet plan." Hmm .. Virket skremmende lite som skulle til for å få vannforgiftning. Måtte bare lese litt ettersom det ble nevt i tråden.
Kilde.
Vis hele sitatet...
Fire liter på to timer er jo betraktelig mere enn 12l på 24 timer. Grunnen til at vann er dødelig er jo fordi man får mangel på mineraler og salter som er med og sender elektriske signaler i kroppen da vann ikke inneholder det, øl derimot inneholder mineraler å vitaminer noe som er med og forebygger at det skjer.
Null stress, på festivaler har jeg vært oppe i ei kasse om dagen, jeg har dog vært riimelig sveiseblind etterpå for og si det sånn.(B) : ) Det avhenger av hva du har av erfaring med alkohol, hvordan du spiser og måten de blir inntatt på

24 på 24 timer kan jo umulig være noe problem.
Nå er det ikke halvlitere heller så er knappe 8 liter.
Hva med 2 kasser øl på 24 timer? med 0,5 liter i hver flaske.
Ville dette vært helsefarlig? *Troll*
Sist endret av Saint123; 2. november 2011 kl. 23:38.
Sitat av Saint123 Vis innlegg
Hva med 2 kasser øl på 24 timer? med 0,5 liter i hver flaske.
Ville dette vært helsefarlig? *Troll*
Vis hele sitatet...
Inntatt alkoholmengde
Pils 4,5% 48 enheter à 5dl
Din promille er estimert til 2.9

Heh..
Denne knuten gikk relativt greit for meg da jeg var russ, i alle fall. Starta å drikke i 3-tida, og konsumerte vel rundt 20 pils frem mot midnatt. Dette resulterte i en bytur jeg ikke husker noe særlig av, men ikke noen varige mén (uten om en knukket tann). Deretter hadde jeg en god natts søvn, før jeg brukte de resterende 4 pilsene som repareringspils dagen derpå (før klokka 3, selvsagt). Syntes det var en ganske festlig knute, men er ikke noe jeg vil gjøre igjen da jeg ikke har helt sans for blackout-fylla (tror dette er eneste gang jeg har blacka ut ved å kun drikke øl).
Zarbon: Hvor mye oppgir du i vekt?
Dette må være kødd. Selvfølgelig er det ikke farlig over så lang tid,du forbrenner jo også. Jeg har gjort det jevnt og trutt sammen med kompiser fra jeg var 18-19år og endel år framover.Verste som har skjedd er man sovner og pisser mer enn normalt.

I fredrikstad var det faktisk normalt og drikke ca 8liter øl om dagen i gamle dager.

Nei dette var nok bare tull.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Zarbon: Hvor mye oppgir du i vekt?
Vis hele sitatet...
184, som er min vekt. Er også 203 høy, men det har vel neppe noe å si uansett.
Sitat av Zarbon Vis innlegg
184, som er min vekt. Er også 203 høy, men det har vel neppe noe å si uansett.
Vis hele sitatet...
Selv er jeg 80kg og 178 cm høy, og får et litt annet resultat enn deg, big boy!
Sist endret av Stinson; 2. november 2011 kl. 23:49.
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle4104249.ece

Øl er helseskadelig, alkohol er næmlig ikke så bra. Om du får varige skader kan jeg ikke tenke. Forstår virkelig ikke hvorfor folk skal ha russeknuter, er jo ikke en prestasjon i det virkelige liv..

Kos deg med øl, vin og sterke saker, men ikke bare fordi du skal tøffe deg for vennene dine.
jeg drikker fint en 0.7 flaske med 37,5 % på fest på 3-4 timers tid og går ut på byen og drikker videre der så tror 24 pils på 24 timer burde gå greit
I russetiden drakk jeg 29 øl på 6 timer. Gikk helt greit det. Har vært mye mer drita en jeg var på det tidspunktet.
Om man drikker en øl i timen, i 24 timer, sier det seg nesten selv at dette ikke er dødelig, jeg drikker jo samme mengde på 3 timer om jeg absolutt vil, men som altid, kommer an på person, å setting....Meeen man dør jo sjelden av setting, hehe.. Tror hvertfall ikke det er dødelig, tror bare det er noe som er "hypa" opp for at ikke russen skal bælme mest mulig på kortest mulig tid. For folk flest sovner jo om de skal holde seg våken et døgn å ta en øl i timen.
Sist endret av selvmord; 2. november 2011 kl. 23:58.
Gjorde denne russeknutsen denne våren som var, helte nedpå alle 24 ølboksene på 3-4 timer. Ble nokså brisen, men det som er det fine med øl er at man ikke kan drikke seg sørpe dritings på det, i motsetning til sprit!

Have a good time =)
Sitat av Iamnaabcake Vis innlegg
"In 2008, Jacqueline Henson, a 40-year-old British woman, died after drinking four liters of water in under two hours as part of her LighterLife diet plan." Hmm .. Virket skremmende lite som skulle til for å få vannforgiftning. Måtte bare lese litt ettersom det ble nevt i tråden.
Kilde.
Vis hele sitatet...
4 liter = 8 halvlitere på under 2 timer
Sitat av Spirituell Vis innlegg
4 liter = 8 halvlitere på under 2 timer
Vis hele sitatet...
Bra du er god i matte, men kanskje ikke helt relevant? Tror ikke dette helt er problemstillingen her.
Vet ikke om det er noe vitenskapelig fakta som kan dokumentere hvorvidt det er farlig eller ikke. Men jeg overlevde fint. Orka ikke vente i 24 timer så jeg drakk dem opp på 6 og gikk og la meg. Ikke halvlitere men flasker.
24 øl på 24 timer høres jo bare ut som en stor fyllekule.

Garantert langt ifra sunt for kroppen, men det er nok også et stykke ifra direkte livsfarlig..
Man vil spy av øl lenge før man dør av alkoholforgifting. Vi snakker 0,5l ikkesant? I russetiden gjorde jeg det, og har gjort det flere ganger etter. Blir pære full, men det går bra. Jeg drikker vanligvis 12x0,5 på en festkveld uten å bli "ekkel".
Sitat av Capital Vices Vis innlegg
Gjorde denne russeknutsen denne våren som var, helte nedpå alle 24 ølboksene på 3-4 timer. Ble nokså brisen, men det som er det fine med øl er at man ikke kan drikke seg sørpe dritings på det, i motsetning til sprit!

Have a good time =)
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig kan du bli dritings på øl..?

Kan gjerne gå rundt å skryte om at jeg ikke merker noe etter en sekser, tøff og stor! Men nei. Jeg merker det etter en 0.5 boks. Etter en sekser er jeg godt beruset. Etter to seksere er alt av dømmekraft og motorikk borte.

Veier ca. 60 Kilo og er 1.85 da, så er vell ikke rart.

Enten er du en stor jævel, som drikker store kvantiteter med alkohol regelmessig, eller så er du full av bullshit. Og en "miniløgner". Små løgner her å der for å virke LITT bedre.
Sist endret av TheGloryHole; 3. november 2011 kl. 00:58.
Jeg vil nok tro at kroppen din sier stopp på en betraktelig mildere måte enn død, hvis den ikke klarer den mengden som du skal konsumere i øl.
Direkte sunt er det ikke, men direkte livsfarlig er det heller ikke.

Når jeg sier mildere mener jeg at det er større sjanse for at du drukner i oppkastet ditt etter 20 timer, enn å få alkoholforgiftning.
Sist endret av FarmerJoe; 3. november 2011 kl. 01:04.
Personlig ville jeg drukket 2 øl i timen for å få tidsbruken ned til 12 timer. så ville jeg spist og drukket vann i tillegg
Sitat av laksir Vis innlegg
Tror ikke alkoholen er farlig her, det er nok vannmengden i ølet som ikke er heldig. For mye vann, typ 9 liter, kan være dødelig. 9 liter øl kan vel være dødelig det òg.
Vis hele sitatet...
9 liter vann på 24 timer er ikke dødelig. Du må nok opp i en betydelig større mengde eller på mye kortere tid. Selv drikker jeg lett 9 liter vann enkelte dager. Eneste skaden jeg tok var at jeg måtte mye på do.
promile kalkulatoren er jo helt skakk jo regnet ut min promille nå å med mitt intak de site 6 timen skulle jeg ha hat en promille på 7,3
noe jeg ikke kan hverken skjønne eller tro i og med jeg føler meg lett brisen
Sist endret av dildo-jonny; 3. november 2011 kl. 04:44.
Jeg er kul, så jeg tar faktisk 2 kasser med øl på 4 timer, det er russeknuta her til lands. nea

Hva er vitsen med å tøffe seg over nettet med at du ikke kan bli full av øl osv? Det er ingen å tøffe seg for.
man kan ikke stole på den kalkulatoren når enhver kropp reagerer forskjellig.
Sitat av toriiii Vis innlegg
Jeg er kul, så jeg tar faktisk 2 kasser med øl på 4 timer, det er russeknuta her til lands. nea

Hva er vitsen med å tøffe seg over nettet med at du ikke kan bli full av øl osv? Det er ingen å tøffe seg for.
man kan ikke stole på den kalkulatoren når enhver kropp reagerer forskjellig.
Vis hele sitatet...
Enig! er greit folk sier hvor mye de har konsumert iløpet av en kveld.

Legger fint merke til at de som sier de har fått i seg 18 øl osv, ikke har vært våken i 24 timer.

Drikk 1 øl i timen, i 24 timer så gir det vell en annen virkning.