Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 7764
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som tittelen sier har jeg nesten drukket hver dag i 2 år og 3 mnd. Alt fra 2 øl til 10 øl på en dag. Merker at kroppen er sliten og tenker at en lang pause må til, mest for helsa sin skyld og økonomisk sett.

Men hvordan trapper man ned på alkohol? Merker allerede at hånda mi rister til tider og ofte kvalm. Ta en dag om gangen eller cold turkey?
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
cold turkey kan vel være farlig.
Trapp med en halvliter om dagen eller noe.
Lykke til
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
cold turkey kan vel være farlig.
Trapp med en halvliter om dagen eller noe.
Lykke til
Vis hele sitatet...
Oki, får prøve på det
Ta kontakt med fastlegen din og spør om du kan få utskrevet litt Valium og Seroquel + Melatonin. Alkohol er livsfarlig å slutte med cold turkey. Men burde gå bra om legen din er villig til å skrive ut Valium, er også mye enklere å trappe ned på enn å trappe ned på selve alkoholen.
Trapp ned så sakte ar henda skjelver men du får i deg mat. Tryggest er det på sykehus. Da får du tonnevis av benzo og er rusa gjennom hele oppholdet.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Trapp ned så sakte ar henda skjelver men du får i deg mat. Tryggest er det på sykehus. Da får du tonnevis av benzo og er rusa gjennom hele oppholdet.
Vis hele sitatet...
Nja, jeg var på avrusning for alkohol og jeg fikk bare tilbud som sobril men ikke nok til å bli rusa. Jeg drakk noe mere men over 1 år men hadde også et bra forbruk av benzo så om det kun er alkohol går det sikkert greit tenker jeg, men du kan høre med lege om du får sobril eller valium for et par uker.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke hør på noen av de 3 idiotene over, ikke fortell noen at du er rus avhengig, det vil ødelegge resten av livet ditt. Gjør som nummer 2 sier
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke hør på noen av de 3 idiotene over, ikke fortell noen at du er rus avhengig, det vil ødelegge resten av livet ditt. Gjør som nummer 2 sier
Vis hele sitatet...
Jeg er heldig og får fortsatt b-preparater av lege og har førerkort. Trenger ikke levere noe prøver heller. Men er enig med deg, jeg har nok vært heldig.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Jeg er heldig og får fortsatt b-preparater av lege og har førerkort. Trenger ikke levere noe prøver heller. Men er enig med deg, jeg har nok vært heldig.
Vis hele sitatet...
Var kanskje litt kvass, men jeg tror også du har vært heldig, for det er så mange regelryttere der ute som ødelegger livet til folk bare for de ikke skal kunne holdes ansvarlig.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Var kanskje litt kvass, men jeg tror også du har vært heldig, for det er så mange regelryttere der ute som ødelegger livet til folk bare for de ikke skal kunne holdes ansvarlig.
Vis hele sitatet...
Det er nok riktig. Men jeg har alltid vært ærlig med min lege og han kjenner meg såppass godt så det hjelper jo. Vet ikke hvordan det er med TS. Men har inntrykk av at sålenge det gjelder kun alkohol er det mange som får valium/sobril for abstinenser og til og med ved behov. Men leger er ofte jævla mye strengere når det kommer til ulovlige rusmidler.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Det er nok riktig. Men jeg har alltid vært ærlig med min lege og han kjenner meg såppass godt så det hjelper jo. Vet ikke hvordan det er med TS. Men har inntrykk av at sålenge det gjelder kun alkohol er det mange som får valium/sobril for abstinenser og til og med ved behov. Men leger er ofte jævla mye strengere når det kommer til ulovlige rusmidler.
Vis hele sitatet...
Er glad for at du har denne legen, personlig har jeg blitt voldtatt av ærlighet. Prøver ikke å skremme TS, men vet bare at det beste er, om man kan, å ordne de selv.
BRAND ∞ STRONG
Tror ikke du skal være så redd for farerne ved å slutte hvis du kun har drukket øl. De som blir så dårlig at de dør eller
holder på å dø er som regel i klubben "Drikke 1l (2) sprit hver dag" Men du vil ganske sikkert få det jævlig noen uker.

Allikevel syns jeg du bør vurdere å søke hjelp, for det som blir den virkelige utfordringen er å ikke fortsette å drikke etterpå.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Tror ikke du skal være så redd for farerne ved å slutte hvis du kun har drukket øl. De som blir så dårlig at de dør eller
holder på å dø er som regel i klubben "Drikke 1l (2) sprit hver dag" Men du vil ganske sikkert få det jævlig noen uker.

Allikevel syns jeg du bør vurdere å søke hjelp, for det som blir den virkelige utfordringen er å ikke fortsette å drikke etterpå.
Vis hele sitatet...
Enig med vindaloo.
Jeg drakk sprit daglig i 18 år, sluttet cold turkey når jeg plutselig blei gul en dag. Gikk bare noen få timer så fikk jeg kramper. Neste jeg husker er at jeg våkner opp på sykehuset med leversvikt. Hadde syns og lyd hallusinasjoner, alle lyder var drithøye og det var som å være i en stor tom hall med ekko. Kunne "se" lyder. Nesten som en skikkelig syretrip.

Du kommer til å ha det kjipt i et par uker, men neppe noe farlig.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Tror ikke du skal være så redd for farerne ved å slutte hvis du kun har drukket øl. De som blir så dårlig at de dør eller
holder på å dø er som regel i klubben "Drikke 1l (2) sprit hver dag" Men du vil ganske sikkert få det jævlig noen uker.

Allikevel syns jeg du bør vurdere å søke hjelp, for det som blir den virkelige utfordringen er å ikke fortsette å drikke etterpå.
Vis hele sitatet...
No joke, kjenner en kar som lå å siklet på seg selv med sprøyta i skinka, han holdt foredrag å snakket om edruelighet, han startet en motivasjons konto på Tiktok, 6 år senere, han ruset seg igjen og var rett tilbake i dritten.
Anonym bruker
"Øm Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om det er sant at du kun har drukket øl så er det nok ingen fare. Jeg selv drikker mye omtrent daglig men ingen problemer med skjelving eller synlige abstinenser. Jeg drikker vin da. Minst tre glass daglig siste 7-8 årene.
Anonym bruker
"Forelsket Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om det er sant at du kun har drukket øl så er det nok ingen fare. Jeg selv drikker mye omtrent daglig men ingen problemer med skjelving eller synlige abstinenser. Jeg drikker vin da. Minst tre glass daglig siste 7-8 årene.
Vis hele sitatet...
Ifølge DPS var 2 glass vin innafor på kvelden for å sove.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ifølge DPS var 2 glass vin innafor på kvelden for å sove.
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg drikker vin da. Minst tre glass daglig siste 7-8 årene.
Vis hele sitatet...
Ca 30 millioner Franskmenn gjør det samme.
Er ikke uvanlig at Briter tar en halvliter eller 2 hver dag heller.

Er det sundt? Nei.
Vil det kunne gi de problemer på sikt? Ja.
Men noen umiddelbar livsfare representere det ikke.
Sist endret av vindaloo; 3. mai 2022 kl. 19:59.
Anonym bruker
"Øm Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ca 30 millioner franskmenn gjør det samme.
Er ikke uvanlig at Briter tar en halvliter eller 2 hver dag heller.

Er det sundt? Nei.
Vil det kunne gi de problemer på sikt? Ja.
Men noen umiddelbar livsfare representere det ikke.
Vis hele sitatet...
Tja jeg og partneren min drikker 2-4 3l per uke så sunt er det nok ikke . Jeg er selv klar over at drikkemønsteret mitt er skadelig. Er avhengig selv om jeg ikke har problemer med å ikke drikke noen dager eller uker faktisk om jeg må. Men gjør det ikke med glede altså.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Som tittelen sier har jeg nesten drukket hver dag i 2 år og 3 mnd. Alt fra 2 øl til 10 øl på en dag. Merker at kroppen er sliten og tenker at en lang pause må til, mest for helsa sin skyld og økonomisk sett.

Men hvordan trapper man ned på alkohol? Merker allerede at hånda mi rister til tider og ofte kvalm. Ta en dag om gangen eller cold turkey?
Vis hele sitatet...
Jeg drakk hardt i 12 år, og slutta på dagen. Merka ikke noe spesielt men røyka litt rev på kveldene for å slappe av og sove godt. Vet ikke hvorfor det gikk så smertefritt, annet enn at i det øyeblikket jeg virkelig så hvor mye skade jeg hadde forvoldt som Alkis, var det bildet så klart at "noe" i meg slapp taket. Det er 10 år siden, og alkohol har siden ikke vært interessant. Jeg kan ta en pils eller dram men liker rett og slett ikke virkningen.

Noe annet er å slutte å tro på alle som sier at noe ikke går an, eller er fryktelig vanskelig. Hvis man tror på annet enn sine egne direkte erfaringer, sammenligner jeg det med å tro på julenissen.

Ikke dermed sagt at man ikke skal lytte til gode råd, bare ikke tro så forbasket mye for en selv.
Anonym bruker
"Forelsket Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ca 30 millioner Franskmenn gjør det samme.
Er ikke uvanlig at Briter tar en halvliter eller 2 hver dag heller.

Er det sundt? Nei.
Vil det kunne gi de problemer på sikt? Ja.
Men noen umiddelbar livsfare representere det ikke.
Vis hele sitatet...
Det er sant, men jeg reagerte på at DPS sa det da jeg hadde nettopp kommet ut fra rusbehandling for nettopp alkoholmisbruk.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er sant, men jeg reagerte på at DPS sa det da jeg hadde nettopp kommet ut fra rusbehandling for nettopp alkoholmisbruk.
Vis hele sitatet...
Det ville jeg ha reagert på også.
Tviler på at Franske leger syns det er god idè heller. Har man sluttet trenger man avstand, noen ganger for resten av livet.
Sist endret av vindaloo; 3. mai 2022 kl. 20:18.
Det beste man kan gjøre er å bekjenne sitt problem og ta å bruke kroppen både fysisk og psykisk.
Når det gjelder nedtrapping på situasjonen så vil det gå greit å ta en dag om gangen og bruke det du er god for i de stundene du føler deg som værst.

Vil anbefale deg,med mindre du absolutt føler at du trenger det,så avstå fra medikamenter for å unngå å veksle inn din mentale valuta med noe annet.
Det er opp til deg- og bruk det for alt det er verdt.
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg drakk i over 10 år, i perioder hardt også. Slutta på dagen for tre år siden.
Noen uker med dårlig søvn, angst og sug etter alkohol, men det gikk over.
Nå har jeg faktisk ved et par anledninger tatt meg en øl ute i sola og latt det bli med bare en, det var utenkelig før. Men noe våkner i meg av å få promille, og jeg merker de gamle tankene kommer tilbake på sekundet, så det er farlig å gjøre det. Jeg er derfor avholdsmann i praksis.
Poenget er, med det drikkemønsteret du beskriver blir det jævlig en tid, men det jævligste blir psyken. Kommer ikke til å ryke på noe fysiske abstinenser av det der (utover litt skjelving og slikt selvfølgelig)
Ta dag for dag (om nødvendig time for time) en måneds tid, da er mye gjort.
Kontakt Julie Winge på Facebook, hun er grei å snakke med for å sortere tankene i starten, og hun har vært der sjøl.
Lykke til, dette blir den beste avgjørelsen i ditt liv.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for mange kloke ord. Blir nok cold turkey fra og med fredag, orker ikke noe nye avhengighet mtp benzo. Hodet mitt bare takler ikke rusmidler tror jeg, blitt avhengig av alkohol nå og weed før. Røyker også hver dag nå, men klarer fint perioder uten.
Om du føler deg komfortabel med å bruke røkings for å ta vekk det verste av besværet.så gjør du det.
Som du sikkkert er klar over så bytter du noe mot ett annet-heldigvis ett mindre krevendes "stoff" å fases ut ifra.
Bruk kroppen din i samvær med elendigheten du føler- og tro meg, det er all motivasjon du trenger.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for mange kloke ord. Blir nok cold turkey fra og med fredag, orker ikke noe nye avhengighet mtp benzo. Hodet mitt bare takler ikke rusmidler tror jeg, blitt avhengig av alkohol nå og weed før. Røyker også hver dag nå, men klarer fint perioder uten.
Vis hele sitatet...
Cold turkey fra alkohol? Jeg har selv gjennomgått delirium pga. At jeg gikk cold turkey fra alkohol og jeg hadde ikke brukt det i nærheten av så lenge som du har drukket. Tror du det vil være behagelig å begynne å hallusinere insekter (retorisk spørsmål)?

Går du cold turkey så kan jeg garantere at du vil angre. I verste fall så vil du ikke få sjansen til å angre på noe som helst igjen. Få deg selv i det minste innlagt dersom du skal gå cold turkey. Det er lite poeng i å gå cold turkey for å unngå avhengighet av benzoer dersom resultatet blir death by insects.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
death by insects.
Vis hele sitatet...
Stående applaus!!
Kom med noen flere smarte innlegg nå så kanskje han ikke tørr å slutte i det hele tatt.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Stående applaus!!
Kom med noen flere smarte innlegg nå så kanskje han ikke tørr å slutte i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Er bedre at han ikke slutter dersom han kommer til å gjøre det ved å gå cold turkey. Det vil være ren gambling med sitt eget liv dersom han gjør det. Hadde vært noe annet om det var heroin han skulle sluttet med, men dette er alkohol, egen erfaring tilsier at man ikke må bruke det i særlig lang tid før man begynner å bevege seg inn i farlige territorier.
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg drakk tett fra jeg var 18 til ca 24, men da større mengder enn du beskriver. Jeg turte ikke å kutte helt, jeg kjøpte inn noe og venta til jeg var på en så ille plass at jeg måtte ha en «justering» Disse ble mindre og mindre til jeg klarte meg uten.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Det vil være ren gambling med sitt eget liv dersom han gjør det.
Vis hele sitatet...
Vi snakker ikke om tung sprit alkoholism her, han har drukket mellom 2 og 10 øl pr. dag.
Sist endret av vindaloo; 4. mai 2022 kl. 00:23.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er få som kommer ut av det uten profesjonell hjelp. Sånn rundt 3% ellerno...

Jeg fikk hjelp via fastlegen og fikk antabus som jeg brukte i flere år, psykolog for å lære meg å håndtere livet og følelser, var innlagt på rehab og med oppfølging i lang tid. Gikk i AA og pressa meg til å endre dagliglivet mitt var jævlig ensomt de første åra men var verdt det.
Jeg hadde fucka forholdet til familien, kjæresten og alle med den destruktive livsstilen min men kom ut av det takket være legen min som svingte igang et godt støtteapparat.
Det har aldri jaga meg i ettertid hos nye leger eller noe og jeg har fått en ny start
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Vi snakker ikke om tung sprit alkoholism her, han har drukket mellom 2 og 10 øl pr. dag.
Vis hele sitatet...
Enig, er nok nærmest 0 i sjanse for fysiske skader
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Vi snakker ikke om tung sprit alkoholism her, han har drukket mellom 2 og 10 øl pr. dag.
Vis hele sitatet...
Det vet jeg. Men visst han ikke har gått cold turkey etter å ha drukket alkohol i 2 år tidligere så vet man ikke hvordan kroppen hans vil reagere. For alt vi vet så kan han være veldig sårbar for å utvikle delirium og andre psykosetilstander, for ikke å snakke om kramper og evt. Krampeanfall. Det er ikke en sjanse som er verdt å ta når vi snakker om drikking hver dag i 2 år. Hadde det bare vært snakk om et par måneder så hadde det nok ikke vært mye å bekymre seg over. Men her snakker vi om 2 år. Selv om inntaket per dag har vært relativt lavt så er det snakk om såpass langvarig forbruk at man ikke bør ta noen sjanser.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Føler noen overdriver her. Kan prøve og se hvordan det utløper seg. Men det med risting i hånda var jo ikke helt bra, men tror nok dette skal gå fint
Magnesium og sunn kost ville jeg prøvd før pillene.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Føler noen overdriver her. Kan prøve og se hvordan det utløper seg. Men det med risting i hånda var jo ikke helt bra, men tror nok dette skal gå fint
Vis hele sitatet...
Er du nå helt uten alkohol?
Spørs egentlig litt hvilken side av 2 og 10 du ligger på flest dager i uka. 2 år og 3 mnd er uansett lang tid.

Spør legen din. Benzo er det mest effektive for å stanse krampereaksjoner. Men for din del så kan du alltids ha alkohol tilstede. Men er det først for sent, er jeg ikke sikker hvorvidt alkohol vil hjelpe. Pick your poison. Du v

Jeg hadde værtfall ikke prøvd å gå cold turkey UTEN en av disse uavhengig av hva alle slags tullinger her sier. Det går nok fint, men plutselig gjør det ikke.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Er du nå helt uten alkohol?
Vis hele sitatet...
Nei, starter fra torsdag kveld
Hadde selv tatt 2-5mg diazepam før leggetid dag 1, 2 og 3. Jeg har dog ingen relasjon med benzodiazepiner fra før av. Har du hatt problemer med det fra før, og er redd for tilbakefall der; snakk med lege.

Men realistisk sett vil du nok kun svette ‘litt’ og eventuelt føle at du har en mildish influensa

GOOD LUCK MY MAN.
AF OUT
Sist endret av IW2022; 4. mai 2022 kl. 01:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, starter fra torsdag kveld
Vis hele sitatet...
Good! Anbefaler at du frem til i morgen/Torsdag holder deg på ekstra lave doser med alkohol (f.eks. 4-5 halvlitere) så du ikke går fra f.eks. 8 halvlitere og rett ned til 0 i morgen.

Men ja, støtter også tipset med å ha alkohol tilgjengelig.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Enig med vindaloo.
Jeg drakk sprit daglig i 18 år, sluttet cold turkey når jeg plutselig blei gul en dag. Gikk bare noen få timer så fikk jeg kramper. Neste jeg husker er at jeg våkner opp på sykehuset med leversvikt. Hadde syns og lyd hallusinasjoner, alle lyder var drithøye og det var som å være i en stor tom hall med ekko. Kunne "se" lyder. Nesten som en skikkelig syretrip.

Du kommer til å ha det kjipt i et par uker, men neppe noe farlig.
Vis hele sitatet...
Dette høres kanskje dust ut, men jeg spør fordi jeg har et behov for å vite... Min bestefar var alkoholiker hele livet, mer eller mindre. Da han ble veldig syk og innlagt på sykehuset, så må han ha hatt et helvete de første ukene? Mtp abstinenser... Får helt vondt av at han aldri sa noe, eller klaget. Han må jo ha hatt det så vondt, og kunne fått hjelp til å kanskje ha det litt bedre. Han var jo så gammel og sliten, så det gikk jo feil vei uansett. Men han var helt klar, og det gjør meg skikkelig trist å tenke på dette.

Jeg tenker på dette helt annerledes enn familien, sikkert fordi jeg selv har hatt abstinenser på annet enn alkohol og vet hvor heftig det er å stå i.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for mange kloke ord. Blir nok cold turkey fra og med fredag, orker ikke noe nye avhengighet mtp benzo.
Hodet mitt bare takler ikke rusmidler tror jeg, blitt avhengig av alkohol nå og weed før. Røyker også hver dag nå, men klarer fint perioder uten.
Vis hele sitatet...
Lykke til
var i samme situasjon selv for 2 år tilbake. det jeg gjorde var å droppe spriten også drikke øl. jobbet meg ned en halvliter dagen fra sånn 2 seksere. alkoholfri på ca 2 uker
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Det vet jeg. Men visst han ikke har gått cold turkey etter å ha drukket alkohol i 2 år tidligere så vet man ikke hvordan kroppen hans vil reagere. For alt vi vet så kan han være veldig sårbar for å utvikle delirium og andre psykosetilstander, for ikke å snakke om kramper og evt. Krampeanfall. Det er ikke en sjanse som er verdt å ta når vi snakker om drikking hver dag i 2 år. Hadde det bare vært snakk om et par måneder så hadde det nok ikke vært mye å bekymre seg over. Men her snakker vi om 2 år. Selv om inntaket per dag har vært relativt lavt så er det snakk om såpass langvarig forbruk at man ikke bør ta noen sjanser.
Vis hele sitatet...
Høres ut som Randy Marsh, fra South Park
Dette hørtes farlig ut, vil absolutt ikke anbefale cold turkey når det kommer til alkohol. Det kommer til å bli ett helvete. Godt jeg er ferdig med alkoholen, kunne fort gå en 2-3 sekserer i uken, og jeg hadde svake hallusinasjoner når jeg kuttet det, men angsten var det værste. Helt jævlig.
Anonym bruker
"Øm Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Isvarmt Vis innlegg
Dette hørtes farlig ut, vil absolutt ikke anbefale cold turkey når det kommer til alkohol. Det kommer til å bli ett helvete. Godt jeg er ferdig med alkoholen, kunne fort gå en 2-3 sekserer i uken, og jeg hadde svake hallusinasjoner når jeg kuttet det, men angsten var det værste. Helt jævlig.
Vis hele sitatet...
Mener du virkelig at du fikk hallusinasjoner av å drikke opp til 18 øl i UKEN??? Altså 2.5 øl maks per dag. Det betviler jeg sterkt altså! Som sagt her går det mye vin i uken. Har aldri hallusinasjoner eller noe annet enn litt sug når jeg kutter ut.
Du har større sjanser for å daue av å drikke deg ihjel,en å få delirium tremens,krampe anfall. Det er faktisk svært sjeldent att alkoholavhengige får dette. For å være på den sikre siden uansett,spis mat,og få noen netter med god søvn før du slutter å drikke. Jeg har selv vært innlagt for alkoholisme,å av 25 personer på klinikken hadde kun en person opplevd delirium tremens,etter dagesvis på fylla,uten søvn og mat.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mener du virkelig at du fikk hallusinasjoner av å drikke opp til 18 øl i UKEN??? Altså 2.5 øl maks per dag. Det betviler jeg sterkt altså! Som sagt her går det mye vin i uken. Har aldri hallusinasjoner eller noe annet enn litt sug når jeg kutter ut.
Vis hele sitatet...
Noen tåler ikke alkohol desverre.
Anonym bruker
"Øm Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Jolly Swagman Vis innlegg
Du har større sjanser for å daue av å drikke deg ihjel,en å få delirium tremens,krampe anfall. Det er faktisk svært sjeldent att alkoholavhengige får dette. For å være på den sikre siden uansett,spis mat,og få noen netter med god søvn før du slutter å drikke. Jeg har selv vært innlagt for alkoholisme,å av 25 personer på klinikken hadde kun en person opplevd delirium tremens,etter dagesvis på fylla,uten søvn og mat.
Vis hele sitatet...
Nettopp det var poenget mitt. Den andre personen her som påstår å ha opplevd det etter kun 2.5 øl i gjennomsnittet per dag kan ikke stemme. Om personen så ikke tåler alkohol ja da tåler den ikke å drikke det heller.
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det eneste jeg vet som faktum, det er et helvete å slutte med alkohol.