Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2184
Kjapt spm-

Har romtemperert øl her som skal inn i en fryser (-4c), jeg gidder ikke gå og sjekke hvert 10 minutt for å sjekke om dee har blitt god og kalde.

Hvor lang tid ca. tar det før de er klare før de sprenger?
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
20 min
var ikke helt kalde men godkjent. alle kjøleapparater er forskjellige takk skal du ha. tråden kan slettes hvis det er uinterresant.
/sov godt
BRAND ∞ STRONG
Hvis du har isbiter og salt vil det være det aller raskeste.
  1. Vann i en bolle/bøtte
  2. Isbiter
  3. Salt
  4. Legg ølen oppi
  5. Legg beina på bordet
  6. Sitt å se på mens du gleder deg
Uvaksinert 👍
Skal ligge rimelig lenge før de sprenger hvis det kun er - 4
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når jeg kasta en 6pack i dypfryseren -18c så lå di der i 45min da var de perfekte.

Men hvis du bruker metoden vindaloo beskriver så går det bare på noen minutter.
Jeg bruker å ta kjøkkenpapir, også dynker jeg det i vann og vrir om, tar så å innkapsler ølen i papiret og legger det i fryseren, bruker å bli kald ganske fort da.
Raskeste er å ha isbiter oppi øllen. Det tar 1-2 min. Sef blir den litt tynnere da, men ikke så mye. Bruker det ofte hvis jeg ikke har tid til å kjøle den ned.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Raskeste er å ha isbiter oppi øllen. Det tar 1-2 min. Sef blir den litt tynnere da, men ikke så mye. Bruker det ofte hvis jeg ikke har tid til å kjøle den ned.
Vis hele sitatet...
Hvordan påvirker det skumfastheten?
Sitat av Gloss Vis innlegg
Hvordan påvirker det skumfastheten?
Vis hele sitatet...
Jeg liker ikke skum. Siden is gjør at det skummer mer, må jeg bruke litt lenger tid på å helle øllen oppi glasset, eller bare slippe en og en isbit oppi et halvfullt glass og etterfylle.
men liker du øl?