Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1960
Hei alle sammen!

jeg jobber fortiden igjennom et bemanningsbyrå, å tok imot en jobb for en stund tilbake å nå begynner vikariatet å bli ferdig.

Før jeg startet i jobben så sa de på intervjuet at de hovedsaklig var på utkikk etter folk som ville jobbe der fast etter prøveperioden/vikariatet på (6mnd) men jeg har bestemt meg for at det ønsker jeg ikke (selv om jeg kanskje virket motivert for dette på jobbintervjuet), da jeg ikke trives godt nok å at det er lang vei for meg å kjøre til arbeidsplassen.

Nå er det slik at jeg er litt konfliksky, å gruer meg litt til å si ifra om dette. Hvordan skal jeg si dette på best mulig måte?

Jeg har allerede gitt beskjed til min "leder" i bemanningbyrået at jeg ikke ønsker å fortsette, jeg vurdere faktisk å slutte tidligere. men la oss si jeg slutter før kontrakten går ut, så regner jeg med at jeg bare kan søke på andre ønskete stillinger igjennom byrået? oppsigelsestiden min er på 2 uker, trur den startet fra den dagen jeg gir beskjed om at jeg ikke ønsker å jobbe der lenger.

Å er det noen her som har erfaring med å bytte bemanningsbyråt om en finner en mer interessant stillingen igjennom et annet rekrutteringsbyrå? vil jeg som søker da få et "dårlig" rykte fordi jeg bytter bemanningsbyrå? sikkert et dumt spørsmål men er litt fersk i "gamet" på dette, så trenger litt råd
Sist endret av Naturen; 23. mars 2022 kl. 21:45.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du gir beskjed om at stillinga ikkje er heilt det du såg for deg, og at du ikkje ønskjer å fortsette. Det er ikkje dramatisk, og ingen vil ta det ille opp; det er betre (og billegare) at du gir deg no, enn om eit halvår. Om du oppgir lang pendleravstand unngår du å brenne bruer og.
Støtter han over her. Gi beskjed i at stillingen ikke er det du så for deg. Men si gjerne at du kan gå til dem klarer og finne en annen som kam ta over for deg. En ting er Værtfall sikkert. Og det er at du aldri må brenne broer i arbeidslivet uansett hvor kjedelig/lei man er av en jobb. Stå på til siste time av siste arbeidsdag og takk for muligheten du har hatt. Gjerne involver han fra byrået med og finne en som kam ta over for deg. Lykke til videre
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Og det er at du aldri må brenne broer i arbeidslivet uansett hvor kjedelig/lei man er av en jobb.
Vis hele sitatet...
Tjeh. Det kjem litt an på situasjonen du er i. Eg har napalmbomba bruer på veg ut døra, og har ikkje angra på det. Men det betinger at du er ei ettertrakta gruppe.

Jobber du innen IT, og har hatt jobb i useriøs sjappe, kan du sannsynlegvis bruke taktiske atomvåpen uten at det får konsekvenser.
Sist endret av vidarlo; 23. mars 2022 kl. 22:25.
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du gir beskjed om at stillinga ikkje er heilt det du såg for deg, og at du ikkje ønskjer å fortsette. Det er ikkje dramatisk, og ingen vil ta det ille opp; det er betre (og billegare) at du gir deg no, enn om eit halvår. Om du oppgir lang pendleravstand unngår du å brenne bruer og.
Vis hele sitatet...
Nå er det slik at vikariatet snart er over, jeg har vært i denne stillingen i ca 4,5 måneder. Bør jeg bare holde ut eller gi beskjed i løp av de neste dagene har ikke ikke vil fortsette?

Litt usikker på hva dere mener med å "brenne bruer"?

Er det slik at jeg tar kontakt med min leder på byrået, å spør om jeg kan få byttet arbeidsplass? å om jeg ikke skulle få det, så får jeg søke på andre arbeidsstillinginger igjennom andre rekrutteringsbyrå?
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Tjeh. Det kjem litt an på situasjonen du er i. Eg har napalmbomba bruer på veg ut døra, og har ikkje angra på det. Men det betinger at du er ei ettertrakta gruppe.

Jobber du innen IT, og har hatt jobb i useriøs sjappe, kan du sannsynlegvis bruke taktiske atomvåpen uten at det får konsekvenser.
Vis hele sitatet...

Det er meget mulig. Men har bare lært meg at man går på en bra måte. Sånn i tilfelle the shit hits the fan. Så man slipper og krype tilbake til en tidligere arbeidsgiver. Er dog ikke i noe ettertraktet gruppe som du muligens er i. Tviler og på trådstarter er det siden han er via bemanningsbyrå.

Sitat av Naturen Vis innlegg
Nå er det slik at vikariatet snart er over, jeg har vært i denne stillingen i ca 4,5 måneder. Bør jeg bare holde ut eller gi beskjed i løp av de neste dagene har ikke ikke vil fortsette?

Litt usikker på hva dere mener med å "brenne bruer"?

Er det slik at jeg tar kontakt med min leder på byrået, å spør om jeg kan få byttet arbeidsplass? å om jeg ikke skulle få det, så får jeg søke på andre arbeidsstillinginger igjennom andre rekrutteringsbyrå?
Vis hele sitatet...

Det med og brenne broer er at du må slutte på en ryddig måte. Ikke bare gi dem fingeren og si at jeg kommer ikke tilbake i morgen.

Hadde gitt beskjed til lederen på arbeidsplass at du ikke kommer til og søke noe jobb oss dem etter endt vikariat da jobben ikke var helt det du så for deg.

Hadde muligens spurt leder av vikarbyrå først Om han har mulige kandidater som kan ta over for deg. For du gjerne vil prøve en annen plass. Vist dette er uaktuelt så får du søke jobb i ett annet byrå. Jeg personlig hadde sakt at jeg kan jobbe kontrakten ut vist det er ønskelig for arbeidsgiver. Vist ikke du hater plassen så mye at det går ut over psyken
Sist endret av 5FDP; 23. mars 2022 kl. 22:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Det er meget mulig. Men har bare lært meg at man går på en bra måte. Sånn i tilfelle the shit hits the fan. Så man slipper og krype tilbake til en tidligere arbeidsgiver. Er dog ikke i noe ettertraktet gruppe som du muligens er i. Tviler og på trådstarter er det siden han er via bemanningsbyrå.




Det med og brenne broer er at du må slutte på en ryddig måte. Ikke bare gi dem fingeren og si at jeg kommer ikke tilbake i morgen.

Hadde gitt beskjed til lederen på arbeidsplass at du ikke kommer til og søke noe jobb oss dem etter endt vikariat da jobben ikke var helt det du så for deg.

Hadde muligens spurt leder av vikarbyrå først Om han har mulige kandidater som kan ta over for deg. For du gjerne vil prøve en annen plass. Vist dette er uaktuelt så får du søke jobb i ett annet byrå. Jeg personlig hadde sakt at jeg kan jobbe kontrakten ut vist det er ønskelig for arbeidsgiver. Vist ikke du hater plassen så mye at det går ut over psyken
Vis hele sitatet...
I starten av vikariatet så husker jeg at jeg nevnte til min arbeidsgiver (Lederen i mitt byrå) at jeg syns pendlingen var lang og at jeg ønsket å finne et annen sted å jobbe, da fikk jeg beskjed om at det var ønsket at jeg fortsatte i vikariatet å gjorde meg ferdig før de fant noe nytt til meg. Jeg måtte heller ikke snakke for høyt på arbeidsplassen at jeg ikke ønsket fast jobb på nåværende arbeidsplass. Regner med dette fordi at byrået ønsker å tjene mest mulig penger på kandiatene sine?
Sitat av Naturen Vis innlegg
I starten av vikariatet så husker jeg at jeg nevnte til min arbeidsgiver (Lederen i mitt byrå) at jeg syns pendlingen var lang og at jeg ønsket å finne et annen sted å jobbe, da fikk jeg beskjed om at det var ønsket at jeg fortsatte i vikariatet å gjorde meg ferdig før de fant noe nytt til meg. Jeg måtte heller ikke snakke for høyt på arbeidsplassen at jeg ikke ønsket fast jobb på nåværende arbeidsplass. Regner med dette fordi at byrået ønsker å tjene mest mulig penger på kandiatene sine?
Vis hele sitatet...
Hadde snakket med byrået igjen og spurt om dem kan finne noen til og overta for deg da. Vist dem ikke kan det. Så får du evt søke nye jobber i andre byrå. Og ha noe klart til du sier opp. Kan jeg spør hva du jobber med?
Trådstarter
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Hadde snakket med byrået igjen og spurt om dem kan finne noen til og overta for deg da. Vist dem ikke kan det. Så får du evt søke nye jobber i andre byrå. Og ha noe klart til du sier opp. Kan jeg spør hva du jobber med?
Vis hele sitatet...
Jobber som lagerarbeider, men ser nå at om en skal bli "ettertraktet" i jobbmarkedet så er det fordel å få en formell utdannelse!
Sitat av Naturen Vis innlegg
Jobber som lagerarbeider, men ser nå at om en skal bli "ettertraktet" i jobbmarkedet så er det fordel å få en formell utdannelse!
Vis hele sitatet...
Erfaring og en god CV uten hull er minst like viktig. Ikke føl deg presset til å ta utdanning om du ikke er veldig motivert til det. Det er fort gjort å ende opp med studiegjeld og feilet utdanning om man ikke er fult motivert til å tilbake til skolebenken.
Sitat av Naturen Vis innlegg
Jobber som lagerarbeider, men ser nå at om en skal bli "ettertraktet" i jobbmarkedet så er det fordel å få en formell utdannelse!
Vis hele sitatet...
Vist du trives med lager arbeid. Og det egentlig kun er pendlingen som er problemet. Så hadde jeg prøvd og finne en annen lager jobb. Utdannelse er heller aldri feil vist det er noe man er motivert til. Men lite vits og slutte jobb for og begynne en studie som du egentlig ikke er motivert til og gjennomføre.