Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1890
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det noen måte å klone flein? Flein funnet ute altsa?


Mvh- en uten noe erfaring for sopp.
Kort sagt ja. For deg, nei.

Flein er notorisk vanskelig å produsere, det å plukke er langt enklere.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Relevant Vis innlegg
Kort sagt ja. For deg, nei.

Flein er notorisk vanskelig å produsere, det å plukke er langt enklere.
Vis hele sitatet...
Noen måte å gjøre det enklere at de dukker opp i Hagen?
Du kan kultivere diverse cubensis-varianter hjemme, men fleinsopp (Psilocybe semilanceata) er veldig vanskelig.
Skaff deg et dyr som kan drite i hagen din i noen år så dukker de kanskje opp om du er heldig. Hos meg vokser det flein i hundegården.
Det er mulig, men krever en rutinert dyrker. Dyrk Cubensis istedet.
Mulig jeg husker feil her, men var det ikke noen som for et års tid siden hadde gravd opp en stor mengde jord med mycelium og kjønnsorganer, for så å plante dette hjemme?

Hvordan det gikk til slutt aner jeg ikke.
Har samlet sporer fra noen her, men som andre sier, må det være
gode grunnforhold, gjerne på sauaskitens beitemark :- )
- Men det er jo mulig

mosefuktig
Sist endret av radion; 7. august 2021 kl. 00:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er det ikke nok å samle opp masse fleinsopp for å så legge hodene til all soppen i hagen din? Soppen slipper vel sine siste sporer i hagen din da. Enten er jorden god nok for fleinen eller ikke?

Eller er sopp sporer bare en del av det som trengs? Går det ikke ann å spre sopp fra en mark til en annen slik?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
De kan settes ut i sesongen, se Baba yaga @ shroomery

Problemet er å frukte innendørs
Sist endret av meaculpaUIO; 7. august 2021 kl. 14:37.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Denne tråden hadde kanskje fått leve om folk faktisk kom med noe håndfast informasjon og ikke bare korte utsagn som bare skriker etter mer utfyllende informasjon, det er minst en som har postet i denne tråden som jeg har inntrykk av faktisk kan å dyrke andre typer sopp men han orker jo ikke komme med noe brukbart.

Så, jeg stenger den, og henviser til en gammel tråd med samme emne som har mye bedre svar i seg: Å dyrke fleinsopp.
Sist endret av Dodecha; 7. august 2021 kl. 17:25.