Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1783
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
er 20 år og sitter nå å drikker alene på folkehøyskole foran pc-en og spiller med musikk på øra.

er dette usunt eller hva tenker dere? har alltid hørt at å drikke alene er det dummeste man gjør
Jeg synes det er best, mindre drama.
MEN, for meg endte det bare i mere å mere drikking og fikk et problem tilslutt. Er det hver dag eller helger? helger er jo greit forsåvidt men.
Hvorfor drikker du alene på folkehøyskole? Skal man ikke være der for å oppleve nye ting? Hvilken type folkehøyskole er det?
For meg høres gaming, drikking å musikk på øra alene ut som dårlig utbytte av skolen.
Anonym bruker
"Vennlig Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bør være lov å ta seg en pils og spille. Er ikke noe galt med det. Men å drikke bare for å bli full alene er litt cringe
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Jeg synes det er best, mindre drama.
MEN, for meg endte det bare i mere å mere drikking og fikk et problem tilslutt. Er det hver dag eller helger? helger er jo greit forsåvidt men.
Hvorfor drikker du alene på folkehøyskole? Skal man ikke være der for å oppleve nye ting? Hvilken type folkehøyskole er det?
For meg høres gaming, drikking å musikk på øra alene ut som dårlig utbytte av skolen.
Vis hele sitatet...
det er vel maks 2 ganger i mnd? og er bare når vi har fri.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Virker som du har en magefølelse som sier at du kanskje burde la være.

Det har også litt og si hvor mye man drikker, hvorfor man drikker og hva man drikker.

Å drikke seg full alene er ikke så lurt. Drikker du fordi du er lei deg? Er du sliten? Liker du å slappe av med en øl/glass vin?
Kos deg bro, ikke bli så full at du spiller dårlig. If so, spill med noen som bare er interessert i å kødde rundt. Eller randoms.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Det er ikke mer fysisk usunt enn å drikke med andre, men du står i større fare for å drikke oftere, da du kan synes det er like "gøy" alene. Så lenge du ikke lar det gå ut over andre ting, og ikke blir dritings, og ikke gjør det ofte; så går det bra. Selv drakk jeg alene i helgene en liten periode, men sluttet etter jeg drakk meg full en gang.
Sist endret av Mekkern; 22. januar 2021 kl. 18:39.
Tja sunt er det ikke...

Spørsmålet er om du drikker fordi du må eller fordi du hadde lyst på en pils?

Altså måtte du bare ha alkohol, eller er det kosing. Hvor mange drikker du og hvor ofte?

Selv kan jeg ta en øl eller to kanskje ett glass whiskey i helga, slappe litt av. Men samtidig så er et ike noe jeg gjør hver helg. Takker ikke nei til andre ting for å drikke.

Så en gang er greit men ikke gjør det til en vane..
Forresten vil bare nevne at det er fordommer mot folk som drikker aleine. Det høres kanskje tragisk ut, men bare for folk som ekslusivt bruker alkohol i selskaper, og gjerne drikker sjelden.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
det er vel maks 2 ganger i mnd? og er bare når vi har fri.
Vis hele sitatet...
Da tror jeg du skal kose deg å ikke tenk mere på det, iallfall ikke enda.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
drikker kun fordi jeg fikk 3000 kr ekstra idag, for å kose meg og bare ta en rolig fredag. har kjøpt meg 1 grevens og 3 breezers så skal ikke bli dritings
Hvorfor man drikker å hva som trigger drikke-lyst er ganske relevant også men det regner jeg med du forstår. Å feire at man får 3k ekstra er ikke for meg noe indikasjon på en framtidig alkis.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
drikker kun fordi jeg fikk 3000 kr ekstra idag, for å kose meg og bare ta en rolig fredag. har kjøpt meg 1 grevens og 3 breezers så skal ikke bli dritings
Vis hele sitatet...
Høres ut som et sunt forhold til alkohol, altså per nå ikke bekymringsverdig.
Anonym bruker
"Sjuk Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
2 ganger i mnd er ikke skadelig men siden du spør om dette så tror jeg det kan være en mulighet for at magefølelsen din kjenner at du kanskje lett kan havne i et mer destruktivt spor hvor du gjør dette oftere og utvikler alkoholiker tendenser, eller destruktivt på den måten at du heller vil sitte inne å drikke og game enn å være med på ting med folk IRL og dette fort kan gjøre deg isolert og deprimert i det lange løp, gi sosial angst fordi du mangler sosial trening IRL osv, eller at du kjenner at du tyr til drikking for å cope med kjipe følelser kanskje om du føler deg ensom eller litt deppa fra før og bruker egentlig alkoholen som en slags flukt? Dette er bare eventualiteter og ingenting jeg mener gjelder deg, men du kan jo kjenne på det selv om det gjelder deg og hvis ja så vær hvertfall bevisst på det når du evn får lyst til å drikke mer både oftere eller i mengde f eks til du blacker ut ikke sant.

Men er alt helt uproblematisk og for kosens skyld så er forholdet du pr nå har til alkohol ikke noe problematisk
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
det er vel maks 2 ganger i mnd? og er bare når vi har fri.
Vis hele sitatet...
Hvis du drikker så sjeldent virker det som du har kontroll, spørs hvor mye du drikker og da?
Men ja, uansett rusmiddel så er det en ond sirkel å ha det mere morsomt alene, enn sosialt.
God helg
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Å sitte alene og drikke på en FOLKEHØGSKOLE er vel ett av de rødeste flagga, med mindre det er totalt alkoholforbud på skolen. Det er nå du lærer om voksenlivet, og ensomdrikking fremstår som en mørk sti. Drikk med gjengen eller vent til du har bikka tredve, da kan alenedrikking forsvares til en viss grad. Hadde jeg gått FHS igjen ville jeg spandert de pengene og fått verdifull sosial kompetanse på kjøpet.
Godt å høre at du er bevisst på dette. Det kan gå fort og utvikle seg, dine holdninger utvikler seg synkront med det stadig mer usunne drikkemønsteret. Men sånn i utgangspunktet hørtes ikke det der ille ut.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skjønner ikke hva som er så "cringe og teit" med å drikke alene? Må da vel være lov å nyte ett rusmiddel alene uten å få sånne fordommer?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skjønner ikke hva som er så "cringe og teit" med å drikke alene? Må da vel være lov å nyte ett rusmiddel alene uten å få sånne fordommer?
Vis hele sitatet...
Selvfølglig er det ok, men på den omtrent mest sosiale arenaen i samfunnet vil jeg si det er ekstremt sløs av muligheter og ressurser, spesielt med tanke på alder og veien videre. Dropp ut og finn en jobb heller.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
.... vent til du har bikka tredve, da kan alenedrikking forsvares til en viss grad. ....
Vis hele sitatet...
Hææ? Hvorfor er det ok å drikke alene over 30, men ikke under?
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Hææ? Hvorfor er det ok å drikke alene over 30, men ikke under?
Vis hele sitatet...
Fordi hjernen og emosjoner som regel har modnet ift. tidlig i tjueåra?
Jeg synes ærlig talt ikke drikk alene-detractorsa blåser opp dette enormt og gjør det til tidenes ikkesak. Godt TS er bevisst på det, men seriøst, TS har ingenting å bekymre seg over om h*n fortsetter i samme spor.

PS: drakk også alene på FHS noen ganger og er verken et sosialt utskudd eller noe annet i den duren. Helt konge å winde off etter kontinuerlig sosialisering med en Morgan og cola etter alle hadde lagt seg. Would do again!

Rolig drekking alene er forøvrig undervurdert! Ikke drita, men noen rolige pils med god musikk på anlegget er kanskje ikke den mest ungdommelige aktiviteten man kan foreta seg men damnit jeg bikker snart tredve så da kan jeg innrømme til verden at jeg kom i "gubberteten" (ordspillet der sugde ass!" noen få år før, høhø.
Pass på at det ikke blir en rutine. Har drukket hele mitt liv og føler ikke jeg er avhengig. Men i det siste føler jeg at det har blitt en rutine å drikke hver gang jeg ser min kjæreste som bor et stykke unna Føler jeg må passe meg��.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
det er vel maks 2 ganger i mnd? og er bare når vi har fri.
Vis hele sitatet...
Ser ikke noe problem med å drikke alene "maks 2 ganger i måneden". De fleste tar seg vel noen pils alene av og til, må jo være lov det.
Det eventuelle problemet er jo hvor ofte og hvor mye man drikker, ikke om man drikker alene eller sammen med andre.