Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 942
Hei, som tittelen har jeg for øyeblikket ikke ruter. Jeg setter inn kabelen fra vegguttaket og inn i maskinen men får ingen forbindelse, samme kabel som jeg brukte til ruteren før. Hva kan jeg gjøre for å komme på nett?


Beklager om jeg forklarte dårlig eller skrev feil, måtte lage tråd på mobilen hehe.
(Håper det ikke er Telenor som har fucka opp noe telefonlinjer i nærheten..)


Takk for tilbakemeldinger! Trenger svar fort
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du må ha et DSL-modem. Med litt uflaks har du zappa nettverkskortet på pcen din ved å kople det til telefonnettet - iallefall om nokon har ringt medan du hadde det tilkopla.
har du adsl/vdsl? I såfall er ikke routeren din bare en router, men også et dsl-modem og du kan derfor ikke koble en pc direkte til veggutaket og få internett

har du internett fra et kabelselskap eller en fiberleverandør er dette ikke tilfelle og feilen ligger et annet sted
Trådstarter
50 3
søren, da får jeg dra på Elkjøp imorgen og kjøpe meg en ny ruter. Tror jeg har adsl, nettet er over telefonlinjen iallefall.
Noe spesielt jeg må kjøpe av ruter eller har alle rutere DSL-modem? Har hatt ruteren Zyxel Multimodem P2602HWT i noen år nå. Er litt blank på akkurat dette med rutere haha, takk for tilbakemeldinger.
Du har hatt et multimodem som er kombinert modem og ruter. Fjerner du det så mister du modembiten og derfor får du ikke nett.
Elektrobutikkene selger vel lite ADSL-modem lengere uansett, sist jeg så ett var i 2005, ring leverandøren din.