Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  141 11535
Sitat av Screamsilence24 Vis innlegg
Er du helt tussete?? Du sitter vel ikke og anbefaler en ungdom midt i vekst og hoppe over dagens VIKTIGSTE måltid?? Og enda verre, bare spise 1 måltid per dag slik at forbrenningen virkelig går på sparebluss?

Vis hele sitatet...
Ja jeg er tussete

Om du spiser et måltid om dagen og det er nok kcal, har det ingenting og si for frokosten,

Det du snakker om ang start av forbrenning fra en frokost er bare tull.
Sitat av Staggere Vis innlegg
Det du snakker om ang start av forbrenning fra en frokost er bare tull.
Vis hele sitatet...
Man hører hele tiden kostholdseksperter sier det er viktig.
Jeg eter følgende til frokost: 3 rista brød med 3 egg, ketchup, 3 grillpølser og en haug med bacon. Er jeg overvektig ja? nyter jeg livet? ja
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Jeg eter følgende til frokost: 3 rista brød med 3 egg, ketchup, 3 grillpølser og en haug med bacon. Er jeg overvektig ja? nyter jeg livet? ja
Vis hele sitatet...
At man har det bra med seg selv er det eneste som teller!
Tja.. frokostene mine ser

slik ut
,

med mindre jeg føler meg fresh, da ser de

slik ut.

Edit; glemte "nå slår jeg på stortromma"-lunsjen min.
Sist endret av nightLook; 13. september 2011 kl. 18:19.
Kjøp en pakke wraps, helst grove
Kjøp go og mager svinekjøttdeig (Om magen din tåler det), eller kylling (dyrere..)
Kjøp en isbergsalat, eller egen favorittsalat.


Stek kjøttdeigen med et krydder du liker godt, skjær opp ønsket mengde salat å ha disse to inn i en wraps.
Jeg bruker 1 til frokost og 2 i matpakka sunt, godt og MYE billigere enn å svi unna penger i kantina.
Brødskive er jeg lei for lenge siden.
Sitat av sali Vis innlegg

Hva med å lage deg en fruktsalat dagen før som du bare har stående i kjøleskapet?
Vis hele sitatet...
Med krem, masse krem !

----------------------------------------------------------
Har postet denne før, men synes den hører hjemme ved frokostbordet (en gang i blant)

Her er en kalori bombe ut av en annen verden.

En sandwich Elvis Presley var svært glad i.

Du trenger :

Loff eller brød (Loff om det skal bli skikkelig Elvis style over det)
Bacon
Smør
Banan(er)
Peanøttsmør
Eventuelt en type syltetøy om du vil.

Brun 2 (eller flere) loff skiver i panna i smør slik at de får en fin sprø kant. Stek så bacon, og legg det til side. Knus banan (eller del den i skiver), dekk den ene loff skiva med banan og den andre med peanøttsmør. Smekk dem så sammen med bacon i midten. Enkelte synes det er ennå bedre om du kliner inni blåbær syltetøy. Uansett så er det er faktisk svært spiselig.


Bon Appétit

Name:  friedpeanutbutterandbananasandwich1.jpg
Views: 261
Size:  61,1 KB
Annbefaler Havregrynsgrøt, det er ekstremt lett og lage, tar kort tid og lage, og det smaker godt!
Sitat av Kladdebok Vis innlegg
Annbefaler Havregrynsgrøt, det er ekstremt lett og lage, tar kort tid og lage, og det smaker godt!
Vis hele sitatet...
Dette kan du også spice opp med f.eks nøtter og rosiner
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Med krem, masse krem !

----------------------------------------------------------
Har postet denne før, men synes den hører hjemme ved frokostbordet (en gang i blant)

Her er en kalori bombe ut av en annen verden.

En sandwich Elvis Presley var svært glad i.

Du trenger :

Loff eller brød (Loff om det skal bli skikkelig Elvis style over det)
Bacon
Smør
Banan(er)
Peanøttsmør
Eventuelt en type syltetøy om du vil.

Brun 2 (eller flere) loff skiver i panna i smør slik at de får en fin sprø kant. Stek så bacon, og legg det til side. Knus banan (eller del den i skiver), dekk den ene loff skiva med banan og den andre med peanøttsmør. Smekk dem så sammen med bacon i midten. Enkelte synes det er ennå bedre om du kliner inni blåbær syltetøy. Uansett så er det er faktisk svært spiselig.


Bon Appétit

Vedlegg 9192
Vis hele sitatet...
Svarte natta! Har alt som behøves til Elvis sandwich i kjøleskapet.

Det her blir frokost
Sitat av nightLook Vis innlegg
med mindre jeg føler meg fresh, da ser de

slik ut.
Vis hele sitatet...
Har du oppskriften på denne tunfiskretten? Er sikker på at jeg har sett den på treningsforum tidligere, men finner den ikke igjen nå. Er det majones du blander med?
Sitat av ma10as Vis innlegg
Har du oppskriften på denne tunfiskretten? Er sikker på at jeg har sett den på treningsforum tidligere, men finner den ikke igjen nå. Er det majones du blander med?
Vis hele sitatet...
Tunfisk med majones er knall. Men knas oppi noen egg også, levde på dette selv over en periode. Ikke er det så dyrt og det er masse proteiner som får deg til å bli en stor gutt
Sist endret av stagg; 16. september 2011 kl. 13:14.
Sitat av ma10as Vis innlegg
Har du oppskriften på denne tunfiskretten? Er sikker på at jeg har sett den på treningsforum tidligere, men finner den ikke igjen nå. Er det majones du blander med?
Vis hele sitatet...
Jeg bruker å ta en boks eller to med tunfisk, og blande med litt rømme og litt majo + finhakket rødløk, salt og pepper!
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Jeg bruker å ta en boks eller to med tunfisk, og blande med litt rømme og litt majo + finhakket rødløk, salt og pepper!
Vis hele sitatet...
Ja rødløk er et must. Om du ikke er alt for glohersk, la det stå til dagen derpå. Smaker mye bedre om det får stå seg litt.
Usikker om dette er nevnt: havregryn, halvt eple, en halv banan, hell kefir eller kultura oppå og tilsett litt sukker og kanel. Kjempegodt!
Sitat av ma10as Vis innlegg
Har du oppskriften på denne tunfiskretten? Er sikker på at jeg har sett den på treningsforum tidligere, men finner den ikke igjen nå. Er det majones du blander med?
Vis hele sitatet...
Vel, det er pretty standard "tunfisksalat".

Jeg tar mager kesam og litt mager creme fraiche, og dette blandes med litt majones. I steden for majones, bruker jeg 2 eggeplommer som jeg mikser i 5 min til de er "fluffy" - dvs at jeg har vispet inn nok luft til at massen har ca doblet seg. Så visper man (bruk for GUDS skyld elektrisk visp/stavmikser, dette tar TO TIMER for hånd) inn rapsolje. Viktig å ta en tynn stråle til å begynne med, for tar du for mye så skiller det seg. Tar olje til man har passe tykkelse. (mer olje = tykkere). Så shitloads med salt og pepper, og sitronsaft. (Gratulerer, du har nå laget en majones).

Denne blander jeg med kesam/creme fraicheblandingen, så hiver jeg oppi rødløk, vårløk, mais, gulrøtter.. egentlig hva som helst. Til tider tar jeg litt tomatpurè og chilipulver. Og selvsagt tunfisk.

Flere ganger gidder jeg ikke å ha majones oppi heller - savner i grunn ikke smaken av den. Eksperimenter

Evt kan du google "tunfisksalat oppskrift", er mye godt der, men selv er jeg mest opptatt av næringsinnholdet og må derfor tweake litt.
Egg og beiken? Er jo digg det.
Big One Restaurant med Biff. Frokost.
Right...
Har en lokal finanskrise på gang, men har funnet en veldig god frokost for meg. Kjøper 1kg müsli fra Rema (med rosiner og tørket banan og litt diverse) for 10 kr. Og så smoothie mix (frosne blåbær, banan og bringebær). Tiner opp bærene i mikroen (lar du de stå i kjøleskapet over natten blir de bare ekle, spesielt bananene), og blander inn en god porsjon bær. Melk. Rask, god, sunn og billig frokost!
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Har en lokal finanskrise på gang, men har funnet en veldig god frokost for meg. Kjøper 1kg müsli fra Rema (med rosiner og tørket banan og litt diverse) for 10 kr. Og så smoothie mix (frosne blåbær, banan og bringebær). Tiner opp bærene i mikroen (lar du de stå i kjøleskapet over natten blir de bare ekle, spesielt bananene), og blander inn en god porsjon bær. Melk. Rask, god, sunn og billig frokost!
Vis hele sitatet...
100% karbohydrat. Ingen protein, ingen fett. Meh.

Spiste dette til frokost og middag i dag:
http://i1115.photobucket.com/albums/...u/49ca0ebd.jpg
Dette er en endeløs diskusjon uansett.

Go brødskive med braunost (evt corn flakes) til frokost og generelt sunt kosthold i tillegg til trening. Banan og sjokolademelk funker bedre en proteinshake etter trening!
Sitat av losjien Vis innlegg
forøvrig ingen som nevner at microbølgeovn dreper det meste av næring i mat........
Vis hele sitatet...
rawfood-hippie-nonsense. Svert lite næring forsvinner i microen.
http://www.health.harvard.edu/fhg/up...utrition.shtml
Sitat av nightLook Vis innlegg
100% karbohydrat. Ingen protein, ingen fett. Meh.

Spiste dette til frokost og middag i dag:
http://i1115.photobucket.com/albums/...u/49ca0ebd.jpg
Vis hele sitatet...
Egg banan cashewnøtter ananas og tunfisk?

Byggemat det der.
Sitat av nightLook Vis innlegg
100% karbohydrat. Ingen protein, ingen fett. Meh.

Spiste dette til frokost og middag i dag:
http://i1115.photobucket.com/albums/...u/49ca0ebd.jpg
Vis hele sitatet...
Å helledussan..
Sitat av nightLook Vis innlegg
100% karbohydrat. Ingen protein, ingen fett. Meh.

Spiste dette til frokost og middag i dag: (Bilde)
Vis hele sitatet...
Kort beskrivelse på hva den smørja der er?
Rar gugge med en eller annen form for kjøtt, tomat(?), nøtter, speilegg og banan?

Forøverig, sier av hele mitt hjerte nei takk til den retten der...
Sist endret av Bl4derunner; 22. september 2011 kl. 20:40.
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
Kort beskrivelse på hva den smørja der er?
Rar gugge med en eller annen form for kjøtt, tomat(?), nøtter, speilegg og banan?
Vis hele sitatet...
Om det er tunfisk i det, så er det en proteinbombe med masse bra fett.

Edit:han minner mer om en person med kontroll på kostholdet.
Sist endret av stagg; 22. september 2011 kl. 20:41. Grunn: Fordi jeg følte for det.
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
Kort beskrivelse på hva den smørja der er?
Rar gugge med en eller annen form for kjøtt, tomat(?), nøtter, speilegg og banan?

Forøverig, sier av hele mitt hjerte nei takk til den retten der...
Vis hele sitatet...
Signerer :P Men kanskje han er veldig in to trening, og da er vel det en fin frokost for å bygge muskler osv .. Synes det så veldig merkelig ut, men så ut som den inneholdt masse ja :P Og dette er vel forøvrig ingen diskusjon, Spirituell, men heller å gi hverandre tips til frokost? Fått masse tips her, tråden er gull verdt Finnes ingen ultimat frokost, må jo variere.
Mekk deg smoothie om du har blender og juicer.

Frokost/protein-smoothie.

1 avokado
1/2 banan
1 klype sesamfrø
Juice av: 1 selleristang, 1/2 lime, 1 eple.

Go!
Sitat av Staggere Vis innlegg
Egg banan cashewnøtter ananas og tunfisk?

Byggemat det der.
Vis hele sitatet...
Det jeg posta bilde av der var strengt talt middagsporsjonen av samme måltidet.
Tunfisk, speilegg, banan, ananas, cashewnøtter - samt hakka tomat og mengder med krydder.

Og ja, det er ikke tilfeldig smørje - 40g protein, 60g karb, 25g fett. 625 kcal.

Blir mye "enkle" ingredienser som blir most i sammen, for å lett holde styr på næringsinnholdet.

Eksempelvis; http://i1115.photobucket.com/albums/...u/9bad5293.jpg - Kylling(Protein), Guacamole(Fett), Banan(Karb).

Standard frokost/lunsj: http://i1115.photobucket.com/albums/...u/7287edc2.jpg

Men ja, jeg er nazi på nøyaktig hva jeg spiser og hvor mye jeg spiser. Mest fordi jeg kan - jeg har en 8-16 jobb og ingen forpliktelser utenom det. Dermed vil jeg se hvor mye treningsfremgang jeg KAN ha med å spise 100% etter plan.

Sitat av navnekalle Vis innlegg
Mekk deg smoothie om du har blender og juicer.

Frokost/protein-smoothie.

1 avokado
1/2 banan
1 klype sesamfrø
Juice av: 1 selleristang, 1/2 lime, 1 eple.

Go!
Vis hele sitatet...
Hvor kommer proteinet inn i bildet her?
Svart kaffe og en sigg. DET er frokosten sin det.
Sitat av Staggere Vis innlegg
Svart kaffe og en sigg. DET er frokosten sin det.
Vis hele sitatet...
Er så enig der kan til nød kombinere med osteloff, eller en pizza om morgenen, kommer ann på hvor god tid jeg har

Men er seriøst den beste følelsen å stå opp om våren, gå ut på verandaen. Sola skinner, og småfuglene synger, rulle seg en røyk, tenne den, og røyke den, sammen med en kopp svart kaffe, og noe å tygge på
Sist endret av T.J; 23. september 2011 kl. 16:57.
Sitat av Staggere Vis innlegg
Svart kaffe og en sigg. DET er frokosten sin det.
Vis hele sitatet...

Mmmm.. Nå kommer jeg til å bli godt og mett, for ikke å nevne sunn!
Sitat av T.J Vis innlegg
Er så enig der kan til nød kombinere med osteloff, eller en pizza om morgenen, kommer ann på hvor god tid jeg har

Men er seriøst den beste følelsen å stå opp om våren, gå ut på verandaen. Sola skinner, og småfuglene synger, rulle seg en røyk, tenne den, og røyke den, sammen med en kopp svart kaffe, og noe å tygge på
Vis hele sitatet...
Fast rutine hos meg om sommeren det om det er finvær. Koker opp kaffe. Ruller en røyk... stikker ut på trappa.

Go starten sin det.

Nå skal det sies at jeg som regel ikke spiser mat før middag.
Sitat av nightLook Vis innlegg
Det jeg posta bilde av der var strengt talt middagsporsjonen av samme måltidet.
Tunfisk, speilegg, banan, ananas, cashewnøtter - samt hakka tomat og mengder med krydder.

Og ja, det er ikke tilfeldig smørje - 40g protein, 60g karb, 25g fett. 625 kcal.

Blir mye "enkle" ingredienser som blir most i sammen, for å lett holde styr på næringsinnholdet.

Eksempelvis; http://i1115.photobucket.com/albums/...u/9bad5293.jpg - Kylling(Protein), Guacamole(Fett), Banan(Karb).

Standard frokost/lunsj: http://i1115.photobucket.com/albums/...u/7287edc2.jpg

Men ja, jeg er nazi på nøyaktig hva jeg spiser og hvor mye jeg spiser. Mest fordi jeg kan - jeg har en 8-16 jobb og ingen forpliktelser utenom det. Dermed vil jeg se hvor mye treningsfremgang jeg KAN ha med å spise 100% etter plan.
Vis hele sitatet...
Ser ut som du kan litt om næring, hjelper denne frokosten med å gå opp i vekt?
Har du noe jeg kan bytte ut (evt droppe) ananas med? Da det smaker høgg.
Oppskriften hadde også vært hyggelig, kunne trengt en slik frokost istedet for sjokopops

Tar det forresten lang tid å lage? Har ikke så god tid på morgenen.
Sist endret av Xernox; 23. september 2011 kl. 17:25.
Akkurat det JEG spiser anbefaler jeg ikke til et levende menneske som har smaksløkene intakt.
Jeg har selv gått på ketose/lavkarbo i ett år, og driter i hva ting smaker - derfor plukker jeg bare råvarer etter næringsinnhold (tunfisk for protein, banan for karb, nøtter for fett).

Om du vil spise riktig, vil jeg heller at du selv skal lese Myrevolutions Advanced Concept Kosthold slik at du selv kan se hva du skal spise. Du lærer da å forstå hvor mye protein, karb og fett du faktisk skal dytte i deg, avhengig av den metabolske typen din, og om du vil gå opp/ned i vekt. Når du forstår dette, kan du velge og vrake i ulike matvarer - det er mange som lager jævlig god mat (sjekk ut oppskriftsdelen av forumet) - men selv gidder jeg sjelden å bruke mer enn 5 min på et måltid.

Det beste tipset jeg har er i grunn å ikke stole blindt på hva andre - som for eksempel meg - sier er best for deg. Les deg opp på det selv, og etter 1 mnd har du plutselig en veldig god feeling på hvordan du reagerer på ulike mengder mat.

Til VANLIG ser frokosten min slik ut;
frokost: 40g whey tech(proteinpulver), 36g nøtter - (31.2g protein, 20g fett)

Dette er ikke akkurat en digg frokost, men jeg er ikke typen til å stå opp 30 min tidligere for å snurre i gang ovnen og piske opp eggerøre.

Når det gjelder akkurat det spesifikke måltidet med ananas, tok jeg bare med ananasen for karboen sin del - kunne likesågodt byttet den ut med brunris, banan, eller annen frukt - brukte den bare fordi jeg hadde en åpna boks.
Sist endret av nightLook; 23. september 2011 kl. 17:37.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Ser ut som du kan litt om næring, hjelper denne frokosten med å gå opp i vekt?
Har du noe jeg kan bytte ut (evt droppe) ananas med? Da det smaker høgg.
Oppskriften hadde også vært hyggelig, kunne trengt en slik frokost istedet for sjokopops

Tar det forresten lang tid å lage? Har ikke så god tid på morgenen.
Vis hele sitatet...
Er ikke så inn i kosthold som han du spør, men dog føler jeg at jeg kan svare.

Om du går opp i vekt på bare dette måltidet? Nei. Alene så er det jo bare 625 kcal.

Du steker egg.
Enkelte liker å steke tunfisken og krydre den litt da mange ikke liker smaken av tunfisk på boks.
Banan trenger vel ikke så mye tilbredning.
Cashewnøtter kjøper du på butikken.
Ananasen kan du bytte ut med hva som smaker best for deg. Løk. Paprika. Ost... you name it.

Er ikke noe hokus pokus.

Skal du gå opp i vekt må du ligge i kcal overskudd. Spise mer enn hva du allerede gjør. Er ikke verre. Dog så er det en fordel at du spiser fornuftig mat. Ikke pakk inn på med sukkerprodukter om du skal opp i vekt.

Peanøttsmør er feks genialt om du skal opp i vekt. Kjøp økologisk da Mills sin er full av sukker. Masse sundt fett. Lurer på om det ikke er noe sånn som 500kcal pr 100 gram, mulig det er mer.

Nøtter generelt. Helst de som er ubehandlet. Feit fisk. Havregryn i større mengder. Kylling i store mengder. Svinekjøtt.

Eller du kan eventuelt ta deg et par spiseskjeer med olivenolje til hvert et måltid du spiser.

Finn ut hvor mange kcal du ligger på til vanlig, så legger du deg ca 500 kcal over det. Så kan du justere ettersom du ser hvordan det går.

Spis MERE mat. Der har du svaret
Sist endret av stagg; 23. september 2011 kl. 21:53.
valfler eller pannekaker kan du lage dagen før å varme opp

ellers har du karbonader du kan varme opp med ost å kansje noe salat på skiva

eller lage en god baget dagen før å putte i kjøla her er noen forslag. Btl, rekebaget, ost skinke, club, egg karbonade osv
Sitat av Staggere Vis innlegg
Mye tekst
Vis hele sitatet...
Vet VELDIG godt at jeg ikke går opp i vekt bare på det måltidet, men det er en fin start på dagen. Elsker faktisk tunfisk-salat bare så det er sagt.

Har begynt å spise mye mer enn det jeg gjorde før. Merker allerede stor forskjell at jeg blir veldig fort sulten, noe som er positivt da jeg har en grunn til å spise. Før kunne jeg spise to brødskiver på en dag uten å bry meg noe mer om det (dette var jo i ferien også, så var litt slakk da)

Har (eller hadde) ikke mye kontroll over hva jeg spiste. Nå pleier jeg å spise 2 brødskiver/frokostblanding til frokost, 4 brødskiver til lunsj, innimellom mat når jeg kommer hjem fra skolen, kanskje 4 brødskiver eller frysemat som kanskje ikke er så sunt, middag og kvelds 2-4 brødskiver. Det går rundt 8-12 brødskiver per dag. Ikke så utrolig mye, men en god start.

Takk for linken nightlook, skal ta en titt
Ostesmørbrød, med ost , skinke , krydder og ketsjup, med melk som tilbehør :-D
Sitat av Woopsy Vis innlegg
Ostesmørbrød, med ost , skinke , krydder og ketsjup, med melk som tilbehør :-D
Vis hele sitatet...
You made my day. Har jeg pokker meg ikke spist på år og dag.
Havregrøt tar 5 min å lage med melk i panna =) Sunt og godt.