Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1240
Har i det siste drevet med en Pop Art plakat, pluss at jeg har lagd en litt abstrakt plakat. Er litt spent på hva de som kanskje har litt mer erfaring innenfor området har å si om de. Så here we go.


Pop Art plakat (Andy Warhol inspirert):
http://vetleb.deviantart.com/art/Pop-Art-71505167


Absrakt plakat:
http://vetleb.deviantart.com/art/abstract-art-71514643


Konstruktiv kritikk mottas med et bredt smil (:
Du kan starte med å slenge på en bindestrek etter "plakat"
Sitat av The Freak
Du kan starte med å slenge på en bindestrek etter "plakat"
Vis hele sitatet...
Diskutert med lærern min, og det var visstnok ikke nødvendig. (Nei jeg legger ikke ut for å forfremme kvaliteten på et skoleprodukt, det er printet og levert)
Hva vil det si at en utstilling er plakat? Læreren din tar feil.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Imponerende. Så ganske pro ut.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
No offence, men du har en orddelingsfeil på plakaten.

Ordet plakat trenger en bindestrek.

Ellers var det tøft.
Ser utrolig bra ut

Men husk å aldri i livet finne på å legge ut noe med orddelingsfeil på nFF...
Vel, da får jeg løpe på skolen på mandagen med samuraisverd og legge ut youtube videoer da. Jeg satte på bindestrek og læreren min ba meg fjerne den fordi det så stygt ut og at i kunst trengte den ikke nødvendigvis å være der.

Men takk for de positive kommentarene, ingen som har mer å pirke på?
Sist endret av Berre; 7. desember 2007 kl. 23:48.
Det var litt "flatt" om du skjønner hva jeg mener. Savnet flere nivåer, flere objekter. Ellers var det ikke dårlig utført i det heletatt!
Sitat av froskenfredrik
Det var litt "flatt" om du skjønner hva jeg mener. Savnet flere nivåer, flere objekter. Ellers var det ikke dårlig utført i det heletatt!
Vis hele sitatet...
Skjønner godt hva du mener. Har prøvd å f.eks lagt til en bakgrunn på det, men den typen pop art jeg har lagd synes jeg ikke egner seg til noen annen bakgrunn. Alle objektene fyller ut nok for min smak. Men om du har et godt eksempel som kunne passet så tar jeg imot med åpne armer. Prøver å fremme min kompetanse


Ser forresten at jeg glemte å nevne at figuren er lagd av et fotografi av meg
Sist endret av Berre; 8. desember 2007 kl. 00:01.
Synes du er inne på veldig bra ting med pop-art plakaten, men synes kanskje den er litt for clean, litt for digital hvis du skjønner... Savner rett og slett hardere kanter, litt skitt, blekksøl og kontrastspenn, følelsen av at den er laget på en real 2tonns grafikkpresse på femtitallet..

Ikke verre enn å måke på med et par brutale filtere, evnt å trykke den ut på noe analogt faenskap og re-scanne den kanskje?
Sitat av zopr_majic
Synes du er inne på veldig bra ting med pop-art plakaten, men synes kanskje den er litt for clean, litt for digital hvis du skjønner... Savner rett og slett hardere kanter, litt skitt, blekksøl og kontrastspenn, følelsen av at den er laget på en real 2tonns grafikkpresse på femtitallet..

Ikke verre enn å måke på med et par brutale filtere, evnt å trykke den ut på noe analogt faenskap og re-scanne den kanskje?
Vis hele sitatet...
Det der hadde vært geniale tips hvis jeg ikke hadde laget oppgaven min på den måten jeg gjorde.

Bestemte meg faktisk for å lage en litt mer moderne Pop Art variant. Siden så mange andre i klassen lagde kjedelige gamle.

Den er forresten veldig Andy Warhol inspirert om noen vet hvem det var.
Digga dem, men jeg er litt prippen på orddeling...
Det kommer egentlig fra helt feil tryne, er ikke akkurat the master selv (forskikring)

Den er forresten veldig Andy Warhol inspirert om noen vet hvem det var.
Vis hele sitatet...
La oss inderlig håpe det
Takk skal du ha. Orddelinga får egentlig bare være, plakaten er jo allerede levert og hengt opp til utstilling så. Så videre klager på orddelinga får gå til Medielærerne mine
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvis du skal dele ordene på den måten burde du i hvert fall kjøre begge to i samme farge. Du behøver heller ikke alltid høre på læreren din.
_Aldri_ fuck fontene som du har gjort, de _skal_ skaleres proporsjonalt, ikke horisontalt eller vertikalt.
Jeg ville forøvrig fjernet all teksten med "berre vetle", den er ubetydelig,og heller prøvd å få plassert "pop-art vetle" tingen, som ser ganske malplassert ut nå, opp i høyre hjørne. Kanskje litt større.
Skjønner at plakaten er i bruk allerede, men ville sett på noe av dette hvis jeg var deg. For din egen del
Hehe, takk for tips

Aldri lagd plakat før, så konstruktiv kritikk er fint