Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1184
Lite tips for de som bruker Windows Media Player til å spille DivX (og til de som ripper selv):

Fant en liten udokumentert funksjon ved en tilfeldighet her om dagen. Det er kanskje innlysende for mange her men jeg poster det allikevel.

Hvis du har rippet en film, og brukt SubRip til å rippe undertekster i hvilketsomhelst språk, og du ikke har lyst til å kode undertekstene inn i videofilen med VirtualDub, (phew lang setning dette blir), så kan du bruke .SRT filen fra SubRip til å vise undertekstene i Win Media Player.

Bare rename den til samme filnavn som filmen og legg den i samme katalog så finner Media Player filen automatisk og viser den. For eksempel har du FILM.AVI, og undertekstene som FILM.SRT

Jeg har testet med samme subtitles i SSA format men det virket ikke, så jeg tror det bare fungerer med subrip format.

edit: jeg har bare testet med Windows Media Player i Windows XP Pro, så jeg vet ikke om det funker i WinMe / 98 etc.
Finnes det noe program som er "bedre" for å spille av divx / rippa filmer ?
Jeg har prøvd dette tidligere, men opplevde bare å få noen undertekster som ikke stemmte med bildet i det hele tatt... Filmen ble liksom 1 time lengre, og første subtitle kom ikke før ut i halve filmen.

Deretter prøvde jeg å sykronisere filmen og tekst ved å bruke et eller annet program (som jeg ikke husker navnet på). Klarte å få den første subtitlene på rett plass, men resten ble helt feil.

Noen lettere måte å gjøre dette på enn å sitte manuellt og stille inn tidsintervaller på når subtitlene skal vises?
www.bsplayer.org

Med støtte for undertekster (MicroDVD, Subviewer, SubRip) og masse annet nyttig
den har jeg prøvd før! den med half-play greia! det er übermorsomt når du er overtrøtt og helst på lan!
Trådstarter
Opprinnelig postet av DarkStaar
Jeg har prøvd dette tidligere, men opplevde bare å få noen undertekster som ikke stemmte med bildet i det hele tatt... Filmen ble liksom 1 time lengre, og første subtitle kom ikke før ut i halve filmen.

Noen lettere måte å gjøre dette på enn å sitte manuellt og stille inn tidsintervaller på når subtitlene skal vises?
Vis hele sitatet...
Du har ganske enkelt sikkert glemt å nullstille ting i rip-programmet når du rippet undertekstene... jeg har aldri hatt noen problemer med dette i Subrip 0.97, prøvd på ca 20 filmer.
Opprinnelig postet av crizp


Du har ganske enkelt sikkert glemt å nullstille ting i rip-programmet når du rippet undertekstene... jeg har aldri hatt noen problemer med dette i Subrip 0.97, prøvd på ca 20 filmer.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke rippet selv, men lastet ned noen subtitles og prøvde å få de til å fungere sammen med filmen.

Anyways, skal ta og se om jeg finner en nullstille funksjon og prøve ut det