Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2134
Er det noen som vet hvor jeg kan downe borettslaget-episoder?

jeg vet at det går an å se dem på www.nrk.no, men windows
media player fukker seg, så jeg får ikke sett fra nettet, jeg må
ha sakene på disken lixom...
og det går ikke å downe fra nrk
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Nrk.no har vel live feed/streaming.
Mener og huske at det ble nevnt at man kan ta opp fra streaming med no program. Søk og leit litt, kanskje du finner igjen threaden.

Men det hjelper vel kanskje lite hvis du ikke en gang får spilt av de..
faen det skulle jeg gjerne fått lasta ned.. broren min var med sist episode, han som var henta fra manglerud politistasjon..

noen som vet hvordan jeg kan laste ned fra nrk.no?
I Linux har man et program som heter wget, men det laster visst ned alt i fra et domene eller en mappe i et hierarki. men det kan jo være verdt et forsøk.
Ellers så kan det kanskje hende de har en ftp.
filene ligger slik som små klipp på 3-5 min (5-8 MB):
--> mms://mms2.online.no/nrkpub/underholdning/borettslag/ep8klipp10.wmv
og kan ikke lastes ned siden dem ikke er lagret på en http server men en streaming video server...
du kan bruke ASFrecorder
--> http://home.no.net/consulti/pub/nff/asfrecorder.zip (369 kB) (både windows, dos, og linux ver.)
du finner url til filene på siden til borettslaget
--> http://www.nrk.no/programmer/tv/borettslaget/
du kan skrive inn url'n (http://www.nrk.no/dynasx?p_lenke_id=...5&mswmext=.asx)
direkte inn i asfrecorder...
Sykt word.
Pantheon's Avatar
Trådstarter
men er det noen som gidder, når de har downa de episodene, å legge dem på en efftepe eller.no så jeg får lasta dem ned?
som sagt sliter jeg litt med streaming
▼ ... noen uker senere ... ▼
jaja, det var det vi fikk se av borettslaget denne gangen får bare glede oss til neste sesong
Går fint å bruke StreamBox vcr også.
Better than thou.
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Nrk.no har vel live feed/streaming.
Mener og huske at det ble nevnt at man kan ta opp fra streaming med no program. Søk og leit litt, kanskje du finner igjen threaden.

Men det hjelper vel kanskje lite hvis du ikke en gang får spilt av de..
Vis hele sitatet...
Han får spilt de hvis de ligger på hd'en, men ikke streama de. Hadde samme problemet selv før, når jeg kjørte Win98 siste tiden. Står at man ikke har tilgang til denne nettverksresursen.
Gå til Afterdawn og download Streambox VCR . Denne extracter konverterer streaming media som feks asx og laster filmene ned på harddisken.. Fixa till meg alle episodene av Åpen Post med hjelp av denne
▼ ... noen måneder senere ... ▼
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Har kjøpt Borettslaget-1 ep1-5 og Borettslaget-2 ep6-11 med 15min bonus på begge, sirfra om jeg finner noen som kan rippe.
oioi.. hadde vært knall med dvd rip av borettslaget
Ahahaha, jeg har Borettslaget på DVD, jeg har DivX codec, jeg har muligheten til å rippe og jeg har modem!
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Kanke noen her rippe a?? Send i snailmail til en med en bra linje så kan man dele... Hvis noen gidder that is. Lurte på om jeg skulle kjøpe dvd'ene i dag, men droppa det. Tenkte jeg kunne sjekke her først
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Hvor kan man få kjøpt dvd'ene?
Opprinnelig postet av afendrak
Hvor kan man få kjøpt dvd'ene?
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte de i en vanlig cd butikk (hysj, hysj tror jeg)
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
De har de i de fleste vanlige cd-butikker. Nille har de også, så de på ett stativ der når jeg gikk forbi i dag.
jeg har alle på divx
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Opprinnelig postet av pedro
jeg har alle på divx
Vis hele sitatet...
Så, har du planer om å uppe de på den 100kb max ftp'en?
vcdhelp.com for de som vil rippe, har prøvd å rippe selv, men mye av softwaren dem bruker er ofte pay, og vanskelig å finne crack til, har jeg erfart
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
De selges i ICA Sparmat butikken her iallefall.
Hadde vært genialt om noen kunne gjort oss tjenesten og uploada DVD-rip på FTP!!
Better than thou.
Bare meg som syntes Borettslaget var noe av det tåpeligste som noensinne har gått på tv?
det var litt morsomt, men veldig oppskrytt syntes jeg...
borettslaget er rett og slett genialt. flertallet i Norge er nok ikke med deg Carlo
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Sorry Carlo, det er nok bare deg Synes det er utrolig genialt jeg