Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2881
Hei!

Har nå testet beta-versjon av Windows Office 2010 og førsteinntrykket er veldig godt! Jeg har nå i en ganske lang stund ikke sett helt hva som er forskjellen mellom Office og den mye omtalte gratispakken Open Office. Det kan jeg tydelig se med Microsoft sin nyeste Office pakke. Word er forbedret, og Power Point er betydelig bedre enn impress. Ta de ferdige malene som ligger inne som et eksempel! Det ser mye bedre ut, og du har mange flere valg i Office 2010. Word er også mye forbedret. Har dog ikke fått testet ut de andre programmene som Calc, OneNote, Outlook og alle verktøyene som følger med.

Så hva sier dere, skal man kjøpe Office 2010 når det slippes ut? Er det godt nok til at folk skal kjøpe det og gå ifra Open Office? Hva er deres meninger om emnet?

Jeg kommer selv til å kjøpe den nye pakken og gå helt vekk ifra Open Office, når jeg faktisk ser hvor utbedret produktene er. Ser heller ikke helt forskjellen de gjør med Open Office, det er så "gammeldags".

Beta til Office 2010 finner dere her
Sist endret av staM; 11. mars 2010 kl. 15:52.
Jeg har også brukt betaversjonen en liten stund. Faller veldig i smak hos meg og jeg synes at ribbon menyen har fått seg et løft fra 07 versjonen. Veldig flott program så lenge man bruker det riktig. Å legge til de knappene som jeg bruker ofte på hurtigtilgangsmenyen og bruke alt+ hurtigtastene fungerer som en drøm og gjør at jeg arbeider effektivt.
Å bruke Open Office har aldri vært aktuellt for min del.

MSDN er også snille og gir meg lisens.
Ikke så veldig revolusjonerende endring fra 07, men litt "penere" og kjekke funksjoner.

Noen som vet om det er mulig å få tak i norsk språkpakke?
ja
staM's Avatar
Trådstarter
Det er sagt at norsk språkpakke ikke er tilgjengelig i beta versjonen Kan hende språkpakken for 07 vil virke i Word, idk.