Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4544
Jeg har ikke tatt i en VHS-spiller siden jeg satt å så på opptak av barne-tv, men nå skal jeg digitalisere en del VHS opptak og har en del spørsmål.

Har sett i brukermanualen til avspilleren (Phillips VR 969) og den har en RS 232 tilkobling. Kan jeg koble den til COM1 serial port 1, 9-pin male (som manualen sier den heter) på hovedkortet mitt for å få videoen som datakilde? Etter hva jeg leste i manualen virker dette som den beste måten å gjøre det på, eller er det på en annen måte dette bør kobles sammen?
http://bildr.no/thumb/559882.jpeg
RS 232 standarden har jeg aldri vært borte i før, er kabelen lagervare på min lokale elektronikkforretning eller må jeg bestille på nettet?
Hvordan fungerer dette når jeg har fått koblet det sammen og hvilken programvare trenger jeg? Har ingen betydning om det er gratis eller om det trenger lisens.

Ellers så takker jeg for tips og triks, aldri gjort dette før.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
What ?

Video via COM1 ? Tvilsomt.

Beste er nok å bruke et TV-inn kort og bruke enten Svideo eller Kompositt.
Tenkte på tv-kort jeg også før jeg tittet i manualen til spilleren. Den beskrev at man at man kunne koble PC til gjennom RS 232 porten.
http://bildr.no/thumb/559895.jpeg

Er dette gjennomførbart eller eller bør jeg gå for TVkort?
Sist endret av Rodwelt; 3. januar 2010 kl. 17:42.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
RS232 kan ikkje overføre video uansett kor hardt du prøver. Det er garatert for diagnostics eller kontroll av den. Du må ha tv-kort av et slag.
Sist endret av vidarlo; 3. januar 2010 kl. 17:48.
Okay, da misforsto jeg det som sto i manualen.
Hva slags tv-kort bør jeg anskaffe da? Trenger jeg noe annet utstyr?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Random tv-kort fungerer, såfremst det har Svideo \ kompositt inngang, og du skaffer deg en kabel fra scart -> svideo \ kompositt.

Eventuelt kan du ta det inn via tv-antenne inngang \ utgang fra spiller, men det anbefaler jeg ikke.