Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3087
Jeg er en 18 år gammel gutt som går mitt tredje år på vgs, og har ennå ikke fått inkalling til sesjon. Er det slik at ikke alle får inkalling? Jeg har svart på sjemaene de har sendt (selv sendte svaret på fristdagen) men ennå ikke fått noe brev om inakalling.. Ettersom alle kompiser har vært på sesjon bynner jeg å bli nervøs for hva som skjer med denne jævla sesjonen. Bør jeg være nervøs for at jeg ikke har fått inkalling ennå eller er det normalt at noen ikke får eller at det tar så lang tid?
Du er 1991-modell som meg, er du født tidlig på året?
Her jeg bor så var det en del som ikke skjønte hvorfor de ikke fikk innkalling. Mange skrøt også av det "Haha! jeg slipper sesjon!". Men de fikk bare innkallelse på våren istedet
l33t's Avatar
Trådstarter
er 91-modell ja.
Har ikke blitt innkalt jeg heller (født August 1991). Sikkert normalt
Jeg er 91 model, og har heller ikke fått inkallelse til sesjon.
Men det kommer sikkert etter vert :P
Hvis du vil inn i millitæret, så ring dem! Ikke sitt å vent på innkallelsen
l33t's Avatar
Trådstarter
Jeg beskymret meg først og fremt fordi jeg ikke trodde det var inkallelse på våren, men ettersom det tydeligvis er det har jeg vel ingen spesiell grunn for beskymring.
Jeg ble ikke innkallt til sesjon før 6 mnd etter jeg ble 18. Så fikk jeg innkalling til førstegangstjeneste 3 dager etter.
Ingen fare, din tid kommer.
Åhåhå! Bare vent. Jeg trodde jeg slapp jeg også, fordi jeg ikke fikk noen innkalling til sesjon.
Bare vent, de er noen sleipe jævler, så du slipper ikke unna! det er det ingen som gjør.

Og forresten, forbered deg på noen kjedelige timer. Det er noe av det kjedeligste jeg noen gang har deltatt på.
Også er det TVANG!
Jeg ble ikke innkalt før nå i november, er født august 1990.

Det virker som at det er helt tilfeldig når du blir innkalt, for flere av mine venner (av samme årgang) ble innkalt rett etter at de ble 18.
Bare vent så kommer det Måtte selv vente i nesten 6 måneder etter jeg fylte 18, ble litt nervøs selv. Er 1991 modell.
Kan jo bare ringe og stikke ned noen dager etterpå ettersom hva dere avtaler. Ingen grunn til bekymring. Jeg er født i mars og ble kaldt inn i slutten av oktober... Og om du ikke vill inn i forsvaret, ja da sier du at du ikke er motivert.. 2 av 10 blir kalt inn til førstegangstjeneste, og de bruker ikke penger på noen slappe umotiverte freaker.
Sitat av thh Vis innlegg
Kan jo bare ringe og stikke ned noen dager etterpå ettersom hva dere avtaler. Ingen grunn til bekymring. Jeg er født i mars og ble kaldt inn i slutten av oktober... Og om du ikke vill inn i forsvaret, ja da sier du at du ikke er motivert.. 2 av 10 blir kalt inn til førstegangstjeneste, og de bruker ikke penger på noen slappe umotiverte freaker.
Vis hele sitatet...
Faktisk så tilsier mine erfaring det stikk motsatte. Da min bror skulle inn i militæret som en ung motivert person, han skulle inn i oktober og i juli fikk han beskjed at han ikke fikk plassen alikevel. Men samtidig med dette fikk kameraten hans som studerer i utlandet og var ikke motivert i det hele tatt, innkalt til førstgangstjeneste og han måtte sende mange e-mails og mange telefoner senere slapp han heldigvis unna. Men det viser at de faktisk bryr seg om å få inn de umotiverte freakene.
Jeg er 18 og født 28.04.1991 Har ikke fått noe jeg xD
eller fikk et brev en gang om at jeg skulle inn på en nettside men det glemte jeg helt bort.
Sitat av Reguslol Vis innlegg
Faktisk så tilsier mine erfaring det stikk motsatte. Da min bror skulle inn i militæret som en ung motivert person, han skulle inn i oktober og i juli fikk han beskjed at han ikke fikk plassen alikevel. Men samtidig med dette fikk kameraten hans som studerer i utlandet og var ikke motivert i det hele tatt, innkalt til førstgangstjeneste og han måtte sende mange e-mails og mange telefoner senere slapp han heldigvis unna. Men det viser at de faktisk bryr seg om å få inn de umotiverte freakene.
Vis hele sitatet...
Litt liten samplesize for at å si noe da..
Er født i Januar, 91. Var på sesjon for et par dager siden. Tar tid serru (:
Jeg er også 91-modell, og jeg ble innkalt i fjord. Skal i militæret til høsten, og jeg fylte 18 i April.
jeg ble født i juni, ble innkalt til sesjon for litt under en måned siden. Jeg skal inn den 9. desember.
gleder meg litt :P

men jeg tror nok du blir innkalt en eller annen gang. er bare å smøre seg inn med tolmodighet.