Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1919
Hei eg har en samsung pc som skrur seg av kvar gang eg skal spille.. Uansett hvilket spill det er, jeg spillte "Plague Inc" Det er ikke krevende i det hele tatt og pcen min skrudde seg av men den klarer å spille spill som World of Warcraft i timesvis uten å skru seg av.

Det er en laptop og den skrur seg av som om strømmen gikk.. Sjekka litt opp i event loggen men er ikke så smart innen data men her er det som sto på kritisk feil:
41 Kernel power.
Vet ikke om det har noe å si men det er ikke et varme problem siden jeg spillte Plague inc i 1 minutt så skrudde den seg av.
Plis hjelp meg.
Er PC-en din veldig varm? Kjører vifta di for fult hele tiden, eller kjører den ikke i det hele tatt?

Prøv å koble ut batteriet og bare ha i laderen, se hva som skjer.
Det er ikke varmen som er problemet, og jeg kan ikke ta ut batteriet det er innebygd så jeg er ganske fucked.
Gjetter at viften(e) er full av støv, noe som fører til overoppheting ved cpu/gpu intensive spill.

Og ja, det kan skje fort hvis gpu vifta nesten ikke snurrer pga støvet.

De fleste pc'er har default bios instillinger som skrur av pc'en før den blir stekt.

Åpne pc'en og blås ren viften(e) med trykkluft på boks så vil jeg tro at det er gode muligheter for at ting ordner seg.
Sist endret av Beron; 1. november 2014 kl. 21:05.
Det kan desverre ikke vere vifta, dette har skjedd siden dag 1 med pcen :/
Reklamer på den.
EDIT: Den skur seg faktisk av på noen FLASH games også, altså spill som er innpå 123spill.no F.eks. Jeg skulle spille et bilspill når jeg satt på skolen og den skrudde seg faen meg av :S Det kan ikke vere varme problem.
Det kan nå være et problem med at den blir for varm selv om du spiller flash spill da vel. Viftestøv er viftestøv, samma hva.

Men som Mkvarner sa, siden dette har vært et problem siden dag 1: Reklamer den.
Har du muligheten til å overvåke hvor mye CPU, GPU og RAM som benyttes under spill?

Siden WoW fungerer, men ikke andre spill, så ser du på hvor forskjellen ligger i belastningen.
Og du vil da kunne finne ut hvor problemet kan være. Trolig enten GPU eller RAM.
Har vel lite å si all den tid det er snakk om hardware-feil. Lever inn på reklamasjon.
Jeg vil kanskje virke helt noob på grunn av dette men "Reklamasjon"? Er det det samme som å sende den på reperasjon? @daniel

Jeg kan sikkert det @blackkoz men vet du om noen programm som kan gjøre slike ting?
Sist endret av dalken; 2. november 2014 kl. 03:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Reklamasjon vil si å ta i bruk klagerettighetene dine, da maskinen din ikke fungerer slik som den skal, og dette er grunnlag for å klage.

Speedfan funker greit for å logge temp
Sist endret av Fleff; 2. november 2014 kl. 03:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Reklamasjonsretten som følger av forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist. I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett, men dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år, kan du klage i inntil fem år. Dette vil gjelde for eksempel tv, pc og mobiltelefon.
Vis hele sitatet...
Med andre ord kan du klage til selger på problemet, så må de ta den inn på reparasjon.