Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 778
OK så jeg har vindus shoppa på komplett og satt sammen en pc jeg vil bygge, forhåpentligvis. Problemet er at jeg aldri har gjort det før, så før jeg går å bruker en hau med penger på noe som kanskje ikke fungerer sammen kom jeg hit. I håp om at dere kan sette meg på riktig spor. Kan bruke opp til 20k, men under det er hjertelig velkommen. Vel her er lista jeg satt sammen:

https://www.komplett.no/k/shoplist.a...4-C80DF2F033B4

Takk for alle svar
Sist endret av Pcnoob1993; 11. august 2014 kl. 01:18.
Bytt hovedkort, du kan få noen finne gaming hk eller ws hk med 2011 socket men det du valgte er for 2x cpu. Er på telefon så får ikke sjekka noe særlig
Kan ikke hjelpe deg nå, men å kjøpe den maskina du har satt opp blir å brenne tusenlapper. Du har fremdeles en god del å lære
Trådstarter
4 0
Bytte hovedkort ok. Har du noen anbefalinger? Hehe, ja regnet litt med det;P var derfor jeg kom hit før jeg bestilte. Er som sagt ukjent farvann hele pc bygginga, men kom gjerne med tips om hva jeg burde bytte for å få mest ut av pengene.
Hva skal du bruke den til; Trenger du en så kraftig prosessor og ikke et bedre skjermkort?

Her er en litt mere balansert liste:

Finn et kabinett du liker, kanskje du vil ha sleevede kabler (Corsair har til den PSUen), samt noen ekstra stille vifter.

EDIT; Dette kabinettet kunne passet bra
Sist endret av Fekillix; 11. august 2014 kl. 12:39.
Trådstarter
4 0
Se der ja, vel jeg holder på med en del musikk. Den pcn jeg har nå har fungert fint, men begynner å henge litt etter. Derfor tenkte jeg at en god prosessor var svaret. Har også lyst å sette opp en pc som kan takle spill som er relativt nye. Behøver ikke makse grafikken men en stabil fps bryr jeg meg mest om. Men det du satt opp der var jo ikke galt pris messig. Takler det rome 2 f. Eks? Eller Arma 3?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Pcnoob1993 Vis innlegg
Se der ja, vel jeg holder på med en del musikk. Den pcn jeg har nå har fungert fint, men begynner å henge litt etter. Derfor tenkte jeg at en god prosessor var svaret. Har også lyst å sette opp en pc som kan takle spill som er relativt nye. Behøver ikke makse grafikken men en stabil fps bryr jeg meg mest om. Men det du satt opp der var jo ikke galt pris messig. Takler det rome 2 f. Eks? Eller Arma 3?
Vis hele sitatet...
Det der har nesten det saftigste grafikkortet du får kjøpt til en "vettig" pris.

Hvis du skal drive med lyd så er jo lydkort å foretrekke i tillegg en usb DAC.

Og du kan evnt. bytte til et AMD r9 290x og spare noen kroner.

Da satt jeg sammen en skikkelig godpc. Man kan nesten si at det er en pc for overklassen innenfor middelklassen. Et slags kompromiss som gjør at man får det beste i fra to verdener: kvalitet og at man sparer noen grunker.

https://www.komplett.no/k/shoplist.a...A-ACB26181927D
Sist endret av uaexed; 11. august 2014 kl. 14:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
4 0
Ok, men det er fint å vite. Har et studio lydkort i pcn hjemme som jeg tenkte å flytte over. Er av ganske god kvalitet. Men kan hende jeg går for det oppsettet der om det er å anbefale !?