Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 6131
Har en subutex 2 mg jeg har tenkt å teste ut. Har ingen opiaterfaring, utenom paralgin forte. Blir relativt godfjern på bare 1 pille av disse. Så har nok relativt lav tolereanse. Har høy toleranse på benzo, vet ikke om det har noe å si.
Lurer på om noen kan hjelpe meg med litt veiledning så jeg får en best mulig opplevelse ut av det?
Vurderer startdose på 0,1 g, jeg er relativt liten av vekt. Hvordan høres det ut?
Burde jeg snorte det eller ta det under tunga? Hvorfor svelges ikke tablettene egentlig, har fått med meg at alle snorter dem eller tar de under tunga.
Hva kan jeg gjøre for å unngå å bli kvalm og kaste opp? Funker det å ta postafen eller afipran piller på forhånd? Burde man spise først?
Kan det være lurt å ta en valium eller rivotril på forhånd (lest at noen bruker benzo i kombinasjon mot kvalme?), eller er det sånn at jeg burde styre helt unna å kombinere første gang.

Takker for alle råd og innspill!
Du kan bli kvalm av å ta det under tunga, etter som smaken kan komme over hele tungen din. Hvis du har liten toleranse, så bør du helst bygge deg opp i mot dem 2 grammene du har, og se når det fungerer. Hvis du er redd for å kaste opp, bør du holde deg nærme toalettet. Hvis du har noe som Paracet eller Ibux, kan du ta det for å styre kvalmen litt.

Knock yourself out!
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Begynn med 0,5mg (1/4 av det du har). Vent 45-60 min før du redoserer, siden subutex bruker veldig lang tid på å nå full effekt. Jeg bruker å snorte tabletten. Den er så si 100% vannløselig og er ikke ubehagelig å få opp i nesen, men det ser du selv.

Og kvalmen kommer ikke av smaken, men av at det er et opioid. Det er vanlig å bli kvalm av slike midler, særlig ved høyere doseringer.
Bare på kjøre på med benzo værtfall, går ikke ann å (dødelig) overdosere på sub. Folk opplever sub veldig forskjellig, noen får det jævlig chillern et døgn mens andre henger over dassen.. Fordelingen er ca 50/50 vil jeg tippe.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Bare på kjøre på med benzo værtfall, går ikke ann å (dødelig) overdosere på sub. Folk opplever sub veldig forskjellig, noen får det jævlig chillern et døgn mens andre henger over dassen.. Fordelingen er ca 50/50 vil jeg tippe.
Vis hele sitatet...
At det er vanskelig å ta en dødelig overdose på subutex alene er rett, men det finnes flere tilfeller hvor folk har blandet subutex/suboxone med f.eks benzo, alkohol, o.l. og endt 6 fot under jorden.
▼ ... over et år senere ... ▼
Yoyo Freaks!!!!

Er en svært erfaren inne rusverden, har holdet på i 20 år. Alltid hatt full kontroll uansett storr, eier egen leilighet, jobb, god økonomi. Favorittene har vært noe pille, en del speed og hasj.

Det er ett område jeg trenger svar,,,, skal igjennom en del tunge følelsesmessige ting iht.dama nå, og trenger og dope meg for å diskutere.

Med min erfaring, har jeg alltid brukt veldig mange stoffer og føler jeg vinner i lengden i forhold til at det gir meg positiv energi i det lange løp. Har alltid kjørt intligent bruk.

Har tilgang på subutex,,, er det like farlig og bruke som heroin??
Trenger subutexen for en periode.... Er det noen fare for å havne på minuskjøret om jeg bruker det hensiktsmessig noen ganger innimellom.
Fare for sprøytekjøret, i forhold til erfaren personlighet iht. rus/dop?

Noe gull og finne på å spore av med subutex en gang i blant, når min verden er som skrevet over.
Sist endret av Hans Majested; 14. april 2018 kl. 19:18.
De påvirker opioidreseptorne begge to, så om du bruker ofte nok til å bli avhengig er det en stor fare.

Om du klarer å kontrollere bruken til et par ganger /mnd går det som regel fint.

Klarer dog ikke å se hvordan du skal bruke opiater hensiktsmessig dersom du ikke gjør det for å lindre fysiske smerter, eller diarè.

Vil heller ikke anbefale å bruke i følelsesmessig tunge perioder, da trangen for å bruke mer/oftere gjerne blir forsterket.
Sist endret av SkammeligNykter; 14. april 2018 kl. 19:26.
Minus er mye verre, da med tanke på både avhengighet og dødelighet. Du dør ikke av rekreasjonell subutex med mindre du forsøker å ta livet ditt eller blander med andre medikamenter.

Buprenorfin, virkestoffet i subutex, er et opioid og er derfor avhengighetsskapende. Det er riktignok "vanskeligere" å hekte seg på enn de fleste andre opioider grunnet lang onset, lang halveringstid og begrenset rusvirkning ved opparbeidet toleranse. Dersom du til vanlig er ansvarlig med rusmidler, og er deg bevisst faremomentene så burde det gå helt fint.

Dersom du ikke har toleranse bør du starte doseringen lavt. Det er veldig lett å bli spysjuk på dette, og grunnet den lange halveringstiden vil du være sjuk lenge. Slettes ikke uvanlig å ligge over dassen 24 timer i strekk.

De fleste foretrekker å sniffe subutex. Du kan også ha den under tunga, ta den rektalt eller injisere den. Ikke svelg den, da buprenorfin taes dårlig opp gjennom magen. Vil anbefale deg å sniffe den, og ikke redoser før det er gått 1,5 timer; da du risikerer at første dose ikke er kommet skikkelig i gang enda.
[quote=stranger;3435671]onset /QUOTE]

Noen som vet hva dette ordet betyr?
Onset = tiden fra du inntar et stoff til du får effekt.
Hvis du tar intranasalt, slik jeg anbefaler, husk at less is more med subutex!
Upplever mye sterke eufori ved lavere doser. Hoyre blir det bare mer sederende, mener jeg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Litt off topic, men øynene mine sklir helt igjen på subutex - selv i små doser, noen som har noen tips? Koffein/amf?
Hvis du er opiat-naiv/null toleranse:
Skrap av 0,4 ca og dra nasalt. To timmer senere er du gud.

Less is more med sub, i hvertfall etter min erfaring.
Off topic, men sniffer folk Suboxone, også?
Blir man ikke dritdårlig, da?
Sitat av Weiland Vis innlegg
Off topic, men sniffer folk Suboxone, også?
Blir man ikke dritdårlig, da?
Vis hele sitatet...
Funker fint det.
Sitat av travaxa Vis innlegg
Funker fint det.
Vis hele sitatet...
Jeg trodde man.ble dårlig av det motstoffet?
De kan.ikke skytes og.sniffes, trodde jeg.
Også må de inneholde mye søtstoffer og dritt?
Kan ikke skytes nei (såvitt jeg veit), men sniffe funker jevlig bra
Anonym bruker
"Tjukk Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Suboxone inneholder dette "motstoffet", ikke subutex. Det er når du skyter at du blir dårlig av suboxone.
De jeg kjenner som bruker det snorter det.
Jeg bare skraper av bitte litt slik at den blir en latterlig liten liner. ikke ta mer enn 0,5mg på første forsøk hvis du snorter og ikke har toleranse.

Bruk mg-vekt for å være sikker på doseringer av et så potent stoff, 0,1g vekt er ikke godt nok.
Hvordan gikk det TS?
Sniff 0,5mg max, ellers er det spysjuke i vente.


s