Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1553
Er det noen som har prøvd å eksperimentere litt med kjøre pc'en sin uten kabinett?

Skal tilbake til USA i januar for å fullføre skoleåret mitt, og jeg fikk inderlig lyst til å få med meg pc'en min som jeg kan bruke som en slags "stasjon" ved skrivebordet mitt. Vil også ha en skjerm som jeg kan henge opp på veggen bak, noe jeg kjøper i USA.

Oppsettet mitt er et helt standard i5-2500k oppsett, med gtx 560ti. Skal brukes for det meste til skolearbeid, og ellers litt surfing.

Så - er det noen som vet om jeg bare kan ha pc'en min slik som på bildet under?

[CENTER]http://img.techpowerup.org/090926/DSC_0116.jpg[/CENTER]
Går nok fint det. Men hvorfor ikke bare kjøpe ett kabinett der borte, så skrur du det sammen da. Koster jo en slikk og ingenting.
Skal ikke være noe problem, men om du er den typen person som søler brus hele tiden så kan det fort bli dyrt.
Trådstarter
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Skal ikke være noe problem, men om du er den typen person som søler brus hele tiden så kan det fort bli dyrt.
Vis hele sitatet...
Billigste ATX-kabinettet jeg fant koster 35$. Dessverre litt stort :/

Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Skal ikke være noe problem, men om du er den typen person som søler brus hele tiden så kan det fort bli dyrt.
Vis hele sitatet...
Verken søler eller drikker mye brus, men om jeg er heldig så får jeg stappet hele maskinen i en skuff sånn at jeg slipper å risikere noe slikt. Får i verste fall ta noen pappesker rundt pc'en.
Sist endret av MBTI; 29. desember 2013 kl. 21:16.
Sitat av MBTI Vis innlegg
Billigste ATX-kabinettet jeg fant koster 35$. Dessverre litt stort :/



Verken søler eller drikker mye brus, men om jeg er heldig så får jeg stappet hele maskinen i en skuff sånn at jeg slipper å risikere noe slikt. Får i verste fall ta noen pappesker rundt pc'en.
Vis hele sitatet...
Sett den i en skuff med luftemulighet i så tilfelle da. Og ja, å kjøre uten kabinett fungerer helt flott.
Et problem er jo støv. Så da kan det være lurt å blåse den fri for støv en gang iblant.
Det går helt fint å ha maskinen slik, selv har jeg et hovedkort oppskrudd på en vegg på mekkeverkstedet mitt slik at jeg har enkel tilgang for å teste deler i en fungerende maskin.
Trådstarter
Da pakker jeg ned PC-delene i løpet av uken, så får jeg se hvordan det fungerer om noen ukers tid.
har vært borte i en pc som servet et helt lan for 15 brukere, denne var bygget ned i en sko eske og levde ca 3.5 år før den tok kvelden

en bekjent som hadde denne
Kan du ikke bare kjøpe et kabinett? Det er da ikke dyrt.
Hvis du kan så selger du her. Jeg har aldri hørt om noen som sleper med stasjonære til USA.
I USA kan du kjøpe ett plastkabinett etter behov for småpenger. Det er jo ikke noe vits med kabinett
som veier 17 kilo med blylegert stål i bunnen.
Ta med tastatur og mus.
Hvis du går på ebay og søker etter "refurbished" så pleier det å dukke opp greie tilbud
på fabrikkreparerte maskiner med typisk 90 dager garanti.
Jeg støtter Jim114 i dette med "refurbished" søk på ebay da det er masse bra å hente der, samt at når du først er i usa så slipper du jo toll og frakt på produktene og du får dem mye billigere

samt at du også har craiglist i usa hvor du kan finne mye bra og billigt