Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  368 51123
Sitat av shittrønder Vis innlegg
Hva må jeg ut av med penger for ei maskin som kjører DayZ SA? Uten skjerm, tastatur og mus. Klarer jeg meg med 6000? Har en lappert nå, men tenkt lenge på ei oppgradering til en stasjonær. (Forsåvidt når første DayZ kom ut)
Vis hele sitatet...
Min kone kjører dayz fint på sin laptop. En Multicom Xishan W370E
Og jeg klarer å kjøre det tilsvarende fint på min gamle stasjonere med en q6600 (stock), 4Gb ram og et radeon 4780.

Men et budsjett på 6k så vil du få en maskin som fint vil klare å kjøre spillet.

*edit*
Angående combat logging og server hopping så er det en løsning som virker. En karakter pr server. Done deal. Takk meg senere.
Sist endret av MasterCorruptor; 29. desember 2013 kl. 19:40.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Combat logging altså? Det kommer også.
Vis hele sitatet...
Spørsmålet er jo hvordan de løser det.

Sitat av MasterCorruptor Vis innlegg
Angående combat logging og server hopping så er det en løsning som virker. En karakter pr server. Done deal. Takk meg senere.
Vis hele sitatet...
Du har nok misforstått hvordan public hives fungerer.
Sist endret av Mkvarner; 29. desember 2013 kl. 20:01.
.

*edit*
Angående combat logging og server hopping så er det en løsning som virker. En karakter pr server. Done deal. Takk meg senere.[/quote]

Hehehe, du aner ikke hva du prater om! Det var jo når privat hives litt av sjarmen til dayz ble borte. Ikke noe var som følelsen før når du gikk inn på en server og fant ett helt ødelagt chopper. som du senere bruker 12 timer på å reparere. Da privat hives kom ble det jo adda 500 vechiles+ på serverne med fult av custom dritt.
Er ikke relatert til nyheter om dayz, men føler tråden har sporet av for en stund siden, laget en liten video snutt av plasser i cherno jeg har vært

http://www.youtube.com/watch?v=A0tqjEE_rTw

for dere som ikke har fått komt dere nord enda.
Game disconnected
pokemon's Avatar
Hvorfor er det ingen zombier? kommer det flere etterhvert?
Det er en del zombier i byene og småsteder, ikke like mye som på DayZMOD tho.
Sitat av pokemon Vis innlegg
Hvorfor er det ingen zombier? kommer det flere etterhvert?
Vis hele sitatet...
"We absolutely plan to have more zombies. To cope with the current total dynamic entity count of over 10000 we have had to make a great deal of optimizations. If loot is completely removed, we can easily run 4000 zombies in our debug builds. In the new year we will be optimizing the way we handle dynamic objects (such as loot) a great deal more which should give us significant savings - but the change was considered too risky to be done prior to alpha launch. If we had problems, we would have delayed the project further by months."

http://dayz.gamepedia.com/DayZ_Standalone#More_Zombies
Dette med å exite når man dauer er vel hovedsaklig pga respawn ikke funker(hvertfall ikke for alle)

Jeg opplever noen som blir liggende et minutt max, og deretter forsvinner liket. Mens, desverre, de fleste pleier å exite innen 5-10s.

Når jeg dør(av en annen spiller) så venter jeg med å exite intill det har gått 1-2min(avhengig av hvor langt unna morderen min er) Dette pga respawn hos meg funker fint lite.. dvs ikke i det hele tatt. Står bare stuck i loading.(ja, har forsøkt opptill flere ganger)

btw, jeg og noen mates, handcuffa en dude som kom innom poltihuset ved balota. Grunnen til handcuffsa var for å teste ut bloodtransfusion, og det funka. Dette gjorde vi på en annen fyr og. Handcuffa han osv osv.. mot slutten, da m8'n min sku slippe han løs, oppdaget han at keys'a var vekk. Da vi fortalte fyren vi hadde handcuffa, at vi ikke hadde nøkler, så begynte han å "grine" og si "oh no, pls don't leave me. Can you shoot me?" osv.. Ga han et nakkeskudd, og 5min etter møttte vi på han igjen. Men nok om det.

Liket til han vi møtte like etter, var fremdeles der vi drepte han.
Respawn funker som sagt sikkert for noen, mens det er verre for andre.

Fikk en feit bøg i går. Satt i ei høyblokk ute på en altan. Satte meg intill altan veggen og crouchet. Character min sklir da ut i løse luften og dælje ned 20m. DEAD! Hadde så og si ALT av loot. Buhu!

En ting til om politihuset. I andre etasje, så kan man stå inntill veggen en spesifikk plass, på en "spesiell" måte. Vil ikke røpe hvordan, fordi man får en "wallhack" hvor du kan se hele balota. Bruker ikke denne bugen, nei. Så obs obs når du beveger deg mot balota prison. Sjekk nøye veggene om du kan se characters glitche litt gjennom veggen.
Er det bare jeg som dreper meg selv når jeg er fully geared og har hatt det en stund ? siden der ikke er noe lategame, og drepe bandits I balota blir kjedelig etter hvert så finner jeg fresh spawns, gir dem alt gearet mitt om dem vil ha det, og så ber jeg dem om og drepe meg.

Vurderer og gå tilbake til epoch en stund, men er ikke helt sikker enda. er lite og gjøre I SA atm, utrolig gøy men lite content atm. Er jo alpha så det er ikke så rart.
Jeg og et par kompiser fant en en militær-jeep i midten på kartet. Jeg greier ikke huske hva stedet het siden vi kjørte bort derifra og krasjet med et tre kort tid etterpå.. :/
Sist endret av Enus; 30. desember 2013 kl. 18:24.
Er det vehicles i spillet enda?
Sitat av Oatre Vis innlegg
Er det vehicles i spillet enda?
Vis hele sitatet...
Trodde ikke det men...
SA ble litt kjedelig etter noen timer, så har begynt å hjelpe fresh spawns nå. Camper for tiden Balota også, da for å drepe bandits.

Noen som har gode forslag på steder man finner long Scopes? Har funnet to, ende var ødelagt og det andre var bugga i veggen.
Sitat av Enus Vis innlegg
Jeg og et par kompiser fant en en militær-jeep i midten på kartet. Jeg greier ikke huske hva stedet het siden vi kjørte bort derifra og krasjet med et tre kort tid etterpå.. :/
Vis hele sitatet...
Vechiles er ikke i SA enda, så det er umulig.

Sitat av Pancamo Vis innlegg
SA ble litt kjedelig etter noen timer, så har begynt å hjelpe fresh spawns nå. Camper for tiden Balota også, da for å drepe bandits.

Noen som har gode forslag på steder man finner long Scopes? Har funnet to, ende var ødelagt og det andre var bugga i veggen.
Vis hele sitatet...
Military tents ved balota og NWAF
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Vechiles er ikke i SA enda, så det er umulig.
Vis hele sitatet...
Jo faktisk så er det i gamet men du må være på samme server som rocket2gunz.

jeg spilte med dean hall og noen av vennene hans i forrigårs og da fant vi helikopteret som står i skogen et sted. Fløy det i nesten to timer før jeg hoppa ut Husker ikke helt hvor det sto men rocket2gunz sa det var der på alle serverne men at det var vanskelig å fly. Var oppi det nye stedene i nord et sted
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av FatMan Vis innlegg
Jo faktisk så er det i gamet men du må være på samme server som rocket2gunz.

jeg spilte med dean hall og noen av vennene hans i forrigårs og da fant vi helikopteret som står i skogen et sted. Fløy det i nesten to timer før jeg hoppa ut Husker ikke helt hvor det sto men rocket2gunz sa det var der på alle serverne men at det var vanskelig å fly. Var oppi det nye stedene i nord et sted
Vis hele sitatet...
Pics or it didn't happen.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Pics or it didn't happen.
Vis hele sitatet...
Fikk bare et fattig bilde når vi sto utenfor og kødda. http://i.imgur.com/3tmmVl2.jpg

Som du ser er det et little bird, men funka ikke å skyte med det eller noe. Det fløy også veldig sakte. Var ganske fattig og nesten like fort å gå tror jeg, rokcet2gunz sa de skulle fikse det så fort han var ferdig med å gå mount everest
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
I can tell this is a shop by the pixels. Men du skal ha for efforten da. Haha skulle ønske det var et kjøretøy ingame, er drittlei av å gå.
Har ikke sett noe til helikopter men jeg og crewet mitt har funnet jeep, boble og en crosser idag. Crosseren stoppet etter 100 meter, tror den fikk feil. lol
Drivingmode var vel ikke den beste men kult at det går ann hvertfall!

Håper bare de får fiksa buggsa snart. Kan jo fanken ikke klatre i stiger uten at man faller ned og dauer.. -_-
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Neinei det er ikke shopp jeg lover, her er et suuupershitty bilde rocket2gunz sendte meg på snapchat. Tok og croppa ut resten av bildet etter jeg screenshotta. http://i.imgur.com/GVNjYd4.jpg
Hvorfor har Dean Hall deg på snapchat? Og det bildet der ser ikke ut til å være fra snapchat, det er jo en screenshot. Sist jeg sjekket kan man ikke ta screenshots og sende de som snaps.
Sist endret av Xernox; 31. desember 2013 kl. 00:58.
Keepchat og Snapshare.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Keepchat og Snapshare.
Vis hele sitatet...
Så han valgte heller å overføre bildet til telefonen sin, innstallere snapshare også sende bildet istedenfor å bare ta et bilde med telefonen?
Sitat av Xernox Vis innlegg
Så han valgte heller å overføre bildet til telefonen sin, innstallere snapshare også sende bildet istedenfor å bare ta et bilde med telefonen?
Vis hele sitatet...
Haha, faen for en jelly hater du ble a.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hvorfor har Dean Hall deg på snapchat? Og det bildet der ser ikke ut til å være fra snapchat, det er jo en screenshot. Sist jeg sjekket kan man ikke ta screenshots og sende de som snaps.
Vis hele sitatet...
Fordi jeg spiller mye med han, jeg var faktisk en av de første i verden som prøvde dayz-modden fordi jeg spilte mye arma 2 med Dean for et par år siden.
Bildet fikk jeg på snapchat, så vet ikke om han overførte det fra PC'en som et screenshot eller bare tok bildet av skjermen.
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Haha, faen for en jelly hater du ble a.
Vis hele sitatet...
Ble bare mistenkelig etter første bildet han la ut. Det helikopteret ser skikkelig fake ut. Ingen skygge og den står helt feil i forhold til veien.
Sist endret av Xernox; 31. desember 2013 kl. 01:12.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Xernox Vis innlegg
Ble bare mistenkelig etter første bildet han la ut. Det helikopteret ser skikkelig fake ut. Ingen skygge og den står helt feil i forhold til veien.
Vis hele sitatet...
Det er i alpha da, hva forventer du av skygger o.l? Dean sa de skulle adde det så fort de ble ferdig å reworke modellene.
Hvorfor den står mongo vet jeg ikke, kan være fordi jeg har veldig høy FOV.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Det er i alpha da, hva forventer du av skygger o.l? Dean sa de skulle adde det så fort de ble ferdig å reworke modellene.
Hvorfor den står mongo vet jeg ikke, kan være fordi jeg har veldig høy FOV.
Vis hele sitatet...
Etter ett år med utvikling forventer jeg skygger på en så basic ting ja. Har han fjernet alt fra Arma2 og reworker eller?
Skuffet over at det er helikopter ingame, da blir jo baser like bortkasta som på modden.
Sist endret av Xernox; 31. desember 2013 kl. 01:16.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Xernox Vis innlegg
Etter ett år med utvikling forventer jeg skygger på en så basic ting ja. Har han fjernet alt fra Arma2 og reworker eller?
Skuffet over at det er helikopter ingame, da blir jo baser like bortkasta som på modden.
Vis hele sitatet...
Ett år er faktisk veldig kort tid når det kommer til spillutvikling. De fleste store studioer bruker 2-3 år på å ferdigstille spill, og med tanke på at Rocket og teamet hans er ganske lite i forhold til de store spillstudioene synes jeg de har fått gjort mye på så kort tid.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Ett år er faktisk veldig kort tid når det kommer til spillutvikling. De fleste store studioer bruker 2-3 år på å ferdigstille spill, og med tanke på at Rocket og teamet hans er ganske lite i forhold til de store spillstudioene synes jeg de har fått gjort mye på så kort tid.
Vis hele sitatet...
Nå lager de ikke et helt nytt spill heller. De har et ferdig spill fra før som de modifiserer. Får håpe det går litt fortere nå som de har tjent en god del penger. De får også hjelp fra Bohemia gjør de ikke?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Xernox Vis innlegg
Nå lager de ikke et helt nytt spill heller. De har et ferdig spill fra før som de modifiserer. Får håpe det går litt fortere nå som de har tjent en god del penger. De får også hjelp fra Bohemia gjør de ikke?
Vis hele sitatet...
Jo, de får låne endel devs fra Bohemia, men de gjør faktisk veldig store forandringer på motoren. De har blant annet skrevet om hvordan serveren behandler objekter og players, dette er ting som tar tid og må testes mye før det kan releases. Fortsatt en lang veg å gå tho
Det første bilde er shoppa. Hva faen, helikopteret er jo helt fucked. Hvis det ikke er shoppa er det andre bildet HVERTFALL fake. Jeg ser med en gang at det bilde er fra modden/ARMA 2 også har du lagt til det nye toolbaren. Fake så det griner!

Kom med noen ordentlige bevis før du sier at var en av de første som spilte modden.
Hvorfor klippa du vekk snapchat greiene?
Sitat av Oatre Vis innlegg
Det første bilde er shoppa. Hva faen, helikopteret er jo helt fucked. Hvis det ikke er shoppa er det andre bildet HVERTFALL fake. Jeg ser med en gang at det bilde er fra modden/ARMA 2 også har du lagt til det nye toolbaren. Fake så det griner!

Kom med noen ordentlige bevis før du sier at var en av de første som spilte modden.
Hvorfor klippa du vekk snapchat greiene?
Vis hele sitatet...
Ja, om han hadde klart å shoppe inn et jævla helikopter greier han vel også å shoppe et jævla snapchat merke ? Kjenner jeg blir mektig irritert av dere trolls/haters atm...
Seriøst fatman? Tar du deg virkelig tid til å tulle sånn som du gjør med folk på forumet her?

Er både sjokkert og skuffet.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Danitello Vis innlegg
Seriøst fatman? Tar du deg virkelig tid til å tulle sånn som du gjør med folk på forumet her?

Er både sjokkert og skuffet.
Vis hele sitatet...
Jeg håper inderlig ikke noen tok det jeg skrev seriøst? Var da to ganske åpenbare bildemanipuleringer.
Jeg prøvde bare å gjøre narr av de luringene som sitter på et forum på nettet og juger om at de har funnet vehicles o.l uten å poste så mye som et screenshot av det. Beklager om noen faktisk trodde på postene mine, det var et forsøk på å være sarkastisk. [COLOR="PaleTurquoise"]alle som trodde på det må være dumme uansett[/COLOR]
Du dreit deg ut FatMan. Lystløgnene oste ut av deg, og du stoppet ikke heller før du visste du hadde blitt avslørt.
Ellers enig at oddsen for at du var venn med Dean Hall på snapchat osv er liten, men her inne velger jeg å stole på medfreaks jeg ikke kjenner i real life.

Fiasko av en spøk i hvert fall.
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Ja, om han hadde klart å shoppe inn et jævla helikopter greier han vel også å shoppe et jævla snapchat merke ? Kjenner jeg blir mektig irritert av dere trolls/haters atm...
Vis hele sitatet...
Føler du deg dum nå da? Må ikke tro blindt på alt som blir skrevet.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Obster Vis innlegg
Du dreit deg ut FatMan. Lystløgnene oste ut av deg, og du stoppet ikke heller før du visste du hadde blitt avslørt.
Ellers enig at oddsen for at du var venn med Dean Hall på snapchat osv er liten, men her inne velger jeg å stole på medfreaks jeg ikke kjenner i real life.

Fiasko av en spøk i hvert fall.
Vis hele sitatet...
Dere ble jo ganske sure, så jeg vil ikke si det var en fiasko. Hvis du helt ærlig tror jeg prøvde å overbevise dere om at jeg kjenner Dean og fortsatt kaller han "rokcet2gunz" vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte. That said er det nok ikke så vanskelig å få kontakt med dean, ettersom han er såpass aktiv i forskjellige communities. At du kaller dette en lystløgn er litt morsomt, da det impliserer at jeg har glede av å bli trodd av random folk på et forum.

Sitat av Xernox Vis innlegg
Føler du deg dum nå da? Må ikke tro blindt på alt som blir skrevet.
Vis hele sitatet...
Aldri hørt om å spille med?
Sitat av FatMan Vis innlegg
Jeg håper inderlig ikke noen tok det jeg skrev seriøst? Var da to ganske åpenbare bildemanipuleringer.
Jeg prøvde bare å gjøre narr av de luringene som sitter på et forum på nettet og juger om at de har funnet vehicles o.l uten å poste så mye som et screenshot av det. Beklager om noen faktisk trodde på postene mine, det var et forsøk på å være sarkastisk. [COLOR="PaleTurquoise"]alle som trodde på det må være dumme uansett[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Neida.. Min beskjed var noe tullete den og
kan noen admins rydde opp i denne tråden nå? kjenner jeg ble mektig irritert av 2 sider med bs.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Noen som vil hooke på dayZ til helgen?
Har nyttårskalas på fredag men resten av helgen er jeg ledig
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av SilentKick Vis innlegg
Har nyttårskalas på fredag men resten av helgen er jeg ledig
Vis hele sitatet...
Okei, sender deg PM hvis det blir noe av. (jobb osv)
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Noen som vil hooke på dayZ til helgen?
Vis hele sitatet...
Kan mest sannsynlig joine i helgen jeg, hadde vært koselig å spille med noen medfreaks
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av AdmiralSkog Vis innlegg
Kan mest sannsynlig joine i helgen jeg, hadde vært koselig å spille med noen medfreaks
Vis hele sitatet...
Supert! Sender deg PM når det nærmer seg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Må få tråden opp å gå igjen.

Jeg har blitt sinnsykt paranoid i spillet. Er greit geara opp med våpen og klær osv, og har bare leitet etter medical ting på vei sørover fra flystripa i nord. Epi-pen, morfin, bloodbag, saline bag, kanyler, og slikt.

Men fy søren, hver eneste gang jeg ser en annen spiller fyrer de av et skudd mot meg på mange hundre meters avstand. De vil helt klart ikke samarbeide, og satser på KoS. Hva skjer med det? Er det sååå fett å spille DayZ alene? Er på vei sørover for å hjelpe bambis å komme i gang, resten av mappet kryr av folk som tror de spiller CoD alle-mot-alle?

Skulle gjerne spillt med noen som har andre hensikter.
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Må få tråden opp å gå igjen.

Jeg har blitt sinnsykt paranoid i spillet. Er greit geara opp med våpen og klær osv, og har bare leitet etter medical ting på vei sørover fra flystripa i nord. Epi-pen, morfin, bloodbag, saline bag, kanyler, og slikt.

Men fy søren, hver eneste gang jeg ser en annen spiller fyrer de av et skudd mot meg på mange hundre meters avstand. De vil helt klart ikke samarbeide, og satser på KoS. Hva skjer med det? Er det sååå fett å spille DayZ alene? Er på vei sørover for å hjelpe bambis å komme i gang, resten av mappet kryr av folk som tror de spiller CoD alle-mot-alle?

Skulle gjerne spillt med noen som har andre hensikter.
Vis hele sitatet...
Forstår frustrasjonen din! I modden så brukte jeg å spille helt alene ved å finne servere som var nær tomme for bare å spille survival med meg selv.

...-Nei, dette var ikke server hopping for å geare opp. Det var bare jeg som var dritlei av å bli skutt på bare fordi jeg ikke ville spille med de som hadde andre spillestiler enn meg.

Ser fram til når folk kan hoste selv og sette opp vennlige servere der KOS blir sett ned på selv om jeg godtar att folk som vil får drepe de de vil, men jeg liker det ikke.
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Må få tråden opp å gå igjen.

Jeg har blitt sinnsykt paranoid i spillet. Er greit geara opp med våpen og klær osv, og har bare leitet etter medical ting på vei sørover fra flystripa i nord. Epi-pen, morfin, bloodbag, saline bag, kanyler, og slikt.

Men fy søren, hver eneste gang jeg ser en annen spiller fyrer de av et skudd mot meg på mange hundre meters avstand. De vil helt klart ikke samarbeide, og satser på KoS. Hva skjer med det? Er det sååå fett å spille DayZ alene? Er på vei sørover for å hjelpe bambis å komme i gang, resten av mappet kryr av folk som tror de spiller CoD alle-mot-alle?

Skulle gjerne spillt med noen som har andre hensikter.
Vis hele sitatet...

Helt enig. Nå har jeg nettopp skaffet meg våpen, masse med stuff og nyttige ting jeg kan bruke på meg selv og andre. Men jeg vil nesten ikke gå en meter fra der jeg gjemmer meg siden jeg blir skutt på hvis jeg er 100-200 meter fra andre folk.

Ingen som vil spille for å utforske og ha det artig i DayZ virker det som.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Helt enig. Nå har jeg nettopp skaffet meg våpen, masse med stuff og nyttige ting jeg kan bruke på meg selv og andre. Men jeg vil nesten ikke gå en meter fra der jeg gjemmer meg siden jeg blir skutt på hvis jeg er 100-200 meter fra andre folk.

Ingen som vil spille for å utforske og ha det artig i DayZ virker det som.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner jo at det ikke er så veldig mye å finne på i spillet når man har kontroll på ressurser og vet hva man driver med, men det er jo da det er morsomt/undeholdende å samarbeide/tulle med andre uten å ta livet av dem. Å stjele litt blod fra bambis, gå sammen 3+ for å loote zombietette områder, og slikt. kanskje bytte gjenstander. Men det er jo umulig nå alle prøver å ta livet av deg bare de ser noe bevege seg i zoom.

Planen min videre er jo å spille mellom 04:00 og 06:00 da det ikke er så mange på den norske serveren som ble postet tidligere i tråden.
Sist endret av FlipMcFlop; 12. januar 2014 kl. 00:22.
Jeg ble bitt av en zombie i staroye og blør ihjel. Disconnectet umiddelbart og håper om noen i nærheten kunne hjulpet meg med bandasje/t-skjorte så jeg får stoppet blødningen.
Har samlet opp litt gear etter 25 timer spilletid og vil helst ikke miste det.
I værste fall joiner jeg en server uten spillere, lar meg selv dø og løper tilbake og plukker det opp.
Sist endret av boblesaft; 16. januar 2014 kl. 11:22.