Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1052
Hei! Jeg har akkurat kommet meg over til speilrefleks, men er ikke noen særlig erfaren fotograf enda...

Fant igjen et bilde jeg hadde liggende fra noen uker siden som jeg følte hadde litt potensiale, kan dere hjelpe meg på rett vei? (Hva kunne vært bedre?)

Bildet har allerede fått litt fargebehandling.

Bilde

Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Synes egentlig parabolen ødela litt.
Ellers et flott bilde!
Bare forsett å ta bilder og legg de ut.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Parabolen som Thoryllo påpekte, også synes jeg bildet var litt for mørkt.
Ellers var det ganske pent. Litt mer solskinn og sommerstemningen hadde vært helt 100%
Det var veldig fint. Men hadde vært bedre om parabolen ikke hadde vært der. Og heller ikke den firkantete gråe tingen (potetkasse?) bak blomstene burde vært fjernet.
Dårlig lys på forgrunnen gjør at oppmerksomheten trekkes mot bakrunnen.
ZrP
ZrP's Avatar
Trådstarter
Har endret litt på bildet, fjernet parabol og "potetkasse" samt prøvd å justere litt på lysstyrken i forgrunn. Synes?
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Sraks mye bedre.
Helt ideelt hadde det jo vært om sola hadde vært på blomstene og shina dem skikkelig, men siden det ikke ble tilfellet må jeg si at dette er et veldig bra sommer bilde.
Bra jobba!
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Ser ut som en reklame for parabol elns
Nydelig bilde, skulle hatt noe mer saturation til blomstene i front. Bortsett fra det er det et flott stykke arbeid!
ZrP
ZrP's Avatar
Trådstarter
Takk, er alltid koselig med gode tilbakemeldinger
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Har du flere bilder?
ZrP
ZrP's Avatar
Trådstarter
Tja, har jo endel mer liggende, du kan ta en titt på disse imens:

http://home.no/zrp/lars.jpeg
http://home.no/zrp/nail.jpeg
http://home.no/zrp/lurad.jpeg
Sist endret av ZrP; 3. august 2006 kl. 13:08.
Bommet noe på fokusen på "nail", og kunne trengt en mer kreativ plassering. Feks det gyldne snitt, men dette trenger jeg vel neppe å forklare deg. Ideen er kjempegod, og jeg likte at du valgte å beholde rustfargen.

Elllers digget jeg lars og, som i bildet. Kunne prøvd å markere bare falsken, og gitt den noen lysløft i curves. Dermed blir hans ansikt og flasken, som er "midtpunktene" i bildet likt fremhevet.

Lurad synes jeg ingen ting om dessverre. Her trenges bedre klipping, lys, fokus og vinkling.

Håper du poster flere, du har virkelig teft.
Sist endret av Chubby; 3. august 2006 kl. 13:11.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Digget "nail" men den fikk meg til å snu hode i alle retniger for å se hva som hvar opp og ned hvis du kjønner.
"Lurad" tror jeg hadde blit litt kulere hvis den fikk litt fargeredigering.
På Lars ser man fort at du har vært litt sloppy med markeringen på en skjerm med ok lysforhold. Burde ikke være noe problem å rette opp
Åh, fyttirakkern... det der er ikke bare å være litt sloppy...
ZrP
ZrP's Avatar
Trådstarter
Thoryllo: Lurad er allerede heftig fargebehandlet, men kan hende jeg prøver meg frem litt mer...

IvI: Jeg vet, satt og redigerte litt på det i natt, var litt skjev i øynene ser jeg :P Fikset nå

Den rustene spikeren har jeg lett tilgang på utenfor huset mitt, så jeg skal fotografere den på nytt og prøve å få til fokus og vinkel slik det burde være

edit @ atomet: haha, jepp det er helt pinlig, fikset nå tho :P
Sist endret av ZrP; 3. august 2006 kl. 14:03.
Likte også de tre nye bildene dine.
"Nail" var bra, men prøv å få tatt fra en annen retning. Hadde også likt om spikern var rett, men da ødelegges vel alt.