Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 897
Hei,

Postet litt om problemene mine i ubuntu-tråden til Ivi, men har funnet ut litt mere nå, så jeg får vel lage en egen tråd.

Jeg har et dlink dwl-520+ kort, modulen og firmware som trengs hadde ubuntu klart, så det var jo helt greit.

Har slitt en stund med å få kontakt med nettverket til naboen som deler internett med meg.
Prøvde nå å kjøre "iwlist wlan0 scan", og fant da ut at ubuntu ikke finner aksesspunktet i det heletatt. Windows finner det jo uten problemer, signal styrken er god også.
Fant nettverket til en annen nabo, men det hjelper lite.

Noen som kan hjelpe meg litt her?
Prøvd å finne accesspointet med kismet?

edit: RoadKill: Det avhenger av driveren. F.eks Prism54-driveren bruker eth, mens ndiswrapper bruker wlan
Sist endret av Nichotin; 31. oktober 2004 kl. 15:03.
er du sikker at kortet er wlan0? sjekk det med iwconfig, mitt intel wlan kort ligger som eth1, men dette kan vell variere fra distro til distro (jeg bruker arch)
Trådstarter
Har ikke hørt om kismet før, får vel sjekke det ut.

Roadkill: Jessda, er sikker på det.
Hva med live cd distroen: PHLAK.
Pro Hacker Linux Assault Kit.
skal visst funke bra til wardriving...
sjekk det ut
Opprinnelig postet av gæærn
Hva med live cd distroen: PHLAK.
Pro Hacker Linux Assault Kit.
skal visst funke bra til wardriving...
sjekk det ut
Vis hele sitatet...
PHLAK er en grei live distro, men jeg vil tørre å påstå at knoppix-std er hakket bedre. Men det er en ting PHLAK har som ikke knoppix-std har og det er dokumentasjon på cd'en om å gjøre forskjellige "hacke" ting.