Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 795
Jeg har en toshiba laptop uten cd rom... Har adsl tilkobling med automatisk IP via DHCP...

Hvilken linux distro kan jeg laste ned og installere via ftp uten cd rom... ???

Får ikke byttet den ødelagte cd-romen... argghhh... :S...
SuSE tror jeg. Husker ikke helt :P
Last ned miniinstall fra suse eller freebsd..
trenger bare to disketter til freebsd...

enkelt og greit.
Freebsd, får man installert en bra linux distro?? Av to disketter??? Jeg trenger noe stort,,,, som suse, mandrake, debian osv..
FreeBSD er dog ikke linux, men det stiller i samme kategori. Du har muligheter for å legge inn omtrent alle distroer via nettverket, enten via NFS, FTP eller andre ting. Vet at Debian har en god løsning for det, ditto med archlinux og freebsd.
Dark: Du trenger to disketter for å loade en enkel kernel og kjøre installeren. Den har støtte for å installere fra mange slags nettverkskjilder.
Prøvde SuSE, men den hadde ikke riktig nettverksdriver.... Men jeg har cd'ene til mandrake 10.0 community... Den fant riktisg driver... Jeg er bak en router, med automatisk IP.. tror det er dhcp, men jeg får opp "No DHCP reply received"... Får prøve freebsd, og laste ned debian..
Mandrake bootloaderen finner riktig driver til nettverkskortet... Men jeg er nak en belkin ROUTER med TELE 2 ADSL... Det funker verken med Statisk ip, PPPoE eller dhcp.... hVA GJØR JEG... Skal prøve freebsd...
root og rescue fra denne mappa bør hjelpe deg langt på vei:

http://ftp.sunet.se/pub/os/Linux/dis...t/images-1.44/

...mulig det er noe snacks på driver diskene også
Får det ikke helt til!! Argghh.....!!!