Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 977
Trenger litt hjelp til å få kompilert ny kernel. Noen som har erfaring med dette? Bruker LILO som boot-loader.
Er en fin guide Her
Trådstarter
5 0
Joda, kernel kompileringen er egentlig ikke noe problem, men finner ikke disken under oppstart med den nye kernelen. Tror problemet ligger i lilo konfigurasjonen =/
Jeg hadde et lignende problem, men jeg fant aldri ut av det.

Brukte arch linux, og skulle dualboote med windows som lå på en sata-disk, men grub klarte det ikke.
Når jeg var i linux gikk det fint å mounte disken, men grub fant den ikke under boot.
Du kan prøve å legge dette inn i lilo.conf fila di, funka for meg når jeg dualboota med win2k.

map-drive = 0x80
to = 0x81
map-drive = 0x81
to = 0x80
Trådstarter
5 0
Kan du legge opp et eksempel slik at jeg ser hvor det skal stå og sånn?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Du har lagt til all nødvendig SATA støtte du trenger i kernel?
Opprinnelig postet av Klure
Joda, kernel kompileringen er egentlig ikke noe problem, men finner ikke disken under oppstart med den nye kernelen. Tror problemet ligger i lilo konfigurasjonen =/
Vis hele sitatet...
SATA-stasjet endret seg en del i 2.6.8 i forhold til 2.6.7. De dukker opp som sda, sdb osv. istedenfor hda, hdb.

Forresten, bruk 2.6.8.1, ikke 2.6.8.
Trådstarter
5 0
Skal jeg endre hda til sda i lilo.conf da?
hvis det er det den ble endra så. må nok endre litt fstab også.
Trådstarter
5 0
Hyl, nå ble det kompliserad her... Need backup