Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1594
I dg når jeg skulle se på youtobe fikk jeg opp en plakat om at jeg har reklameblokkering (Firefox), og at det er ulovlig. Er det slik at jeg kan bli straffet på noen måte? Eller vil youtobe snart omgå sperren, eller blokkere meg helt?

Noen som har synspunkter?
Du kommer ikke til å bli straffet utover at YouTube kommer til å plage deg med ads en gang i fremtiden. Tviler sterkt på at de begynner å banne folk for å blokkere reklame, men det kan jo tenkes at Premium abonnement blir dyrere for de som betaler. Premium lite forsvinner snart, så jeg tror det er den retningen det kommer til å gå.
Oppdater adblokeren din du, så forsvinner reklamen.

Selvfølgelig er det ikke ulovlig, det er din datamaskin / nettleser, du bestemmer over den og hva den skal vise. Nå kan jo selvfølgelig Youtube begynne å fjerne eller begrense kontoer som gjør slikt, men det er heller usannsynlig at de gjør med det første.
Jeg bruker den som er innebygd i Firefox. Vet ikke hvordan den oppdateres. Forresten så er det (foreløpig) bare å lukke den plakaten og se på filmen.
Dette er innvielsen, vi har lært at når et sosiale medium putselig endre alt blir det storm, se på snapchat sitt tilfelle der dem endret alt på engang. YouTube kommer til å vise den plakaten en stund fremover mens de gradvis starter å sperre addblock. Det er psykologi strategi (vi ender opp å betale uten å klage)

Men TS, du kan aldri lovmessig straffes for å bruke addblock
Sist endret av justastonedhuman; 12. oktober 2023 kl. 20:02.
Hvorfor kan du ikke betale for premium?
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Jeg bruker den som er innebygd i Firefox. Vet ikke hvordan den oppdateres. Forresten så er det (foreløpig) bare å lukke den plakaten og se på filmen.
Vis hele sitatet...
Bruk denne og du vil få bort mye mer: https://addons.mozilla.org/en-US/fir...ublock-origin/
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Nesten OT, og litt sen, men TS, ReVanced er YouTube med Premium funksjoner gratis. Ikke gi YouTube pengene dine. De er griser.
Som Meitemark sa, få deg ublock origin. Jeg hadde 2 adblockers ingen funket. Dvs. de funket men YT var laggy og treigt. Fikk meg ublock origin, alt tilbake til normalen. Kjapt og ingen reklame.
ReVanced på mobil, SmartTube på Android TV, uBlock Origin og SponsorBlock på web (uansett Chrome eller Firefox)..
https://www.pcgamer.com/its-not-just...n-ad-blockers/

Ser ut som hele pcen blir tregere dersom du ser på youtube med ad-block. Til og med dersom du har youtube premium men ad-block innstallert.

“I decided to test this myself, and I noticed that having YouTube open with AdBlock increased my rig's CPU usage by around 17%.”
Sitat av johannesr Vis innlegg
https://www.pcgamer.com/its-not-just...n-ad-blockers/

Ser ut som hele pcen blir tregere dersom du ser på youtube med ad-block. Til og med dersom du har youtube premium men ad-block innstallert.
Vis hele sitatet...
Dette gjaldt spesifikt AdBlock og AdBlock Plus extension'ene, ikke feks. uBlock Origin, såvidt meg bekjent. Utifra siste oppdatering av artikkelen ser du og at det peker mot at dette var en feil i selve extensionen og ikke noe YouTube gjorde aktivt.