Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1185
Anonym bruker
"Flink Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

Er for øyeblikket på en toleransepause, pluss det at jeg vurderer å be om en utredning for ADHD der jeg vet at min rushistorikk kommer til å bli tatt opp.

Er i dag på min 14. dag uten THC, noe som er en rekord i løpet av mine 10 år som hasjsprøytenarkoman ( ).

Det jeg lurer på, er at om jeg f.eks hadde tatt en join med noen venner en fuktig helg eller noen trekk, vil jeg da resette hele prossessen eller hvordan fungerer det der? Var litt vanskelig å finne noe konkrete svar på Googlusen
Toleransen kommer fort tilbake, men om du ikke har røyket på 14 dager så kommer du til å merke det. Men forsetter du å røyke, så kommer toleransen tilbake på 1,2,3... Min erfaring iaff.
Vært der, gjort det.
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Toleransen kommer fort tilbake, men om du ikke har røyket på 14 dager så kommer du til å merke det. Men forsetter du å røyke, så kommer toleransen tilbake på 1,2,3... Min erfaring iaff.
Vis hele sitatet...
Det han jeg siterer over sier.
Anonym bruker
"Flink Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Toleransen kommer fort tilbake, men om du ikke har røyket på 14 dager så kommer du til å merke det. Men forsetter du å røyke, så kommer toleransen tilbake på 1,2,3... Min erfaring iaff.
Vis hele sitatet...
Takker for hurtig svar. Ja, antar toleransen kommer fort tilbake men hva med dette med pisset? Vil prossessen være helt bortkastet eller er det som at jeg ikke har røykt på circa en uke f.eks? Vet dette varierer veldig med metabolisme og slikt også da.
Det som er største sjanse for at skjer er at du ryker med ytterligere pause og begynner å røyke igjen, for suget blir sterkere. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg og andre hadde tenkt å bare ta "én kveld" for å unne seg og belønne seg for å være flink med pause eller slutt, også er det på'n igjen for fullt pga den sprekken.
Hvis du tar noen trekk, så er ikke det så veldig farlig mtp toleranse.

Men hvorfor begå den selvkontrollerte sprekken nå?
morkakespisende
Ved ADHD-utredning vil de sannsynligvis at du skal være rusfri i 3 måneder. Dette er komplett rusfrihet, altså også uten alkohol. Jeg tviler på at en enkelt joint vil tilføye fettlagrene dine særlig mer THC enn det som allerede er der etter det som høres ut som tung cannabisbruk. Når det er sagt så er det jo lettere å få en sånn kjedelig periode over med de 14 dagene du allerede har. Prioriteringene er dine egne å gjøre. Lykke til!
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Først og fremst, bra jobba med 14 dager uten etter langt og høyt forbruk. Jeg er i samme båt selv med rett under 14 dager etter årevis med daglig bruk og jeg synes det ikke har vært så enkelt.

Vil bare si at jeg kan garantere du umiddelbart vil angre på trekkene og bare tenke "hvorfor gjorde jeg det?".

Stå på
Urinen din blir ikke ren før det har gått 3-4 måneder uten å røyke. Og når du røyker "en fuktig kveld" så vil du måtte regne 3-4 måneder etter den siste jointen.
Det er ihvertfall min erfaring.
Har selv adhd og vært igjennom hele den prosessen. Og når jeg hadde en liten hyggelig kveld, så var det 3-4 måneder før jeg urinerte uten cannabinoider. Når det gjelder fettlagrene dine så ser de forskjell på det og på om du har røyka en joint. Drypp fra fettlagrene kan komme etter lang tid med opphold fra å røyke, men utslaget vil være så lite at de ser forskjell på det.

Og sånn har det også vært når jeg gikk på Ritalin. På et eller annet tidspunkt så hadde jeg fått i meg amfetamin i tillegg til Ritalin. Og da sendte de inn urinprøven min til en "b prøve", hvor de ser forskjell på "gateamfetamin" og "laboratieamfetamin" som Ritalin inneholder.

Det absolutt beste for deg vil være å legge bort jointen i en god periode og stå hardt i det. 14 dager er en jævla god start! Og jeg vet at det er vanskelig. Men, hvis du går videre på andre medisiner enn Ritalin så kan det fort være at du vil bli kalt inn til urinprøver hvert kvartal. Og da kan du ikke røyke i det hele tatt og samtidig urinere rent.

Best wishes
Sitat av SaySo Vis innlegg

Og sånn har det også vært når jeg gikk på Ritalin. På et eller annet tidspunkt så hadde jeg fått i meg amfetamin i tillegg til Ritalin. Og da sendte de inn urinprøven min til en "b prøve", hvor de ser forskjell på "gateamfetamin" og "laboratieamfetamin" som Ritalin inneholder.
Vis hele sitatet...
Det er korrekt at de kan se forskjell på hvilken amfetamin som er inntatt(isomer ratio), men er usikker på om de henger seg opp i dette.
Det er ikke så rart du slo ut på en urinprøve da, Ritalin inneholder ingen amfetaminer, den inneholder ett annet sentralstimulerende stoff kalt Metylfenidat, det har amfetamin-lignende effekter, men det hører ikke til i den gruppen.

Hadde du gått på Attentin eller Adderall isteden så ville nok den utvida prøven gått fint.
DrDeath

Ok. Lenge siden jeg gikk på det, så beklager at husken min ikke er helt i vater der.
Ritalin var noe satans søppel i min erfaring og fungerte like kjipt som amfetamin. Kontinuerlig opp- og nedturer i en helvetes symbiose.
Går på stratera i disse dager og synes det er langt mer stabilt og har fravær av kjipe bieffekter.
Pluss at det er langt bedre ettersom jeg har klart å bli en rusfri person. Savner ikke de rusliknende effektene av de andre medisinene
Anonym bruker
"Flink Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det ble ingen joint eller trekk på meg i går til tross for at jeg ble dritings og ble tilbudt! Så nå er jeg 15 dager clean. *stolt*


Sitat av celtseus Vis innlegg
Det som er største sjanse for at skjer er at du ryker med ytterligere pause og begynner å røyke igjen, for suget blir sterkere. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg og andre hadde tenkt å bare ta "én kveld" for å unne seg og belønne seg for å være flink med pause eller slutt, også er det på'n igjen for fullt pga den sprekken.
Vis hele sitatet...
Har vel egentlig gjort meg noen tanker om dette og kommet frem til at jeg er en person som blir fort avhengig og burde sikkert la være.

Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Hvis du tar noen trekk, så er ikke det så veldig farlig mtp toleranse.

Men hvorfor begå den selvkontrollerte sprekken nå?
Vis hele sitatet...
Kjente suget litt i går når jeg drakk, så jeg lette vel etter en unnskyldning for at det var greit å gjøre. Lot være da

Sitat av supranaut Vis innlegg
Ved ADHD-utredning vil de sannsynligvis at du skal være rusfri i 3 måneder. Dette er komplett rusfrihet, altså også uten alkohol. Jeg tviler på at en enkelt joint vil tilføye fettlagrene dine særlig mer THC enn det som allerede er der etter det som høres ut som tung cannabisbruk. Når det er sagt så er det jo lettere å få en sånn kjedelig periode over med de 14 dagene du allerede har. Prioriteringene er dine egne å gjøre. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Oooof, ingen øl i helgene heller altså? Det høres jo drøyt kjipa ut hehe. Men det skal vel gå seg til. Hadde jo ingen tro på at jeg klarte å slutte å røyke heller så. Takker!

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Først og fremst, bra jobba med 14 dager uten etter langt og høyt forbruk. Jeg er i samme båt selv med rett under 14 dager etter årevis med daglig bruk og jeg synes det ikke har vært så enkelt.

Vil bare si at jeg kan garantere du umiddelbart vil angre på trekkene og bare tenke "hvorfor gjorde jeg det?".

Stå på
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Nei det var ikke veldig enkelt i starten for meg hvertfall og lysten kommer jo listende på meg innimellom, spesielt med noen øl innabords. Lykke til med din slutt og!

Sitat av SaySo Vis innlegg
Urinen din blir ikke ren før det har gått 3-4 måneder uten å røyke. Og når du røyker "en fuktig kveld" så vil du måtte regne 3-4 måneder etter den siste jointen.
Det er ihvertfall min erfaring.
Har selv adhd og vært igjennom hele den prosessen. Og når jeg hadde en liten hyggelig kveld, så var det 3-4 måneder før jeg urinerte uten cannabinoider. Når det gjelder fettlagrene dine så ser de forskjell på det og på om du har røyka en joint. Drypp fra fettlagrene kan komme etter lang tid med opphold fra å røyke, men utslaget vil være så lite at de ser forskjell på det.

Og sånn har det også vært når jeg gikk på Ritalin. På et eller annet tidspunkt så hadde jeg fått i meg amfetamin i tillegg til Ritalin. Og da sendte de inn urinprøven min til en "b prøve", hvor de ser forskjell på "gateamfetamin" og "laboratieamfetamin" som Ritalin inneholder.

Det absolutt beste for deg vil være å legge bort jointen i en god periode og stå hardt i det. 14 dager er en jævla god start! Og jeg vet at det er vanskelig. Men, hvis du går videre på andre medisiner enn Ritalin så kan det fort være at du vil bli kalt inn til urinprøver hvert kvartal. Og da kan du ikke røyke i det hele tatt og samtidig urinere rent.

Best wishes
Vis hele sitatet...
Oi, såpass lenge altså. Jeg trodde kanskje det lå på rundt en måned før jeg tisser rent, men jeg har jo røykt såpass lenge og hyppig så kan se for meg at det tar 3-4 måneder som du sier ja. Huff, litt demotiverende men jeg vil jo ha den hjelpen jeg trenger, så jeg får bare stå i det ja. Tusen takk!
Bare hyggelig!
Legen min sa at det kunne sitte i 3-4 måneder i urin uansett hva.
Jeg hadde røyka 1-1.5 kg i året gjennom jævla mange år. Også slutta jeg å røyke et års tid før jeg hadde et par uker hvor jeg røyka 1gram i uka ca. Og fremdeles så pissa jeg cannabinoider i 3-4 måneder.
Men, selvom jeg pissa positivt på første test så ville den telle som negativ dersom referanseverdien gikk nedover ved hver sjekk.

Personlig har jeg fått det ganske så mye bedre med å få medisiner. Og som skrevet så hadde jeg en del negative erfaringer med Ritalin og adevuanse. Stratera har fungert best for meg.
Er rusavhengig som har slutta å ruse meg, så er viktig for meg å slippe unna alt som minner om rus.
Lysten på å røyke og ruse seg generelt vil være variabel. Og det er ikke overraskende at du kjenner mer på det når du drikker. Personlig har jeg ikke hatt issues med alkohol, men jeg blir sulten i nesa og alt mulig hvis jeg drikker, så jeg holder meg helt og holdent unna alt som er rus. Fungerer godt for meg, men forstår godt at det ikke passer for alle.
I tillegg så har jeg vært gjennom døgnbehandling og fått bearbeida alt av traumer og alt som hører med.

Gratulerer med 15 dager! Fett å se at du kjenner på stolthet i den forbindelse
I og med at du har hatt som formål å unngå å innta rusmidler i forbindelse med utredning for ADHD- har du planer om å bruke THC igjen i fremtiden, fast eller sporadisk?

Uansett, du viser stor viljestyrke mtp. at du har røykt så lenge.
Personlig så brukte jeg flere år på å slutte, anser ikke THC for å være noe negativt, snarere tvert i mot, i motsetning til f.eks alkohol, IMO.
Det er yrket mitt som gjorde at jeg før utdanning måtte ta et valg, da pga. lovligheten.
Sitat av SaySo Vis innlegg
Urinen din blir ikke ren før det har gått 3-4 måneder uten å røyke. Og når du røyker "en fuktig kveld" så vil du måtte regne 3-4 måneder etter den siste jointen.
Det er ihvertfall min erfaring.
Har selv adhd og vært igjennom hele den prosessen. Og når jeg hadde en liten hyggelig kveld, så var det 3-4 måneder før jeg urinerte uten cannabinoider. Når det gjelder fettlagrene dine så ser de forskjell på det og på om du har røyka en joint. Drypp fra fettlagrene kan komme etter lang tid med opphold fra å røyke, men utslaget vil være så lite at de ser forskjell på det.

Og sånn har det også vært når jeg gikk på Ritalin. På et eller annet tidspunkt så hadde jeg fått i meg amfetamin i tillegg til Ritalin. Og da sendte de inn urinprøven min til en "b prøve", hvor de ser forskjell på "gateamfetamin" og "laboratieamfetamin" som Ritalin inneholder.

Det absolutt beste for deg vil være å legge bort jointen i en god periode og stå hardt i det. 14 dager er en jævla god start! Og jeg vet at det er vanskelig. Men, hvis du går videre på andre medisiner enn Ritalin så kan det fort være at du vil bli kalt inn til urinprøver hvert kvartal. Og da kan du ikke røyke i det hele tatt og samtidig urinere rent.

Best wishes
Vis hele sitatet...
Jeg er i motsatt ende av skalaen, er clean etter en ukes tid. Så det er veldig individuelt. Vet ikke om det har noe å si men har ikke noe særlig fett på kroppen.