Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1858
Jeg har kommet i en situasjon nå at kommunen har valgt å kaste ut alle som bor kommunalt og kan klare seg selv iflg deres ide. Dvs null anmerkninger i bøkene. (Om vi har råd på private marked eller ikke? who cares. De gjør det ikke). Så da begynner jeg å tenke for meg selv at det finnes jo flere hus i kommunen som er fraflyttet for eieren har flyttet på gamlehjem og gått bort. Ingen slektninger eller etterkommere så vidt noen kjenner til. Hvordan kan man gå fram for å få overta ett slikt hus LOVLIG med alle papirer i orden? Har ikke tenk å leke husokkupant eller annet rart siden folkene som bodde der var ærlige og redelige mennesker så vil jeg respektere deres fortid så mye at jeg gjør det samme. Er ærlig og redelig uten shortcuts.

Hvis dette går i dass. Er det noen som har prøvd å bo i campingvogn 6 mnd av året eller kjenner til hvordan frakte en brakke fra østlandet til vestlandet? Går det på en bilhenger eller må man ha lastebil osv.

Å krangle meg først i køen av leietrengende hos kommunen er jeg lite lysten til siden det er mange med små barn som også får ett tupp i ræva ut nå.
Sigøynere bor jo halve året i campignvogn, det går jo fint så lenge en har tilgang til 230V så en kan ha en panelovn. En kan bli syk av å bo kaldt og fuktig... en brakke er jo også fin den fraktes enkelt med lastebil med krane. Boligprisene fortsetter å stige, vi får nok trailer parks i norge også slik som i USA. Men du må jo ha en plass å sette campignvogna da eller brakka, så du må jo kjenne noen som tillater at du parkerer der... men har ikke kommunen boplikt så du slipper å sove ute?
Vel tekniker jeg og trur de har det. Men nå er det slik her at kommunen river heller boliger enn å ta vare på dem. Så da blir matte stykket veeeldig feil Og Ene delen av vårt 2 delte asylmottak må rives av grunner ukjent for meg. Antar råte i vegger og tak, for bygget er gammelt som fy. Så da blir vi plutselig veldig mange om beina på de få boligene som eksisterer enda. (Kommunal rar prioritering) Så derfor så undres jeg på vogn eller isolert brakke. Plass får jeg. I verste fall så kjøper jeg 40 kvm tomt av en kompis og får leie strøm av ham. Blir bare 6 mnd i året for jeg er velsignet med kone i utlandet så jeg slipper vinterene her i Norge da. Passer godt med jobben sine behov også.

Jo Tekniker2 jeg trudde også det. Men har innsett at her i kommunen så river de heller utleie boligene sine enn å renovere. Men dessverre så minker ikke antallet trengende på boligmarkedet. Bare tilbudet. Og nå er ene delen av asylmottaket her på vei til å bli stengt pga dårlige bygg. Så da blir vi jo veldig mange flere om beinet.

Men interessant det du påpeker om vogn ja. Kanskje ikke så dumt alikevel. For i verste fall så kjøper jeg bare litt tomt av en kompis for en veldig fin pris. Må jo være en av dem som har for mye tomt hehe og setter ned ei vogn der. Jobben er heldigvis sånn at jeg kan være 6 mnd ute av landet og da blir det vintrer hos kona istedet for i ei kald vogn.

Godt mulig jeg klarer og klamre meg inn på det private leiemarkedet men nå sjekker jeg hvilke muligheter der finnes sånn at jeg forsvinner ut av køen og gjør det Litt lettere for de som sliter mer økonomisk pga røde tall. Og derfor vogn, brakke eller kjøpe/overta forlatt hus slo meg som potensielle muligheter. For da er jeg jo helt ute av leie køen.
Sist endret av Provo; 3. januar 2015 kl. 07:55.