Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 8513
Jeg skal feste en del bilder osv på murvegg uten å borre hull i mine nye vegger. Derfor må jeg få tips om alle gode festeteknikker Tenker jo en form for dobbelsidig teip. Mener jeg leste om en slik forrige sommer som skulle tåle omtrent alt. Men kommer ikke på akkurat nå hvor jeg så den. Men finnes det andre metoder som ligner. Å feste fiskesnøre i topplisten er ikke ett alternativ. Pga manglende topplist.
Lærertyggis? (Sånn grønn leire-dritt, funket ikke dette på murvegger?)
Vil det holde bilde i ramme? Blir ikke det for tungt over tid?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Haken med sterk tape er at den stortsett tar med seg malinga når du fjerner den, så om målet er å ikkje skade veggen er det gjerne andre alternativ som medfører mindre problem, t.d. stålspiker som kun vil etterlate seg eit lite hull, som du kan skjule med en liten klatt maling.

3M har produktet du er ute etter, om du virkelig vil det
Takker slashdot. 2 gode ideer. Jeg skal fikse begge. Meningen er at bildene skal henge der til Dovre faller eller jeg blir 100 alt etter hva som kommer først. Så Dette ser virkelig ut som løsningen for meg. Du har ikke tilfeldigvis erfaring med tapen selv og vet at den virkelig holder?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av creavator Vis innlegg
Takker slashdot. 2 gode ideer. Jeg skal fikse begge. Meningen er at bildene skal henge der til Dovre faller eller jeg blir 100 alt etter hva som kommer først. Så Dette ser virkelig ut som løsningen for meg. Du har ikke tilfeldigvis erfaring med tapen selv og vet at den virkelig holder?
Vis hele sitatet...
Om det skal henge lenge så ville eg gått for klassikeren: drill og plugg. Enkelt, kjapt og solid. Det eg endte opp med sjølv.

Har ikkje erfaring med akkurat dei produkta, men ser ingen grunn til at komersielt tilgjengeleg tape ikkje skal halde det dei lover, og har fleire gonger fjerna maling med liming...
3M sine Command produkter er nok mer egnet, enn kun dobbelsidig tape.

Fungerer veldig bra, om du rengjør veggen først med løsemiddel/alkohol av no slag =)
Takker stikker på nærmeste byggsjappe kommende uke og inspiserer produktene. Blir vel til at jeg må handle diverse slikt for oppheng ja.
Sist endret av creavator; 5. mai 2014 kl. 00:48. Grunn: staveleif
Dobbeltsidig tape er vel og bra om du aldri blir lei bildene. Men vil du ha muligheten til å bytte de ut, bør du kanskje se på borrelås? Har hengt opp en del A3-plakater med ramme på betongvegg (malt betong da, men uansett) på jobben med 3M Dual-Lock SJ-457D. Den er supertynn, så bildene blir ikke å henge utenfor veggen. Og den er gjennomsiktig.
http://catalogue.3m.eu/no-NO/no-indu...Twin_Pack~457D

Eneste con med den, er at den er litt dyr... Men det henger i 100 år og til Dovre faller
Hmm enda ett godt tilleggs alternativ. Nå blir det jaggu bra her. Nei de fleste bildene som skal opp blir jeg aldri lei av. Les: Mine foreldres bryllupsbilde. mitt bryllupsbilde, Examensbilde av kona, eksamensbildene av de niesene og nevøene mine som har gått ut av universitetet. Blir en skryte vegg ala I did that. Men denne dobbeltsidige kan jo absolutt være en ide for alt smådill som kona vil slenge på veggen og bytte på etter en stund.