Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 876
Jeg har fått overført enkelte videoer fra kona mi av dattera vår i diverse morsomme anledninger (les jul, bursdag osv). Videoene er full av pixel feil. Finnes det program som kan rengjøre eller reparere videoene så de blir i bedre kvalitet? Har planer om å sende noen av videoene til min bror så han får se onkel barnet sitt "live" ikke bare bilder men så dårlig som videoene er nå så vil han bare bli skuffet.
Dette spørs hva du definerer som pixelfeil. Har du noen eksempler å vise til?
Videoen ser ut som den består halvveis av små 4kanter som blir mennesker.

http://www.google.no/imgres?imgurl=h...ed=0CDQQ9QEwAw

Videoen blir som linken ovenfor her Patrick. Ja dette er bare ett bilde jeg fant på google. Jeg legger ikke ut bilder av mitt barn på nettet av forståelige grunner.
Det er forståelig at du ikke ønsker å vise video av barnet. Eksempelet i bildet ser ut som en ettereffekt og er antageligvis ikke det som er feil her, men du snakker antageligvis om mpeg artifacts. Klikk her for et eksempel.

Det som kanskje kan hjelpe er programmer som reklamerer med en form for mpeg noise reduction, men det er ikke sikkert at det vil hjelpe. Dersom videoen ble lagret og eksportert med nedkomprimerte jpeg bildestrøm er det heller lite man kan gjøre annet enn å finne kilde og eksportere i høyere kvalitet.