Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1728
Dette ble vel en litt teit overskrift men kommer ikke på noe bedre i farten. Jeg lurer på finnes det andre selskap som leverer noe lignende som Ice modemet du kan ha i bil og på farten?

Trenger separat internet på jobb da vi er 3 stk som ønsker å kunne bruke wimp og spotify uten å være i offline modus osv og sjefen ikke ønsker å la oss koble oss på bedriftens nett Vi er ingen stor bedrift så jeg regner med at vi ikke har verdens beste nett til arbeidsplassen til å begynne med så det er derfor vi ikke får adgang på bedriftens nett.
Hvis dere holder til i en storby ville jeg kjøpt en 4G-ruter fra Netcom...

https://netcom.no/privat/mobilt-bredband
Nei holder ikke til i en storby. Tettsted. Hvor mange gig i måneden trenger man for å bruke wimp og spotify samt viber, når man er 3 stk i måneden da? annen nedlasting vil bli totalt forbudt siden vi ikke har unlimited bruk.
Nei stedet er ikke på listen du linket til.
Er et ikke like greit at en av dere setter opp hotspot på mobilen og bruker den istedet? Bare sørge for at mobilen står i laderen og at abonnementet har nok data...
Sitat av FusionPower Vis innlegg
Er et ikke like greit at en av dere setter opp hotspot på mobilen og bruker den istedet? Bare sørge for at mobilen står i laderen og at abonnementet har nok data...
Vis hele sitatet...
Nei er ikke denne løsningen vi ønsker. Vi ønsker som sagt en router løsning.
Chess tilbyr 100GB pr mnd for 599,-. Modem får man til en ok pris om man tegner bindingsavtale. Sjekk at du har 3G-dekning på arbeidsplassen. Såvidt meg bekjent er ihvertfall 5GB data omkring 15 timer streaming på Spotify, men mulig jeg tar feil.
▼ ... noen uker senere ... ▼
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Ice er så vidt jeg vet de eneste som har eget nett utenom mobilnettet.
Det finnes forskjellige løsninger basert på mobilnettet, men det kan være ganske tregt hvis du holder til utenfor sentrale strøk.
Sist endret av datagutten; 19. mai 2013 kl. 10:43.
Spør sjefen om det er mulighet for å sette opp et gjeste-nettverk.
Er det båndbredde eller sikkerhet som er problemet?