Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  307 79538
Sitat av Yoshii Vis innlegg
Hell frostveske i brød, kjøtt eller noe sånt, det funker, mange ørn som er felt med den, å når den funker mot ørn, så funker den nok mot måker å
Vis hele sitatet...
Hvorfor i svarteste satan vil du ta livet av den majestetiske ørna?
Tror han mente Erna
Uansett hva folk syntes om måkene, så har dem rett til å leve like mye som alt annet.. Med andre ord sov med vinduet igjen, et annet rom, ting inn i ørene, bli vandt med skrikingen etc..

Moralpreken eller ikke..Jeg merker at jeg blir utrolig irritert når folk skal skade dyr bare for gøy, eller som i dette tillfellet bare for å få det litt bedre selv
Sist endret av mcmanaman; 9. juni 2011 kl. 00:17.
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Hvorfor i svarteste satan vil du ta livet av den majestetiske ørna?
Vis hele sitatet...
Nei det er faktisk sånn at JEG aldri har gjort det, men andre som, hvordan skal jeg si det, som driver med dyr, skadedyr, men som jeg sa, jeg har aldri gjort det, å jeg synes den kunne spist omså alle dyran dem har.

Så fra dem har jeg hørt at det er effektivt.
Stemmer også for at trådstarter flytter til et sted hvor ingen dyr eller fugler kan plage han...

Tviler på at området er regulert til eneboliger blandt måkene uansett...




...så kan jo alle vi andre stille og rolig krysse fingrene for at ikke trådstarter får et barn med kolikk en gang i framtida...
Sist endret av neurotor; 9. juni 2011 kl. 00:31.
Fiskestang + loff = WIN
TS, flytt hit hvor jeg bor, ikke ett eneste dyr som plager deg om natta, fins ikke måker heller.
Sist endret av Yoshii; 9. juni 2011 kl. 00:42.
Kast ut loff som er dynka i LSD!
Skyt em dritt måkene!
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Du altså, er ikke nok med at dem bråker, men de angriper meg når jeg skal til dagligvareforretningen også.

Jeg bare går der, minding my own business og de går til angrep. Skal faen meg finne egga og lage speilegg så skal jeg selge dem til nærmeste restaurant.
Vis hele sitatet...
og de driter på meg

lag en propan kanon som smeller noe jævlig så skal de vistnokk holde seg unna har ikke testa det men skal funke i teorien, men naboen kan bli problemet her og søvn om natta siden propan kanonen kan lage mer bråk enn måkene -.-

kapre en olje tanker og tøm olje rundt om kring der du vet de finner mat bare ikke i vannet !!!!! siden dette kan føre til relativt store skader
Sitat av mariofrans Vis innlegg
Fiskestang + loff = WIN
Vis hele sitatet...
hadde vært it om man hadde innført en kvalitetspoeng minus knapp!
den hadde nok blitt brukt flittig her ja..!
Du må no innse at slaget er tapt. "If you cant beat them join them".
Her er jo også noe TS kan lese seg litt opp på som kanskje kan være et alternativ for en mer permament løsning: http://bit.ly/iqilXq
Legg ut brødbiter som er soaket i sprit, vil da anbefale en billig sprittype(hjemmebrent?) også legger du det ut til dem.
I det de trasker bortover sørpe dritings, så går du og vrir nakken av dem/ kakker dem i huet med balltre.

Dette her er da ganske humant mtp at de dør asap, istedenfor å lide seg igjennom død full av fiskekroker og shit.
Hvis dette ikke er kødd må Kusetjuv være relativt tilbakestående...
Sitat av Opteryx Vis innlegg
Vel, jeg og en kompis gjorde dette for ca. 5-6 år siden. Noen ringte snuten å sa at to tullinger stod med pumpehagle på piren.... Politiet kom og konfiskerte luftgeværet mitt og jeg fikk 1500 i bot.
Vis hele sitatet...
Hva??? Hvordan fikk du bare 1500 i bot? Fikk selv 10000 for å ha kjørt en bil hvor et luftgevær ble brukt til å skyte 1 måse. Altså jeg kjørte og en av dem i bilen hadde skutt med ruta nede på en måse. Ble anmeldt og woops 10000 for å ha kjørt bilen.
Drep en av de, legg den på et tak i nærheten. Gjorde dette på gamle jobben til broren min, og de andre måkene holdt seg unna i flere måneder
Måseegg skal visstnok smake ganske godt, så viss du er villig til å stjele dei, så er det ei idé. Eit lite problem er at dei gjerne har reira sine på tak ol.

Forøvrig kan ein hubro fungere ganske bra til fuglane finn ut at den ikkje er ekte. Få tak i ein skikkelig ein med lyd og gjerne ein som kan gjere små bevegelser.

Ikkje begynn å skyte dyra når det finnast alternativ.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Hva med noen ekte slanger?
Vis hele sitatet...
Fordi vi ikke har ekte slanger i Norge? ^^ og om noen legger en boa eller lignende ute på en åker i Norge ville den dø ganske kjapt før den får tatt noen måker..

Orm derimot har vi mange av i Norge Eneste som kan bli litt tricky er å dressere dem til å ligge på ett sted hele tida og kun angripe måker
synd dem ikke smaker no godt
Sitat av Thawatskeburt Vis innlegg
synd dem ikke smaker no godt
Vis hele sitatet...
De liker du ikke kylling?? Smaker nesten likt
Skjøt senest idag en kråke :P (denne har jeg ikke lyst å spise men den skal visst smake kyllingaktig den også )
Sist endret av tarjei1994; 9. juni 2011 kl. 19:13.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dette var vel ikke noen av dere?

http://www.smp.no/nyheter/article350822.ece
Sitat av sintkar Vis innlegg
Dette var vel ikke noen av dere?

http://www.smp.no/nyheter/article350822.ece
Vis hele sitatet...
Det er første gang jeg har syntes synd på måker når jeg såg bildet av den ene med blod i bakhodet. Grett nok at måker kan være ufattelig irriterende, men de har nå sin plass i samfunnet de og. Mye jeg irriterer meg over men som jeg alikevel må akseptere. Har jeg mer rett til å leve en den irriterende måka?
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Det er første gang jeg har syntes synd på måker når jeg såg bildet av den ene med blod i bakhodet. Grett nok at måker kan være ufattelig irriterende, men de har nå sin plass i samfunnet de og. Mye jeg irriterer meg over men som jeg alikevel må akseptere. Har jeg mer rett til å leve en den irriterende måka?
Vis hele sitatet...
Nei dette er ikke bra, og det er også en ganske ufin måte å drepe de på, sikker kasta stein eller noe! Men slik er det bare, noen må være idioter, er jo ikke lenge siden folk gikk inn for å utrydde ulven i Norge..
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Kan jeg hente et gevær og skyte dem?
Vis hele sitatet...
Kommer strengt tatt an på sikteevnen din

De kan skremmes med drage mener jeg å ha sett/lest. Eller høye lyder.
Sist endret av Trollsauen; 20. juni 2011 kl. 13:46.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Det er ikke kyst heller, er vel mer havn.
Vis hele sitatet...
Dagens, jeg kan altså da fortelle deg at havnen din er bygget på en kystlinje, og er dermed både kyst og havn samtidig. Skagerrak er også sjø.
Sitat av sintkar Vis innlegg
Dette var vel ikke noen av dere?

http://www.smp.no/nyheter/article350822.ece
Vis hele sitatet...
Sitat av smp
Over 50 måser ble senere plukket opp, flere av dem fortsatt i live men hardt skadd.
Vis hele sitatet...
For F da. Ille nok at de skal drepe fuglene, så skal de skade dem uten å ta livet av dem? Jævla idioter kaller man det. Håper politiet avlivet dem (fuglene altså )

Du jeg har noen naboungdommer som fester, kan jeg skyte dem også siden de forstyrrer nattesøvnen? /irony.
Sist endret av Xernox; 20. juni 2011 kl. 13:55.
Hater fugglene. men det der var allt for gale! den ene så nesten søt ut, er fine fugler. men de er så inn i granskauen plagsome!
Norskehesten
Alden's Avatar
http://bildr.no/thumb/909959.jpeg

gidder dere virkelig stresse med å drepe fugler fordi de lager lyder? lavmål

ti ganger mindre stress med plugger. få bedre søvn også.

http://bildr.no/thumb/909964.jpeg

når dere først er ute å og skal drepe 50måker så sørg for at du klarer å gjøre jobben sikkelig.

hentet fra http://www.smp.no/nyheter/article350822.ece
skyt flere av dem. Møkk lei av å bli bomba av dritt hver gang jeg åpner ytterdøra mi...
Jeg syns det er hysterisk hvordan trådstarter og flere andre skriver som om de tror måkene har en personlig agenda mot dere. At de (måkene) planlegger og resonnerer seg frem til angrep, fremgangsmåte og lignende for å gjøre ting kjipt for dere. Det er Fugler dere snakker om. De opererer etter instinkt. De angrepene dere skriver om er nok i sammenheng med at de passer på reirene og ungene sine. Som et hvert foreldreinstinkt alle arter har, for å sikre artens overlevelse.

Skaff dere ørepropper og slutt med å oppføre dere som drittunger.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Sitat av Nemizz Vis innlegg
Rødsprit+loff?
Vis hele sitatet...
Ok, hvem i all verden gir 20 KP til et rasshøl av en dyreplager? Greit at fugler kan forstyrre deres hellige fred, men de er tross alt levende vesener de også. Skulle jaggu skutt på dere med luftegevær...
Sitat av Heffalompen Vis innlegg
Ok, hvem i all verden gir 20 KP til et rasshøl av en dyreplager? Greit at fugler kan forstyrre deres hellige fred, men de er tross alt levende vesener de også. Skulle jaggu skutt på dere med luftegevær...
Vis hele sitatet...
Tingen er at de ikke bare lager lyder. Disse måkene har unger de skal beskytte, men når disse ungene går rundt nabolaget ditt og du blir omtrent bombadert av disse ekle, stygge, ufyselige måke-foreldrene er det på tide å ta saken i egne hender.

Her i nær området mitt, kan du så vidt bevege deg uten for ytterdøren, før du blir angrepet.
Sist endret av eRixn; 20. juni 2011 kl. 22:48.
Lån eller kjøp et salonggevær med lyddemper og kikkertsikte så er du good to go! Når jeg skyter måker, kjell`n, sjura og tenna sørger jeg bestandig for at fuglen er dau.

Var en periode plaget med veldig mye måker og sjur i hagen min, men etter jeg handlet salonggevær tør de ikke nærme seg huset eller bilen min.

Måker er visst utryddningstruet sist jeg hørte på radioen, men who cares. Måker er stygg, plagsom, driter på folk og biler og er bare totalt unyttig. Skyt ivei sier bare jeg..
Heffalompen - Hva er forskjellen på å drepe en veps/mygg og en måke?
Sist endret av Adrenalinex; 20. juni 2011 kl. 23:36.
De kan da umulig være utrydningstruet? Syns det er like mange hvert år jeg, her i byen. Heldigvis bor jeg litt skjermet så jeg ikke hører dem.

Men ihvertfall - skal man ta dem, så gjør det humant, og helst så de detter i vannet så de synker elns, ikke bli liggende og råtne på bakken. Humant er fremdeles et ord.
En ting er at man skal ta livet av dem. Men man skadeskyter dem ikke og bare lar dem ligge. Det er bare ondskapsfult.
Angrep kan man verne seg mot på en veldig enkel måte. Bare ha med deg en pinne eller noe lignende og pek på dem når de kommer styrtende, så stopper jævlene i lufta. Kan også hjelpe å peke med hånda, men en pinne gir bedre resultat.

For lyd derimot må man vurdere problemet. Den løsningen man ser først er å fjerne problemet i seg selv, ala drepe måkene,sette opp ting som forhindrer måkene i å komme til stedet. Om man ser dypere ser man at problemet er at måkene lager lyd, noe som gjør lyden til problemet. Da kan man velge å blokke ut lyden (ørepropper) eller gjøre måkene stumme (???).

Måker er flokkdyr, og det er utrolig mange av dem. Om man synes det er etisk rett å drepe dem blir mer et filosfisk spørsmål som man bare er nødt til å akseptere at folk har forskjellige syn på dem. Personlig synes jeg å drepe dem er greit nok, heck, det kan til og med være morsomt. Gift/sprit og slike løsninger vil drepe dem på en kjedsom lang måte som vil skape mer smerte enn nødvendig. Å skyte dem går sikkert greit om man er nøyaktig. Likevel, kinaputter med mat i virker som den beste løsningen. Det er fort og det skremmer resten av flokken. Så jeg ville gått for det - om ikke du kan overleve å bruke hørselsvern da.
Det kan da ikke stemme at måker er utrydningstruet? Jeg ser jo luftsvina overalt. Senest i går jeg så luftpakk sette seg på taket til blokka ved siden av.

Hvor mange luftsvin mener myndighetene vi har i landet?
"Utrydningstruede måker

– Totalt sett er sjøfuglbestanden redusert med 70 prosent siden 1995, sier rådgiver Tore Larsen hos Fylkesmannen i Sogn og Fjordane til Klassekampen.

Både terner og enkelte måkearter er utrydningstruet, bekrefter Norsk institutt for naturforskning."

Kilde: http://www.nrk.no/magasin/natur/1.6952526

Hva de mener med "enkelte måkearter" vet jeg ikke. Trodde bare det fantes 1 type måke, og det var av den irriterende typen..
Det finnes mange forskjellige arter av måker, 50 forskjellige faktisk.
For å løse problemet tror jeg heller du må se på hvorfor måkene er der i det hele tatt. Hvis det er mat de er ute etter kan du få dem til å flytte ved å ta bort den muligheten. Tenker søppelkontainere hvor det flyter over osv. Hvis du skyter men kommer det bare andre tilbake.
Sist endret av Tsunami; 21. juni 2011 kl. 00:21.
EDIT: nevermind posten min.. så ikke at noen andre hadde samme referanse.
Sist endret av krJo; 21. juni 2011 kl. 00:21.
Ble bæsja av 1 måkemamma på fredagen, og da hadde jeg lyst å kaste stein etter dem og det var mange måker der også som angrep også meg, og det var ute på kysten. Strøken ny t-skjorte for 350 kr ble ødelagt og stinket etter måkedritt hele dagen og jeg var på skoletur med mange damer der:/ Syns det er greit at noen skyter ned måker.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Kan jeg skyte måker?
Vis hele sitatet...
Det kommer an på hvor godt du sikter. Med litt trening vil jeg tro du kan skyte dem.
Husker jeg og noen kompiser bestemte oss for å tynne ut måkebestanden med et luftgevær når vi var 13-14 år. Etter en halvtime eller så hadde en som bodde i nærheten ringt politiet og sagt vi skjøt en eller annen utrydningstrua fugl med hagle. Vi var heldige at de ikke møtte opp bevæpnet, fikk vi fortalt.

Vi nekter hvertfall for å ha skutt på noe som helst, og sier vi skyter på blink da det plutselig flyr en skadeskutt måke over hodet på oss hvor den ene politimannen utbryter "Nei se, en skadeskutt jævel!". Vi fikk aldri drept noen måker, selv om fjæra fløy når vi traff en og annen. De beslagla geværet og sa at foreldra til eieren får ringe politiet for å få det tilbake og dro igjen, uten noen represalier.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10087732

Noen her inne som har vært ute å lekt seg nå?
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10087732

Hahahahhaha hahaha? Seriøst? Hahahah

EDIT: Så var det en før meg
Sist endret av Reow9; 21. juni 2011 kl. 00:55.
HAHAHAHAH, jeg døde!
vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10087732 hahahahahaha. gjem geveret ;-)