Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1134
har seg slik at jeg har bestilt Logitech Z-5500 og jeg lurer på hvor lenge jeg skal "spille" dem inn ?
3dager, 14timer, 15 sekund og én pissepause.
Sist endret av mo3; 13. september 2010 kl. 22:44.
Rundt 3 dager, det som er viktig er at du er i nærheten hele tiden. Du skal bytte mellom 20 og 50% hver andre time for å få maks ut av anlegget.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ullsokk1 Vis innlegg
Rundt 3 dager, det som er viktig er at du er i nærheten hele tiden. Du skal bytte mellom 20 og 50% hver andre time for å få maks ut av anlegget.
Vis hele sitatet...
takk for kjappt svar
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Poenget med å spille inn anlegget er å få bevegelse i elementene. Jeg vil tørre påstå at innspilling på satelitthøyttalerne har ingen eller ekstem liten forskjell på lytteopplevelsen.

Subben kan det derimot antageligvis være greit å få litt bevegelse i. Dette gjøres ved at du spiller musikk på såppass høyt nivå at elementet flytter på seg. Trenger ikke være latterlig høyt, men kan heller ikke være for lavt. Trenger ingen spesiell musikk eller noe annet sært rituale. Det er variabelt hvor lenge forskjellige elementer trenger på seg for å "løsne" skikkelig.

Mine gamle Klipsch RF63 gikk i ukesvis før de begynte å få lyden de skulle ha.
Så poenget er å få spilt så høyt at det blir bedre lyd?
Poenget er å spille så høyt at elementene beveger seg. Ikke spill full guffe under inspilling
poenget er å mykne opp elementet. Angående satelitthøyttalerene så må man spille relativt høyt for å få bevegelse i dem. Selv så har jeg tetta igjen bassporten med skumgummi, satt på spikes på bassen , bytta høyttalerkabler til 2.5 mm2 supra classic og dempa alle satelittene med skumgummi for å få litt varmere og ikke altfor skrikende lyd

Superfornøyd !