Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 642
Hallo.

Har en kamerat som lurer på:
Passer en Pioner SA-3000 med disse Høytalerne?

Dette er hva jeg har funnet ut om forsterkeren:
POWER AMPLIFIER SECTION
Continuous Power Output is 40 watts per channel min. at 8 ohms from 20 hertz to 20,000 hertz with no more than 0.02% total harmonic distortion,
or 40 watts per channel at 4 ohms from 20 hertz to 20,000 hertz with no more than 0.02% total harmonic distortion
Total Harmonic Distortion:(20 to 20,000Hz, 8 ohms from AUX)
Intermodulation Distortion: (50 Hz:7 kHz = 4:1,8 ohms from AUX)
No more than 0.005 % (Continuous rated power output)
No more than 0.004% (20 watts per channel power output)
Output.: Speaker: A, B
Damping Factor:30 (20 to 20,000Hz, 8 ohms)
PREAMPLIFIER SECTION
Input Sensitivity/Impedance:
PHONO: 2.5 mV/50 Kohms, TUNER, AUX, TAPE PLAY: 150 mV/50 Kohms
PHONO Overload Level: (1kHzT.H.D. 0.01 %) 230 mV
Output Level: TAPE REC: 150 mV
Frequency Response.
PHONO: 20 to 20000 Hz ± 3 dB
TUNER, AUX, TAPE PLAY:
10 to 100.000 Hz + 0 dB, - 3 dB
Hum and Noise: (Short-circuited A network)
PHONO: 86 dB (MM) TUNER, AUX, TAPE PLAY: 100 dB
Tone Control: Bass: ± 10 dB (100 Hz), Treble: ± 10 dB (10 kHz)
Loudness Contour: (Volume Control set at- 40 dB position) + 6 dB (100 Hz),+ 3 dB (10 kHz)
Semiconductors: Transistors: 30, Diodes: 22
MISCELLANEOUS
Power Requirements: 220/240 V (switchable) 50-60 Hz
Power Consumption: 330 watts (max.)
Dimensions: 380 (W) x 83 (H) x 295 (D) mm
Weight : 7.6 kg

Kilde: http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=9656
Sist endret av FlipWare; 6. september 2010 kl. 23:02. Grunn: Smilefjes :D
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Pioneer SA-3000 har en ikke så aller verst strømforsyning, men er fremdeles oppgitt til 40w kontinuerlig effekt.

Høyttaleren du linker til har ikke noe spesiell lav følsomhet, men det er en 4ohms-høyttaler som gjør det til en mer vanskelig last enn en typisk 8ohms-høyttaler, og produsenten selv oppgir jo en anbefalt forsterkereffekt på "75-200W".

Så svaret er nok nei, jeg tror denne forsterkeren til syvende og sist blir altfor spinkel til denne oppgaven.
Maskin
FlipWare's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Pioneer SA-3000 har en ikke så aller verst strømforsyning, men er fremdeles oppgitt til 40w kontinuerlig effekt.

Høyttaleren du linker til har ikke noe spesiell lav følsomhet, men det er en 4ohms-høyttaler som gjør det til en mer vanskelig last enn en typisk 8ohms-høyttaler, og produsenten selv oppgir jo en anbefalt forsterkereffekt på "75-200W".

Så svaret er nok nei, jeg tror denne forsterkeren til syvende og sist blir altfor spinkel til denne oppgaven.
Vis hele sitatet...
Takker for svar. Da må det nok en større forsterker til... Har noen en anbefalin til en billig og grei forsterker som klarer denne oppgaven?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av FlipWare Vis innlegg
Takker for svar. Da må det nok en større forsterker til... Har noen en anbefalin til en billig og grei forsterker som klarer denne oppgaven?
Vis hele sitatet...
Det er til stor hjelp om du begynner med å definere "billig" :=)
Tror dere den forsterkeren klarer å dra denne oppgaven da?? http://ljudia.no/hifi-hjemmekino-s82...t-gx-8-p78124/
Maskin
FlipWare's Avatar
Trådstarter
Som sagt over, lurer jeg på det samme...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Forsterkeren vil klare å lage lyd i begge høyttaler-settene, men vil ikke ha sjans i havet om å henge med når dere begynner å dra på. Så da er det stor fare for at enten høyttaler eller forsterker ryker.

Og i frykt for å gjenta meg selv:
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Det er til stor hjelp om du begynner med å definere "billig" :=)
Vis hele sitatet...