Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3121
Jeg skal koble logitech z-5500 til tven min men lyden spiller av via tven og anlegget. Så problemet er at lyden ikke stemmer med hverandre og henger etter, noe som er ganske irriterrende. Har fortsatt tid til å bytte tven, noe som jeg gjør dersom det ikke er noen løsning. Så om noen vet hva jeg må gjøre for å fikse det, skrik ut!

tven er http://www.lefdal.com/product/lyd-bi...g-42-plasma-tv denne
Du har koblet via mikrofonutgangen fra TVen til anlegget? Da skulle vel lyden mutes automatisk.

Hvorfor kobler du ikke de andre enhetene som er koblet til TVen, direkte til anlegget?
Det er ingen mikrofonutgang fra tven, den må kobles til dekoderen
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Bruk vanlig analogutgang på tven, og inn på z-5500?
Har du koblet anlegget i dekoderen eller i selve tv'en? Om du har koblet den inn i dekoderen så kan du bare skru av lyden på TV'en. Det var det jeg gjorde i hvertfall
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Du har koblet via mikrofonutgangen fra TVen til anlegget? Da skulle vel lyden mutes automatisk.

Hvorfor kobler du ikke de andre enhetene som er koblet til TVen, direkte til anlegget?
Vis hele sitatet...
Sitat av ToxtethTerror9 Vis innlegg
Det er ingen mikrofonutgang fra tven, den må kobles til dekoderen
Vis hele sitatet...

Jeg går ut ifra at dere begge to mener hodetelefonutgang, som ville gitt denne effekten.

Dog er det haugevis bedre å bruke ondsofas forslag til en vanlig lineout eller lignende, deretter deaktivere internhøytalerne (dette har jeg kunnet gjøre på alle mine TV'er de siste 10 årene iallefall.
Ser ikke ut til at det er hodetelefoninngang på tven... Anlegget er koblet til dekoder ja, men å dempe lyden til tven gjør lyden bare elendig. Lyden samsvarer liksom ikke med hverandre. Det funka mye bedre på den gamle dritttv'n faktisk..
Sitat av ToxtethTerror9 Vis innlegg
Ser ikke ut til at det er hodetelefoninngang på tven... Anlegget er koblet til dekoder ja, men å dempe lyden til tven gjør lyden bare elendig. Lyden samsvarer liksom ikke med hverandre. Det funka mye bedre på den gamle dritttv'n faktisk..
Vis hele sitatet...
Mtp at du bare snurrer med inngang \ utgangprinsippet anbefaler jeg deg nesten å kontakte noen som kan se på saken med nye øyne.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
La oss begynne i riktig ende.
1: Hva slags dekoder har du?
2: Hvordan er dekoder kablet til tv?
3: Hvordan er stereoanlegget kablet til dekoder?

Hva mener du med at lyden blir elendig når du muter lyden på tven?
Det betyr jo at lyden i Logitech-anlegget i seg selv er elendig? Det har jo ingenting med tven å gjøre.
koble anlegget til på lydutgangen på tv'n istedet?
Gjetter at bildet kommer etter lyden? Noe som er et fint tegn på at tv'n behandler bildet såpass mye at det er merkbart på lyden, som da sendes direkte ut på høyttalerne. Kobler man på utgangen til tv'n, så vil tv'n automatisk synkronisere lyden iforhold til tiden den bruker på å behandle bildet.

Evt kan du skru av alt av bilde-behandling på tv'n og se om resulatet blir bedre.
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
La oss begynne i riktig ende.
1: Hva slags dekoder har du?
2: Hvordan er dekoder kablet til tv?
3: Hvordan er stereoanlegget kablet til dekoder?

Hva mener du med at lyden blir elendig når du muter lyden på tven?
Det betyr jo at lyden i Logitech-anlegget i seg selv er elendig? Det har jo ingenting med tven å gjøre.
Vis hele sitatet...
1. Altibox, den nyeste.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._8170137_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._6010390_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-...3_762550_n.jpg

ikke særlig bra bilder, men håper dere ser hva som er feil, jeg har ikke peiling
hvis begge spiller av på en gang kan du jo bare skru tv volumet helt ned...prob solved?
nei gidder ikke sitte å stille på volumet hele tiden, etter hvert som jeg skifter kanal, hører på musikk, ser film og spiller.
Sitat av ToxtethTerror9 Vis innlegg
nei gidder ikke sitte å stille på volumet hele tiden, etter hvert som jeg skifter kanal, hører på musikk, ser film og spiller.
Vis hele sitatet...
Så med andre ord, lyden går både igjennom HDMI kabelen din....og left right utgangen på dekoderen? Spesielt.
Sitat av ToxtethTerror9 Vis innlegg
nei gidder ikke sitte å stille på volumet hele tiden, etter hvert som jeg skifter kanal, hører på musikk, ser film og spiller.
Vis hele sitatet...
ok,skjønner.jeg skrudde bare ned å tok allt lyden gjennom anlegget, er ikke det uansett bedre enn crappy tv høytaler lyd?
Jo jeg får nøye meg med det
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Bruk HDMI fra dekoder til tv som i dag, men istedet for de analoge kablene så bruk en optisk kabel fra tven og inn til Z-5500.