Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2535
Heisann!

Har sett litt diverse ting på denne siden, og lurer på om dette er effektforsterkere?

Jeg har Cerwin Vega XLS-12 serien som drives av NAD C355BE (2x80w) og lurer dermed på om jeg skal bestille effektforsterker.

Kan noen velge ut noen som gir Cerwin Vega BRA (!) trøkk, og ikke minst gjør jobben sin?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Slutsteg er det samme som effekttrinn ja.

Hvis dette er ett oppsett som skal stå hjem og du skal spille musikk på, ville jeg vurdert å prøvd noe annet enn PA-forsterkere. Det kan gjøre utrolig mye med opplevelsen i anlegget ditt.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Slutsteg er det samme som effekttrinn ja.

Hvis dette er ett oppsett som skal stå hjem og du skal spille musikk på, ville jeg vurdert å prøvd noe annet enn PA-forsterkere. Det kan gjøre utrolig mye med opplevelsen i anlegget ditt.
Vis hele sitatet...
Du er ikke villig til å linke til noe som gir mer 200w eller mer kontinuerlig i 8ohm til rundt 4000,-?
Sorry! MÅÅÅÅ bare! Det heter CV og IKKE CW! Du sier jo selv Cerwin Vega, og da blir det CV. CW hadde jo blitt CerWin vega.

Beklager mitt lille "rage", men da var det hvertfall ute av verden
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Henrik91 Vis innlegg
Sorry! MÅÅÅÅ bare! Det heter CV og IKKE CW! Du sier jo selv Cerwin Vega, og da blir det CV. CW hadde jo blitt CerWin vega.

Beklager mitt lille "rage", men da var det hvertfall ute av verden
Vis hele sitatet...
Ja, så klart. Kun jeg som er uoppmerksom.. *Skyt meg*

EDIT:

http://www.yamaha.com/yec/products/p...ETYP=ATTRIBUTE

Fått en bra deal på den. Er dette et godt kjøp?
Sist endret av Oneblo; 31. august 2010 kl. 00:23.
hm siden du har en Nad hvorfor ikke kjøpe ett Nad effektrinn og. Ligger flere ute på Finn brukt er smart og miljøvennlig vøt. obs og smart for lommeboka. Så ødelegger du ikke den fina Nadlyden med noe anna skit.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av mortalf Vis innlegg
hm siden du har en Nad hvorfor ikke kjøpe ett Nad effektrinn og. Ligger flere ute på Finn brukt er smart og miljøvennlig vøt. obs og smart for lommeboka. Så ødelegger du ikke den fina Nadlyden med noe anna skit.
Vis hele sitatet...
Kunne du funnet noe som klarer 2 x 200W i 8ohm på finn, da?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Gamle C372 og 272 leverer jo 2x150w eller 1x400w. Vil nok ha litt mer kontroll enn 355en. Ville ikke vært så opphengt i at du akkurat skal ha 200w, men heller en forsterker som fungerer bra med høyttalerne, eventuelt ett oppsett som noen har prøvd før deg.

Forøvrig så får Yamaha minst like bra skussmål, om ikke bedre enn Nad - hva musikk angår.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sett litt på denne.

Hva er de bryterne på bilde nr. 5? Og pluggene vedsiden av er fra pre-out 1 til effektforsterkeren, ikke sant?
Hvordan evt. bi-amper/wire (eller hva det heter) jeg høyttalerne med NAD C355BE og denne effektforsterkeren?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Bryterne er gain på line-in. Disse står vanligvis på max, men kan justeres hvis man har effekttrinn på forskjellig nivå på utgangene. Inngangene merket med "input" kobler du sammen med de to preout-utgangene fra C355en.

Hvis du skal bi-ampe så må du fjerne broen mellom øvre og nedre terminalsett bak på høyttaleren. Videre så kan du kable C355-en til det øverste terminalsettet, og Yamahaen til det nederste. På denne måten vil Naden drive diskant og mellomtone, mens Yamahaen står for bassen.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Bryterne er gain på line-in. Disse står vanligvis på max, men kan justeres hvis man har effekttrinn på forskjellig nivå på utgangene.
Vis hele sitatet...
Kan du utdype dette litt mer?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hvis du bi-amper slik som jeg forklarte i forrige innlegg, kan det være at Yamahaen har ett lavere nivå enn Naden. Dvs at bassen blir mye mer fremtredende enn diskant og mellomtone. Da kan du justere ned gain. Det brukes rett og slett for å balansere ut forskjellen i de forskjellige forsterkerne man har.