Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 9654
Kan noen her hjelpe meg med ett like kinkig problem. Jeg trenger å vite størrelsen på en helflaske vin i Centimeter. (ikke centiliter).

Jeg er snekker og driver og pusler på ett bygge prosjekt i bryllupsgave til en kompis som skal bli 6 vinbeger og ei vinflaske i koffert med litt ekstra plass til småsnacks. (peanøtt poser osv)

I dag fikk jeg målt innvendig bredde på en gavepakning for vin men trenger fortsatt korrekt høyde på fysiske flaska. For gavepakningen hadde typisk min flaks ingen topp.

Håper noen her gidder og snike seg opp i første og beste barskap med målebånd/tommestokk og finne ut dette for meg.
det ser ikke ut til å være noen virkelig standard, men jeg sjekka de jeg hadde stående, den laveste var nesten nøyaktig 30cm, et par var ca 31, og en var nesten 33 (dette er da en litt mindre vanlig flasketype også). Ingen av de jeg hadde hadde diameter over 7,5cm.

Jeg ville i alle fall ha laget det så det var litt ekstra plass, mye enklere å ta både ut og inn flasker.
Sist endret av atomet; 6. juli 2009 kl. 23:36.
Var det helflaske eller halvflaske? jeg ble bare forundret over at helflaske kanskje ikke var større.
helt vanlige vinflasker, 0,7l eller hva det nå er. Litt overraska over diameteren jeg også.
Sist endret av atomet; 6. juli 2009 kl. 23:38.
I såfall så kan jeg bare takke for hjelpen og skal huske det i morgen når jeg arrangerer de indre rommene i kofferten.
Dr.lozen helflaske = 7,5cm i diameter og høyde på 33cm.
Bare hyggelig Kan bli en morsom bryllupsgave det der!
Ja for brudgommen har en helt vill lidenskap for rødvin og gammel hardrock så det blir vel en svart koffert hehe med litt diverse dilldall. Får se hva jeg får gjort. Mange ideer men hva er gjennomførbart er vel en annen sak.
Kult prosjekt du har på gang! Legg opp noen bilder her da, så vi får se Hva slags materiale skal du bruke? Kryssfinèr?
Skal du lime/skru/spikre? regner egentlig med at du bruker skruer.

Skyvelokk? Lokk med hengsler? lakk?
▼ ... flere år senere ... ▼
creavator, har du enda bilder av dette? Kunne vært stilig og sett.