Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 5192
Hei,er 15 år, og for en Uke siden var jeg og noen venner ute. Jeg hadde kjøpt noe hasj med en venn, 5 gram. I og med at det var 5 stykker, og vi hadde tenkt og bruke en stund på å røyke. Kjøpte også noen ferdiglagde cones, i og med at jeg begynte og røyke for 2 uker sia, og svalgte tobakk når jeg prøvde å rulle selv.
Røkte hasjen (boblings type hasj, skal vistnokk være bra kvalitet) Og etter en stund ble jeg stein etter en del trekk. Men så plutselig ble jeg og 2 andre kvalme, og begynte å spy som svin. Etter spyinga følte jeg meg dårlig, ca 30-45 min. men så var jeg bare stein. Lurer på hvorfor jeg ble kvalm. Har hørt at det har noe med tobakk å gjøre i og med at det var en joint, ca 60/40 hasj/tobakk.
Har røkt før, og røkt hasj også. Så jeg lurer da på hvorfor jeg begynte å spy?
Kroppen din prøver å si fra om at dette er noe den ikke vil ha i seg?
Er da ikke så uvanlig og spy?
Jeg har spydd da jeg drakk melk for fort en gang.

Var sikkert bare en uskyldig kombinasjon av at du svelget litt tobakk, kanskje trakk litt for hardt på kort tid, dårlig luft, spist dårlig mcern burger dagen før, he he - er ihvertfall ikke noe og bekymre seg for, og hvis det fortsetter er det vel bare og slutte og røyke^^
Helt vanlig for nybegynnere. Kroppen er ikke vant med rusen å tror den er forgiftet så den prøver å kvitte seg med det den eventuelt har fått i seg.
Var det alkohol inn i bildet? Har ihvertfall hørt om en hel del personer
som blir uggen av alkohol og cannabis samtidig. Spessielt ved bruk av cannabis etter stort inntak
av alkohol holdig drikke.

Uansett, så er det ikke så farlig å spy. Sikkert bare kroppen din som sa ifra at dette likte den ikke.
Dere røyka litt mye :P
Jeg vil komme med mine alternative synspunkter, så de som vil får bare rulle med øya og le av meg.

Det er veldig vanlig når man bruker enkelte psykedeliske stoffer (ayahuasca, amanita muscaria) at man kaster opp. Ut ifra hvilke kilder man går etter, vil sjamaner fortelle deg at dette er nødvendig, man kaster opp alt grumset som har samlet seg i deg, både mentalt og fysiskt sett.

De gangene jeg har kastet opp etter å ha røyket, så har jeg alltid vært usikker, og det har alltid vært godt å kaste opp av det.
Jeg hadde ikke rørt noe på en liten stund, og min venn kom tilbake fra utlandet med virkelig prima saker. Vi røykte det, og jeg merket at jeg ble mer og mer kvalm. Til slutt måtte jeg finne doet, som la tre etasjer lenger ned, og jeg kastet opp en klar og blank væske. Etterpå, lå jeg på et geiteskinn og hørte på at han spilte gitar, og akkurat da forsvant alle de tingene jeg hadde vært urolig for de siste månedene, jeg fikk en forståelse av at ingenting var galt, ingen av valgene mine hadde skadet meg, jeg var på vei dit jeg skulle.

Tolk det den som vil, slik en måtte ønske det. Jeg tror man i alle fall ikke skal bli redd for at det er en hendelse som kommer til å gjenta seg, men om man er det, så bør man kanskje spørre seg selv hvorvidt man er klar for det ansvaret man påtar seg når man får opplevelser man sitter igjen med som ubehagelige.
Det er bare digg å spy når du er høy da. Jeg savner de gode gamle dagene i min røykekarriere når jeg kunne røyke 0,2gram og bli så stein at jeg følte jeg holdt på å dø. :P

Som sagt tidligere i tråden, så var det ikke noe farlig. Dere røykte litt mye sikkert. ^^
Kjøp mildere tobbak, ta mindre ganja i jointene, og ikke trekk som en gal hver gang jointen kommer til deg.
Dere grønna, enkelt og greit.
Vanlig bivirkning ved stort inntak av god cannabis når man ikke har røyket noe særlig. Absolutt ingenting å bekymre seg for, bare ta det rolig når du røyker så slipper du dette.

Som OoM nevnte så er det også en god ide å la være å drikke samtidig som man røyker cannabis, ihvertfall de første mnd du røyker. Den blandingsrusen blir fort litt for mye for enkelte.

Ser og at du er 15 år, skal ikke moralisere her, men er lurt å utsette røykinga til man blir litt eldre så hjernen er ferdig med å utvikle seg. Sjangsen for å oppleve senskader av cannabis øker jo yngre du er når du begynner. En fin regel er å vente med rusmidler til man har fylt 18.
Det kan ha noe med att du ikke har spist. om du har drukket alkohol eller noe med mye kulsyre så kan det ha noe med saken å gjøre.
tobakken har vel ingenting å si. om du bruker sigg tobakk så kjenner du bare att det blir strammere å trekke inn.
dessuten. du er 15 år. slutt med det. du har så vidt fått hår på tissen ennå. så jeg anbefaler deg å slutte.
vent i alfell til du er noen år eldre. det er en grunne til att det er satt 18 års grense på alkohol å tobakk. før du er 18 er du fortsatt under utvikling. og du kan skade kroppen din noe sinnsykt om du fortsetter. du blir treg å glemmer en del ting ofte.
Sitat av kimmen1990 Vis innlegg
Det kan ha noe med att du ikke har spist. om du har drukket alkohol eller noe med mye kulsyre så kan det ha noe med saken å gjøre.
tobakken har vel ingenting å si. om du bruker sigg tobakk så kjenner du bare att det blir strammere å trekke inn.
dessuten. du er 15 år. slutt med det. du har så vidt fått hår på tissen ennå. så jeg anbefaler deg å slutte.
vent i alfell til du er noen år eldre. det er en grunne til att det er satt 18 års grense på alkohol å tobakk. før du er 18 er du fortsatt under utvikling. og du kan skade kroppen din noe sinnsykt om du fortsetter. du blir treg å glemmer en del ting ofte.
Vis hele sitatet...
KP, helt enig
ALT for ung...cannabis er sterke psykiske saker for enkelte, og du er så ung at du har ikke peiling på om det er et stoff som kan ha virkninger på deg. Vent til du kommer til den overgangen... der man plutselig blir dritsmart og skjønner alt.
voksen?
Du kan fortsatt være under utvikling om du er 18 og eldre også. alt etter aldrings prosessen din
men som sagt.
det beste hadde vært å bare gidd faen i å vente til du er 18 å bare drite idet i det heletatt. du ødelegger bare for deg selv.
folk sier du skal nyte livet, men det er ikke å nyte livet. finnes isåfall bedre måter å nyte det på.
skaff deg ett kvinnfolk å fukte pikken istedet;D
mye bedre^^

har ikke med god eller dårlig hasj. har vel mere med att de ikke tålte det.
Sist endret av kimmen1990; 23. februar 2009 kl. 16:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av kimmen1990 Vis innlegg
Du kan fortsatt være under utvikling om du er 18 og eldre også. alt etter aldrings prosessen din
men som sagt.
det beste hadde vært å bare gidd faen i å vente til du er 18 å bare drite idet i det heletatt. du ødelegger bare for deg selv.
folk sier du skal nyte livet, men det er ikke å nyte livet. finnes isåfall bedre måter å nyte det på.
skaff deg ett kvinnfolk å fukte pikken istedet;D
mye bedre^^

har ikke med god eller dårlig hasj. har vel mere med att de ikke tålte det.
Vis hele sitatet...
Sex gir aids og ødelegger bare for deg selv. Det er ihvertfall ikke å nyte livet, siden det snart ikke er noe liv å nyte.
Takk for alle svarene. Har noe med at jeg drakk ca 2-3 liter pepsi max tidligere, og at jeg ikke hadde spist på en stund, ca siden frokost, dette var da ca 22-23 om kvelden jeg spydde som et svin
Tenkt på å stoppe, har ikke røkt siden den kvelden (ble kvalm med tanken) men vi får se.
Sitat av kimmen1990 Vis innlegg
tobakken har vel ingenting å si. om du bruker sigg tobakk så kjenner du bare att det blir strammere å trekke inn.
Vis hele sitatet...
Tøys, mange som ikke røyker sigg selv blir kvalme, spyr og får ekstreme skjelvebyer av å mekke med sigg. Av kameratene mine som røyker hasj, men ikke sigg, så er det bare drøyt halvparten som i det hele tatt klarer å ta et trekk med tobakk i.
Godt med smør
Sitat av fez240 Vis innlegg
KP, helt enig
ALT for ung...cannabis er sterke psykiske saker for enkelte, og du er så ung at du har ikke peiling på om det er et stoff som kan ha virkninger på deg. Vent til du kommer til den overgangen... der man plutselig blir dritsmart og skjønner alt.
voksen?
Vis hele sitatet...
nå er det jo godt mulig denne overgangen bare er en fiksjon, selv i fra en alder av 13 til 16 har jeg hvert år realisert att den form for selvinnsikt jeg hadde i livet mitt var minimal kontra det jeg har nå. Føler meg litt mere "dritsmart" hvert år jeg.

Personlig prøvde jeg par ganger når jeg 15. Ingenting galt har jo skjedd med meg.
Det finst ikke noe fasit svar, men det som stemmer for det meste er. Jo lenger du venter jo bedre. Men det er ingenting som sier at du blir vraket vist du fortsetter i den alderen din nå.
Bare husk og prioriter RIKTIG. Utdanning, penger, venner og alt det du trenger for å være lykkelig utenom paffings
takk for svar. Tenkt å som sagt vente en stund til jeg prøver igjenn (må komme in på bra videregående skole) Men da blir det nok noe grønt, som jeg forhåpentligvis ikke trenger å blande inn med tobakk.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Føler bare for å backe opp med litt biologisk litteratur her.
Det finnes tonnevis med biologiske journaler som omfatter den fysiske utviklingen av hjernen. f.eks: http://www.nimh.nih.gov/health/publi...et/index.shtml

Klart, det er mange som klarer seg fint etter å bare eksperimentert med cannabis et par ganger. Men jo yngre man er,
jo enklere er det å gli inn i dårlige bruksmønstre.
Cannabis er kommet for å bli, det vil aldri forsvinne, så hvorfor ikke vente noen år til man har ting mer på stell?
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Føler bare for å backe opp med litt biologisk litteratur her.
Det finnes tonnevis med biologiske journaler som omfatter den fysiske utviklingen av hjernen. f.eks: http://www.nimh.nih.gov/health/publi...et/index.shtml

Klart, det er mange som klarer seg fint etter å bare eksperimentert med cannabis et par ganger. Men jo yngre man er,
jo enklere er det å gli inn i dårlige bruksmønstre.
Cannabis er kommet for å bli, det vil aldri forsvinne, så hvorfor ikke vente noen år til man har ting mer på stell?
Vis hele sitatet...
takk for linken, veldig intressant lesning der.
jeg begynte relativt sent, og angrer ikke på det. jeg var rett og slett ikke klar for det før jeg var i tjueårene, selvfølgelig er vi alle ulike, så jeg kommer ikke med noen pekepinne her.
det kan jo ha noe med at du ikke hadde spist så mye. har blitt dårlig noen ganger selv når jeg har spist lite
mhm, de gangene jeg har spydd av hasj så har jeg vært sørpe full og smoka, noe som sjeldent er en bra kombinasjon!
Jeg har ALDRIG spydd når jeg har "grønna" da har jeg bare blitt så hinsidis fjern at jeg ret og slett ikke har taklet det og blitt jævela dårlig, kvalm og sliten.

Men av større jointer som jeg har smoka alene, nå snakker vi over 1sigg og 1gram i en joint så har jeg merka at når jeg nærmer meg slutten så begynner jeg å skjenne at vis jeg trekker litt mer så brekker jeg meg, har brekket meg noen få ganger også, men ikke spydd.
Grunden til at jeg brekker meg av store jointer tror jeg er pga at det samler seg mye dritt i den siste 1,5cm av jointen pluss at det samler seg dritt nedover halsen og de 2 tingene tilsammen gjør at man brekker seg for å få det ut..
ok, kanskje derfor, følte meg også fjern som F. Måtte holde meg mot en skilt stang, ofr ikke å falle. Kjapt spørsmål. Kand det ha vært "soap bar"? altså elendige greier de mikser med lim, kamel bæsj osv.? Og er Weed mye bedre en Hasj, eller er det waste av ekstra penger pr gram.?
Du spøy, whats the deal? :P
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Doffenlord: Du fikk rett å slett i deg for mye, som alle har sagt her om og om igjen.
"Soap bar" er en betegnelse for dritt som ikke gjør deg fjern, er vel mulig å spy av det óg men det du beskriver er en typisk situasjon de fleste som røyker har opplevd minst en gang.

Om "weed er bedre enn hasj" er smak og behag, alle har sine preferanser.
har skjedd på meg før når jeg var "newbie" hehe:Pkunne røyke 0,5 og bli så stein at jeg spydde hehe var ikke digg akkurat dær og da men så ble det digg igjen
Jeg blir alltid sykt kvalm hvis jeg blander tobakk i greiene. (røyker ikke til vanlig heller da. (sigg))
Derfor har jeg begynt å røyke det rent. Funker fjell. Sist gang røyket jeg 5g rent alene med bong. Ble ikke kvalm i hele tatt. (men faen så stein)
Vebba1212. Røyker du hasj eller weed i bong? En venn av meg som har røkt siden han var 13 (18 nå) sier at du alltid må blande hasj med tobakk, i og med at det blir rett og slett for sterkt. Prøvde grønt nå på lørdagen, og må si jeg likte dette mye bedre (mindre "chocking").
Doffenlord. Hasj ja. Brunt. Kan ikke si meg enig i det han vennen din sier ettersom det er motsatt for meg.
Men, men. Hver sin smak .
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Doffenlord Vis innlegg
Vebba1212. Røyker du hasj eller weed i bong? En venn av meg som har røkt siden han var 13 (18 nå) sier at du alltid må blande hasj med tobakk, i og med at det blir rett og slett for sterkt. Prøvde grønt nå på lørdagen, og må si jeg likte dette mye bedre (mindre "chocking").
Vis hele sitatet...
Du MÅ jo ikke fylle brønnen helt til topps og trekke til røyken står ut øra på deg heller, ta en liten klype ren hasj og småpatt på bongen så går alt mye bedre.
Sitat av Doffenlord Vis innlegg
Vebba1212. Røyker du hasj eller weed i bong? En venn av meg som har røkt siden han var 13 (18 nå) sier at du alltid må blande hasj med tobakk, i og med at det blir rett og slett for sterkt. Prøvde grønt nå på lørdagen, og må si jeg likte dette mye bedre (mindre "chocking").
Vis hele sitatet...
Dummeste jeg har hørt.
Du kan da selvfølgelig røyke Cannabis produkter rent. Men hvis du hoster mye etter "store" trekk fra bongen bør du heller gjøre som dodecha sier. Røyke det rent å patte på den.

Du må ikke glemme at røyking av hasj er ikke noen konkuranse. Selv om en kompis av deg kan ta store bong-trekk, betyr ikke det at du må overgå ham. Det viktigste er jo et godlag med venner, bli fjern/stein/løk/grøt (whatever dere kaller det) og ha en morsom og avslappendes aften.

Eller er det jeg som tar helt feil nå?
Sitat av Clr Vis innlegg
Dummeste jeg har hørt.
Du kan da selvfølgelig røyke Cannabis produkter rent. Men hvis du hoster mye etter "store" trekk fra bongen bør du heller gjøre som dodecha sier. Røyke det rent å patte på den.

Du må ikke glemme at røyking av hasj er ikke noen konkuranse. Selv om en kompis av deg kan ta store bong-trekk, betyr ikke det at du må overgå ham. Det viktigste er jo et godlag med venner, bli fjern/stein/løk/grøt (whatever dere kaller det) og ha en morsom og avslappendes aften.

Eller er det jeg som tar helt feil nå?
Vis hele sitatet...
Ikke i hele tatt! (at du har feil altså)
Sist endret av exocytose; 5. mars 2009 kl. 22:27.
Takk for alle svar, fant ut hva problemet var, dårlig "filter" hadde kjøpt ferdige kones, så jeg svalgte en hasj klump tror jeg. Begynt å røyke pipe isteden Synes det er en stor forskjell på Hasj og Weed, i hvor vondt det gjør i halsen. (jeg har vært syk en stund, så er ekstra følsom i halsen) Men, når det kommer til weed og hasj så er vel smaken som baken, den er delt. (med mindre du ble født i område rundt Tschjernobyl)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Doffenlord Vis innlegg
Hei,er 15 år, og for en Uke siden var jeg og noen venner ute. Jeg hadde kjøpt noe hasj med en venn, 5 gram. I og med at det var 5 stykker, og vi hadde tenkt og bruke en stund på å røyke. Kjøpte også noen ferdiglagde cones, i og med at jeg begynte og røyke for 2 uker sia, og svalgte tobakk når jeg prøvde å rulle selv.
Røkte hasjen (boblings type hasj, skal vistnokk være bra kvalitet) Og etter en stund ble jeg stein etter en del trekk. Men så plutselig ble jeg og 2 andre kvalme, og begynte å spy som svin. Etter spyinga følte jeg meg dårlig, ca 30-45 min. men så var jeg bare stein. Lurer på hvorfor jeg ble kvalm. Har hørt at det har noe med tobakk å gjøre i og med at det var en joint, ca 60/40 hasj/tobakk.
Har røkt før, og røkt hasj også. Så jeg lurer da på hvorfor jeg begynte å spy?
Vis hele sitatet...
Som regel spyr man av for mye tobakk og det er da først og fremst i form av piperøying av forskjellig slag, men overdose Hasj kan også få deg til å spy og føle deg uvel både fysisk og psykisk. "Boblings" er veldig sterk hasj. Det er derfor den bobler. Den inneholder så mye olje at den koker veldig lett.
Sist endret av GammaRay; 9. april 2009 kl. 00:20.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Første gang jeg røyka spøy jeg også. Var sammen med ei jeg kjenner som har røyka en del før og som også røyker vanlige sigaretter, så jeg hadde naturligvis litt prestasjonsangst.
Tror spyinga var et resultat av en kombinasjon bestående av det og nikotinsjokk, nervøsiteten som kom siden det var "første gang" og siden jeg hadde sittet på toget i 6 timer i forveien og knasket Oreos.

Dog spøy jeg andre gangen jeg røyka også, men igjen var dette med samme person som jeg røyka med første gang. Jeg røyker dessuten ikke til vanlig, så det skal ikke så mange trekk før jeg merker effekten av en ordinær sigarett.

Men altså; ingenting galt om en spyr. Når jeg røyka med broder'n (som heller ikke røyker ellers) gikk det helt greit.
Sitat av Doffenlord Vis innlegg
ok, kanskje derfor, følte meg også fjern som F. Måtte holde meg mot en skilt stang, ofr ikke å falle. Kjapt spørsmål. Kand det ha vært "soap bar"? altså elendige greier de mikser med lim, kamel bæsj osv.? Og er Weed mye bedre en Hasj, eller er det waste av ekstra penger pr gram.?
Vis hele sitatet...

Jeg syntes weed er kos når man røyker med andre, men jeg får helt noia om jeg trekker grønt sammen med alkohol.

Skal også sies at noe av grunnen til at jeg liker weed bedre, er det at det er vanskligere for meg og få tak i, så det blir mye mer røyking av brunt.
Sitat av Doffenlord Vis innlegg
Takk for alle svar, fant ut hva problemet var, dårlig "filter"
Vis hele sitatet...
Åja, så det at 90% av folk her fortalte deg at du faktisk hadde røykt for mye var ikke tilfellet altså?
ok at du spyr er ikke vanlig, men det kan ha noe med gjøre hvor fort du røyka om dere tok veldig hardt trekk kan dere ha fått røyk/biter eller noe sånt steder magen/svelgen ikke tålte.

er ikke noe bekymringsverdi
I påsken hadde jeg meg en kveld med masse Captain Morgan og så et brutalt bøttetrekk av noe good shit etterpå, og tror nesten ikke jeg har spydd så jævlig før.